Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ja, hier beginnen de Espelette pepers te kleuren en de nieuwe chilipepers ook.

Geplaatst:

Hier is de eerste ook rijp, maar dat is eigenlijk per ongeluk. Staat nog in een p11 pot. Want ben ik vergeten/kwam er niet toe/ geen pot beschikbaar. Gelukkig van vorig jaar nog zaden zat.

Heet Zou-pi en is een milde peper.

IMG_20250704_175348212_PORTRAIT.jpg

Note to self: Niet meer dan 20 soorten pepers zaaien!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Geplaatst:

Wat een mooie @woldistel . Ik houd ook erg van die gekreukelde. Hij ziet er uit alsof hij wel heet is, grappig dat dat dan niet het geval is. Beauty!

Geplaatst:

@henkg ik kreeg een foto toegestuurd van de Madame Jeanette planten. Ze groeien compact en er lijken nu bloempjes te komen. Laat of vrij normaal voor deze soort?

A2A031B9-5C95-4C1B-A6C4-223044BAEC4A.jpeg

Enne bij mezelf, de peppadews willen ook niet erg aan de bloem, ik heb ze een zo zonnig mogelijke plek gegeven.Z groeien wel goed, te goed misschien. Ze hebben lang gezucht onder luizen druk, dat is nu over en ik zie heel voorzichtig wat bloemen verschijnen. Ik heb wat fijngeknipte bananenschil op de pot gelegd om wat magnesium toe te voegen. Kan ik nog iets anders doen om bloemvorming te stimuleren?

38B242D8-C1B1-45A6-9DF0-44FF496FE461.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De paar pepers die ik heb doen het goed

IMG_4711.jpeg

Geplaatst:

Ik heb welgeteld 1 peper aan alle planten en verder alleen maar bloemen of beginsels. Gaat lekker zo.

Geplaatst:

Mellie, als je pepers niet de grootste of heetste soorten zijn, er is nog een hoop zomer over. De mijne beginnen nu net te produceren, rooster spur staat vol, dat is een aanrader voor snel rijpende hitte.. maar de rest heeft zeker een knauw gehad. Van de hitte, en van de bladluis. Ik hoop dat je pepers je gaan verrassen in veerkracht. Ik ben zelf blij dat de habanada het nog doet, zoveel vraat van die kløte bladluis als die heeft moeten doorstaan.. En dat was juist de peper waar ik voor ging..

Geplaatst:

@Dashbro denk ook wel dat er nog wat in het verschiet ligt. Behalve de paprika’s. Dat wordt niks meer. Het zijn ook inmiddels mooie grote volle planten. Maar er gebeurde lange tijd heel weinig. Bleven klein en ielig. De pepers die buiten uit de compost zijn opgekomen, doen het beter. De luffah die nu ook bij de pepers staat, heeft 2 maanden volledig stil gestaan. Zal vandaag nog wel foto’s maken.

Geplaatst:

Dan ben ik niet de enige @Mellie die ielige paprika planten met nu net pas paar bloemetjes heeft….🙁 Aan mijn zoete peperplant zit wel geteld 1 peper….

Bij mij staan ze buiten op mijn op het zuiden slaapkamer balkonnetje…🤔

Andere jaren altijd prima paparika, aubergine oogst ….🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Wil ik mijn enige zoete pepertje op de foto zetten komt ie eraf 😕🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_4895.jpeg

IMG_4773.jpeg

Overzicht van mijn balkon naar rechts , openslaande deuren naar onze slaapkamer in het midden……

IMG_4774.jpeg

En naar links … 🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Ik heb mijn eerste rijpe pepers @Rookie van jouw Espelette peper.

20250713_100710.jpg

Geplaatst:

Pepers 2025.webp

Lemon Drop peper. Gezaaid in maart, zéér oude zaden (5 of 6 jaar oud), sloegen pas na 25 dagen of zo aan. Ik heb er twee. Ze zijn tergend langzaam gegroeid, maar nu begint er eindelijk iets te gebeuren. Probleem: het is al half juli.

Misschien in oktober en november binnen zetten om er nog genoeg vanaf te halen.

Geplaatst:

De chinese 5 color

20250713_100655.jpg

De Nadapeño @Rookie hangt ook behoorlijk vol. Maar moeten nog kleuren.

20250713_100739.jpg

Verder vooral bloemen en nog geen vruchten. Ik ben benieuwd of afrijpen nog lukt bij alle pepers. En anders maar groene pepers oogsten. Die hebben minder smaak, maar oogst is oogst.

Geplaatst:
9 uren geleden, Gianni1234 zei:

Lemon Drop peper. Gezaaid in maart, zéér oude zaden (5 of 6 jaar oud), sloegen pas na 25 dagen of zo aan. Ik heb er twee. Ze zijn tergend langzaam gegroeid, maar nu begint er eindelijk iets te gebeuren. Probleem: het is al half juli.

Dat is inderdaad wel traag. Mijn Lemon Drop, gezaaid op 21 feb en begin mei in de kas geplant is inmiddels ruim 180 cm hoog en er hangen al zeker meer dan 50 pepoers aan, waarvan een stuk of 5 die al geel zijn.

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:
  • Auteur
Op 11-7-2025 om 11:16, appelvrouw zei:

ik kreeg een foto toegestuurd van de Madame Jeanette planten.

Inderdaad, bloei is dit jaar aan de late kant. Hier ook, ook bij andere pepers.

Geplaatst:

@@vrouwholle [emoji33][emoji33][emoji33] ik had dat eeegistern met mijn granaatappelbloem. Echt balen

Geplaatst:

Oh wat zonde @Mellie een granaatappelbloem is juist zo bijzonder…😍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic