Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eco style tegen slakken


groenteboerin1978

Aanbevolen berichten

Slakkenkorrels strooien heeft bij mij geen zin, de fazanten eten ze als snoepjes ( wrm doen ze dat ? ) Wel es een slak gespot, ik geloof de laatste 4 weken: 3 naaktslakken, die raap ik op en gaan de sloot in. Huisjesslakken zie ik iets meer, maar doe ik verder niets tegen. Ze zoeken het maar uit. Wel veel eenden en dus die fazanten op de tuin.

 

Ecostyle slakkenkorrels: In eerdere tuinen werkte het perfect !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de korrels kunnen geen kwaad ivm de groente

Ga ik dat proberen als het zover is

Dank jullie

 

Ps een schaar!!!

Euhm nee natuurlijk niet Eco zegt het al, die zijn in principe alleen schadelijk voor de slakken. Zelfs als een vogel of egel een slak weet te eten die al van de korrels gesnoept heeft, is het niet schadelijk voor de egel of vogel. Dus de korrels zijn op zich prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Escargo van ecostyle (wat een naam, haha) werkt hier voor +/- 70%

De rest van de slakken verzamel ik in de vroege avond en trap ik dood.

 

Buiten m'n kassen gebruik ik alleen Escargo. Binnen iets chemisch wat m'n buurman verkoopt. Ik wil niet dat egels en eksters wegvallen door het eten van chemisch aangetaste slakken. Anders zwem ik volgend jaar in de slakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan het voor je groente idd geen kwaad, na een regenbui of twee zijn de slakkenkorrels afgebroken, dus je zit ook niet de hele tijd tegen die mint-groene hageltjes aan te kijken ofzo. Wij hebben verder ook een egelhuisje in de tuin staan, maar volgens mij hebben we daar afgelopen winter geen logee in gehad, dus dan moet het maar even met slakkenkorrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een doosje slakkenkorrels van Ecostyle kost 8,00 en het doosje van dezelfde inhoud bij de Action 2,00.

Zowel de werkzame stof als de hoeveelheid hiervan is gelijk.

Goedkoop hoeft echt niet altijd duurkoop te zijn

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die korrels zijn toch niet zo heel diervriendelijk...vooral jonge egels worden er erg ziek van en kunnen sterven doordat ze darmproblemen hebben. Een volwassen egel kan wat meer hebben maar als hij er teveel eet en misschien wat zwakker is kan hij ook sterven.

 

Help weleens mee bij de egelopvang,'t zijn echt geweldige dieren die egels

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoeveel slakken er in je tuin zitten, hangt af van je tuin, de grootte van die tuin en die van de buren.

 

Ik heb er zelf geen probleem mee, het is ook erg tijdelijk (na enkele weken valt de populatie erg terug). ...

 

Zoiets viel mij ook al op... een paar weken geleden schrok ik me het apezuur van de hoeveelheid slakken.... doosje korrels gekocht... (echt plat-vraat van mijn sla ed.)... en nou vind ik geen slakken meer bij de sla... (doosje nog dicht)

 

aftocht geblazen???

 

Ik vind het best zo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de korrels kunnen geen kwaad ivm de groente

Ga ik dat proberen als het zover is

Dank jullie

 

ook hier mocht de oorlog verklaard worden aan de slakken en idem met eco korrels. En tot nu tevreden, al strooi ik weer wat bij na flinke regenbuien.

Ik plat (vlak aangedrukt) meestal een gesloten goot/rand om de moestuin heen en strooi daarop. De slakken die zich al bij de gewassen bevinden ga ik te lijf met een zoutpotje Dus moe staat regelmatig met der achterste omhoog in de moestuin met zoutpot ter hand om te vuren

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic is weer open. Ik heb wat berichten aan moeten passen, omdat daar bijv. 2 onderwerpen in werden besproken. 1 die hier hoort, en 1 die in een nieuw topic hoort.

Dat weten jullie dat

 

Hier gaan we verder over biervallen: (geen apart topic voor aangemaakt) https://www.moestuinforum.nl/slakken-t522.html?

Hier over het (wel of niet) doorknippen van slakken, en de hele discussie die daaruit ontstond: https://www.moestuinforum.nl/slakken-knippen-t5657.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overigens niet de slakkenkorrels van Eco-style, maar een onbekend merk, gekocht bij de Action (wat Rubo ook al zei). Ze zijn daar deze week in de aanbieding voor 2,99 per pakje, en er zit dezelfde werkzame stof in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...