Ga naar inhoud

Wat gaan we doen voor de teeltwedstrijd 2025?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk gewoon zonnebloemen, de hoogste is zo afgezaagd, dus de meeste bloemen op een steel. Dat wordt het. 😊

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
47 minuten geleden, acpronk zei:

Of de diameter van de bloem.

Zoiets bedoel je? Heliantus annuus giganteum. Ik schrik er gewoon van 🫣. Een soort horror-zonnebloem. Dan is mijn tuintje in 1x vol 😂.

IMG_0945.webp

• Like 6
Geplaatst:

Wel zorgen voor voldoende ondersteuning dan. Ik had een "jeruzalem artisjok"plant (nooit van gehoord) gekregen afgelopen seizoen, wat dus een aardpeer blijkt te zijn (ook nog nooit van gehoord), en die werden net als zonnebloemen ook  ruim 2meter hoog. Totdat een windvlaag helaas alles afknakte....

• Like 1
Geplaatst:

Ja, leuk he @woldistel Met die mooie paarse nerven en stam. En dat ie dus erg hoog kan worden heb ik zelf ervaren. Dit jaar heb ik er ook nog ééntje kunnen overhouden (slakken) maar die is erg laag gebleven.

Zat destijds in een pakketje van Vreeken, iets met oude rassen (zaten ook Duiveboontjes in bv), dat ik kado kreeg van familie. Aangenaam verrast door die Lippischer.

Misschien leuk voor op het Moestuinforumwedstrijdgroentekandidatenlijstje. :mrgreen:

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

:lol::lol: Ik had nog willen vragen of men nog steeds Wordfeud speelt want daar kreeg ik hier eerder vaak opmerkingen over bij mijn lange woordcombinaties. :grin:

aangepast door Erny
  • Like 2
Geplaatst:
11 uren geleden, hazeltje zei:

Ik denk gewoon zonnebloemen, de hoogste is zo afgezaagd, dus de meeste bloemen op een steel. Dat wordt het. 😊

Er zijn ook zonnebloemrassen die ca 1 meter hoog worden maar enorme bloemkoppen maken. Dat zou een mooie wedstrijd zijn:

Wie kweekt de grootste bloemkop.

• Like 3
6 hours ago, Erny said:

Moestuinforumwedstrijdgroentekandidatenlijstje

Leuk woord voor galgje 😆 Oepsie... zie net dat dit al gemeld was... Galgje

aangepast door Lia56
  • Like 3
Geplaatst:

Eerdere wedstrijden:

2011 Radijs

2012 Aubergine

2013 Bonen

2014 Prei

2015 Koolrabi

2016 Ananaskers

2017 Tomaat

2018 Ui

2019 Mais

2020 Peper

2021 Knolvenkel

2022 Komkommer

2023 Bleekselderij

2024 Amarant

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:
21 uren geleden, tielse flipje zei:

Nog even betreffende het issue over klimaatverschillen, kan er niet een keer iets gekozen worden dat bijvoorbeeld liever koelte en wind heeft?

Sla?

• Like 3
Geplaatst:

@Lia56heeft al een keus gemaakt, dus we moeten nog even geduld hebben.

Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.

Ik vind het wel steeds spannender worden.

Ik houd het nog steeds bij de paprika...

• Like 2
3 uren geleden, Rookie zei:

Ik houd het nog steeds bij de paprika..

Dat lijkt me niet, paprika is zeker geen typisch gewas om buiten te kweken

aangepast door Mai Pensato
  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:
2 uren geleden, jootje zei:

En ik houd het nog steeds bij pompoen!

Zou kunnen, maar die kunnen ook in een kas gekweekt worden, als je daarvoor de ruimte wilt opofferen, wat ik zeker niet ga doen 😃

Ik gok vooralsnog op hoogste zonnebloem. Duidelijke link naar zomer en hiervoor zou je wel een hele hoge kas nodig hebben...

• Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Ik houd het op de Heliantus annuus giganteum. Wedstrijdelement: diameter van de bloem, met dank aan de inspiratie van @acpronk! Ik hoop overigens dat ik ongelijk heb want ik heb een hekel aan geel in de tuin 😄. Zo is er altijd wel wat 😉.

aangepast door Dahli
  • Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...