Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren twee planten uitgezocht voor in de grote potten. De grote pot (cayenne red) heeft 200 ltr potgrond, de kleinere (zebrange) 60 ltr. 

Dit jaar gaat het minder dan voorgaande jaren. Meer last van bladluis,  en wat minder tijd gehad voor goede verzorging. Nu heb ik wat meer tijd, dus komt wel weer goed 

20250520_205020.jpg

Geplaatst:

Hup hup, Sugar Rush Peach!

In pot tegen de zuidmuur aan de voorkant. 

IMG_20250523_155405360_HDR.thumb.jpg.9e85a6bc49acdb7ba327e41fd7c784dc.jpg

Geplaatst:

Hier een aantal van mijn plantjes. De één doet het beter dan de ander. De hetere soorten zijn ook stuk lichter van kleur. Misschien meer last van de toch wel koude nachten? Luizen ben ik actief mee aan de gang .

20250523_210532.jpg

20250523_210638.jpg

20250523_210749.jpg

20250523_210848.jpg

20250523_210945.jpg

20250523_211053.jpg

20250523_211200.jpg

20250523_211312.jpg

Geplaatst:

Voor het derde jaar op rij is het bij mij niet gelukt om een madame jeanette groot te krijgen.

Weet iemand waar ik een deftige zuivere MJ plant kan kopen?

Grt Leon 

Geplaatst:

@Polly168 wat zijn die witte potten voor potten en hoe groot zijn die? Daar kun je ook pepers in houden? Ik vraag dit alvast voor volgend jaar als ik ook meerdere pepers wil proberen.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
  • Auteur
Op 21-5-2025 om 08:00, Polly168 zei:

De grote pot (cayenne red) heeft 200 ltr potgrond, de kleinere (zebrange) 60 ltr. 

Klopt dat wel? 200 liter is heel erg veel.

Dan zou de grote pot een bovendiameter van ca. 80 cm moeten hebben, en onder ca. 40 cm, bij een hoogte van ca. 70 cm.

Ik denk dat bij beide genoemde inhouden er een nulletje af moet.

Geplaatst:

@henkg dan zou dat 6liter om 20liter worden. Daarvoor zouden ze niet op een trolley hoeven te staan. 

Die 60liter pot lijkt iets groter dan mijn 40liter potten als ik naar formaat peper kijk. 

En die 200liter pot, lijkt een slag groter dan mijn 90liter pot. En die heeft zeker een trolley nodig als je die wat vaker verplaatst. Voor mij is het slepen met die pot... Niet tilbaar. 

Geplaatst:

@rorror ik denk dat ik 2x slechte zaadjes heb gehad. Hoewel ze de laatste x van semistrani afkomen. Ik heb toch wel al verschillende planten groot gekregen, dus daar zal het niet aan liggen. Foto's heb ik niet gemaakt.

Volgend jaar nieuwe poging.

@henkg. Nee hoor, niet vergist. De inhoud klopt. Zijn gewoon grote potten, ééntje dan zeker toch😁

Geplaatst:

Komende week de pepers naar hun definitieve plek uitplanten. Ik ben erg benieuwd. Veel voor mij nieuwe soorten. 

Geplaatst:

Voor nu alleen in een grotere pot gezet. Ik heb niet genoeg schotels om ze op hun definitieve plek te zetten. Dinsdag even naar het tuincentrum voor grotere schotels. Ze hebben in ieder geval een grotere pot om verder te kunnen groeien. De meeste hebben bloemen of al kleine pepers. Ik ben erg benieuwd. 

Geplaatst:

Inmiddels zitten de peperplanten vol met bloemetjes en beginnende pepers. Ondanks dat er een paar toch behoorlijk hebben geleden van de hittestress van zo’n twee maanden geleden. Gelukkig bij die exemplaren veel nieuwe uitlopers in de oksels. Vooralsnog eigenlijk heel blij. Op twee na, moeten ze allemaal nog wel overgepot worden naar hun grotere definitieve pot. Deze week maar eens doen.

De habanada.

IMG_7608.thumb.jpeg.fcf2f900df3c62d652cb8d0e35147839.jpeg

Early Jalapeno 

IMG_7611.thumb.jpeg.335b42d8fd778243866d517da0b2d9e2.jpeg

Sugar rush stripey. Die is wat pierig aan de bovenkant, maar krijgt veel nieuwe takken onderin de planten. 

IMG_7613.thumb.jpeg.1e307a3351f0a5abcd365f66109d6e47.jpeg

IMG_7614.thumb.jpeg.9f13fa9c166ec87c07478adf853e8f0a.jpeg

De Cabaca, Mango Stumpy en Numex big Jim hebben alleen nog bloemknopjes.

aangepast door Dahli
Toevoeging

Geplaatst:

@Mellie Even een vraag over de Mango Stumpy als dat mag. Ik ben deze dit jaar aan het proberen vanuit jouw bijdrage aan de BZD. Klopt het dat deze pepers omhoog en niet hangend groeien? Als ik naar de bloemknoppen kijk, lijkt dat wel zo namelijk. Is dat normaal (als je je dat nog kunt herinneren natuurlijk)? Zou voor mij de eerste soort zijn die zo groeit namelijk dus ik herken het niet. Dank je wel alvast.

Geplaatst:

@dahli volgens mij groeien ze idd omhoog. Niet zoals chinese5c echt rechtopstaand, maar wel meer dan andere pepers. Bofferd! Mijn mango stumpy is opgegeten…. Vind dat een heel lekker aroma. Veel voorpret gewenst!

Geplaatst:

Ik heb zo’n gevoel dat dit geen normaal gevormde pepers gaan worden (Mango Stumpy). Maar dat zegt nog niets over de smaak natuurlijk 😃.

IMG_7647.jpeg

Geplaatst:

In biozadendoos zaten verrassing pepers. 1 van deze pepers heeft paars/roze bloemen. Ik ben erg benieuwd wat voor een pepers daar aan gaan komen. Ik zal morgen een foto ervan maken. 

Geplaatst:

Daar dacht ik ook aan @woldistel. Nog even wachten dan zullen we het weten. In dat geval zal ik het resultaat in dat topic zetten. Ik ben best benieuwd.

Geplaatst:
In biozadendoos zaten verrassing pepers. 1 van deze pepers heeft paars/roze bloemen. Ik ben erg benieuwd wat voor een pepers daar aan gaan komen. Ik zal morgen een foto ervan maken. 

Die zijn van mij en heb er oa Chinese 5 colour in gedaan. Dus waarschijnlijk die.

In de peperkas komen 2 tomaten op. Ik heb ze laten staan. Zag verder geen kale plekken gelukkig want dat doet elke x veel pijn. Wel veel luis. Zo raar. Ze hebben nu zeeen van ruimte en alle pepers hebben luizen. Mengseltje maar maken en inspuiten. Verder groeit het op zich wel aardig. Maar normaal gesproken had ik al pepers geplukt. Beetje jammer.
Geplaatst:

@Melliedit is de bloem

20250610_093642.thumb.jpg.9d8dde23732a706dfd875a287917fb58.jpg

Geplaatst:

Wat mooi Gitta!

Geplaatst:

@@gitta c5c is een donkere plant denk dat die het is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic