Geplaatst: 4 juli4 Jul Ja, hier beginnen de Espelette pepers te kleuren en de nieuwe chilipepers ook.
Geplaatst: 4 juli4 Jul Hier is de eerste ook rijp, maar dat is eigenlijk per ongeluk. Staat nog in een p11 pot. Want ben ik vergeten/kwam er niet toe/ geen pot beschikbaar. Gelukkig van vorig jaar nog zaden zat.Heet Zou-pi en is een milde peper.Note to self: Niet meer dan 20 soorten pepers zaaien! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Geplaatst: 4 juli4 Jul Wat een mooie @woldistel . Ik houd ook erg van die gekreukelde. Hij ziet er uit alsof hij wel heet is, grappig dat dat dan niet het geval is. Beauty!
Geplaatst: 11 juli11 Jul @henkg ik kreeg een foto toegestuurd van de Madame Jeanette planten. Ze groeien compact en er lijken nu bloempjes te komen. Laat of vrij normaal voor deze soort?Enne bij mezelf, de peppadews willen ook niet erg aan de bloem, ik heb ze een zo zonnig mogelijke plek gegeven.Z groeien wel goed, te goed misschien. Ze hebben lang gezucht onder luizen druk, dat is nu over en ik zie heel voorzichtig wat bloemen verschijnen. Ik heb wat fijngeknipte bananenschil op de pot gelegd om wat magnesium toe te voegen. Kan ik nog iets anders doen om bloemvorming te stimuleren? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zaterdag om 06:535 d Ik heb welgeteld 1 peper aan alle planten en verder alleen maar bloemen of beginsels. Gaat lekker zo.
Geplaatst: Zaterdag om 23:274 d Mellie, als je pepers niet de grootste of heetste soorten zijn, er is nog een hoop zomer over. De mijne beginnen nu net te produceren, rooster spur staat vol, dat is een aanrader voor snel rijpende hitte.. maar de rest heeft zeker een knauw gehad. Van de hitte, en van de bladluis. Ik hoop dat je pepers je gaan verrassen in veerkracht. Ik ben zelf blij dat de habanada het nog doet, zoveel vraat van die kløte bladluis als die heeft moeten doorstaan.. En dat was juist de peper waar ik voor ging..
Geplaatst: Zondag om 05:344 d @Dashbro denk ook wel dat er nog wat in het verschiet ligt. Behalve de paprika’s. Dat wordt niks meer. Het zijn ook inmiddels mooie grote volle planten. Maar er gebeurde lange tijd heel weinig. Bleven klein en ielig. De pepers die buiten uit de compost zijn opgekomen, doen het beter. De luffah die nu ook bij de pepers staat, heeft 2 maanden volledig stil gestaan. Zal vandaag nog wel foto’s maken.
Geplaatst: Zondag om 05:494 d Dan ben ik niet de enige @Mellie die ielige paprika planten met nu net pas paar bloemetjes heeft….🙁 Aan mijn zoete peperplant zit wel geteld 1 peper….Bij mij staan ze buiten op mijn op het zuiden slaapkamer balkonnetje…🤔Andere jaren altijd prima paparika, aubergine oogst ….🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Zondag om 07:274 d Wil ik mijn enige zoete pepertje op de foto zetten komt ie eraf 😕🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Overzicht van mijn balkon naar rechts , openslaande deuren naar onze slaapkamer in het midden……En naar links … 🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Zondag om 11:054 d Lemon Drop peper. Gezaaid in maart, zéér oude zaden (5 of 6 jaar oud), sloegen pas na 25 dagen of zo aan. Ik heb er twee. Ze zijn tergend langzaam gegroeid, maar nu begint er eindelijk iets te gebeuren. Probleem: het is al half juli.Misschien in oktober en november binnen zetten om er nog genoeg vanaf te halen.
Geplaatst: Zondag om 12:114 d De chinese 5 color De Nadapeño @Rookie hangt ook behoorlijk vol. Maar moeten nog kleuren. Verder vooral bloemen en nog geen vruchten. Ik ben benieuwd of afrijpen nog lukt bij alle pepers. En anders maar groene pepers oogsten. Die hebben minder smaak, maar oogst is oogst.
Geplaatst: Zondag om 20:253 d 9 uren geleden, Gianni1234 zei:Lemon Drop peper. Gezaaid in maart, zéér oude zaden (5 of 6 jaar oud), sloegen pas na 25 dagen of zo aan. Ik heb er twee. Ze zijn tergend langzaam gegroeid, maar nu begint er eindelijk iets te gebeuren. Probleem: het is al half juli.Dat is inderdaad wel traag. Mijn Lemon Drop, gezaaid op 21 feb en begin mei in de kas geplant is inmiddels ruim 180 cm hoog en er hangen al zeker meer dan 50 pepoers aan, waarvan een stuk of 5 die al geel zijn. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: Maandag om 07:233 d Auteur Op 11-7-2025 om 11:16, appelvrouw zei:ik kreeg een foto toegestuurd van de Madame Jeanette planten.Inderdaad, bloei is dit jaar aan de late kant. Hier ook, ook bij andere pepers. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: Maandag om 19:412 d @@vrouwholle [emoji33][emoji33][emoji33] ik had dat eeegistern met mijn granaatappelbloem. Echt balen
Geplaatst: Maandag om 20:542 d Oh wat zonde @Mellie een granaatappelbloem is juist zo bijzonder…😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.