groenteboerin1978 Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Hoi, Als ik straks mijn bladgroente verpoot van kweekbak in de volle grond wil ik natuurlijk niet dat de slakken erbij komen.Kan ik dan van eco style tegen slakken gebruiken op mijn moestuintje of hebben jullie een ander idee.Bedankt voor de tips alvast.Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Ik heb voor 2 jaar geleden wel korrels gestrooid, maar was er op zich niet echt tevreden over. Vorig jaar stuk minder vraat gehad, dit jaar eigenlijk nog helemaal niet, maar we hebben sinds de herfst een egelfamilie in de tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Hier wel een groot voorstander van slakkenkorrels . Na de constatering van vraat heb ik gelijk gestrooid en in de dagen erna voortdurend lijkjes geraapt. Geen vraat sindsdien. Ik ben fan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froukje Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Hier wordt het ook gebruikt maar heb sterk de indruk dat de slakken er geen pap van lusten. Nergens vind ik dode slakken. Wel levende . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Ze schijnen zich terug te trekken in hun schuilplaats als ze van de korrels gegeten hebben, om daar vervolgens te sterven. Ik vond ze terug in groepjes, dood, achter de tuinkast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
groenteboerin1978 Posted June 2, 2012 Author Share Posted June 2, 2012 Dus de korrels kunnen geen kwaad ivm de groenteGa ik dat proberen als het zover is Dank jullie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Slakkenkorrels strooien heeft bij mij geen zin, de fazanten eten ze als snoepjes ( wrm doen ze dat ? ) Wel es een slak gespot, ik geloof de laatste 4 weken: 3 naaktslakken, die raap ik op en gaan de sloot in. Huisjesslakken zie ik iets meer, maar doe ik verder niets tegen. Ze zoeken het maar uit. Wel veel eenden en dus die fazanten op de tuin. Ecostyle slakkenkorrels: In eerdere tuinen werkte het perfect ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Dus de korrels kunnen geen kwaad ivm de groenteGa ik dat proberen als het zover is Dank jullie Ps een schaar!!!Euhm nee natuurlijk niet Eco zegt het al, die zijn in principe alleen schadelijk voor de slakken. Zelfs als een vogel of egel een slak weet te eten die al van de korrels gesnoept heeft, is het niet schadelijk voor de egel of vogel. Dus de korrels zijn op zich prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Escargo van ecostyle (wat een naam, haha) werkt hier voor +/- 70%De rest van de slakken verzamel ik in de vroege avond en trap ik dood. Buiten m'n kassen gebruik ik alleen Escargo. Binnen iets chemisch wat m'n buurman verkoopt. Ik wil niet dat egels en eksters wegvallen door het eten van chemisch aangetaste slakken. Anders zwem ik volgend jaar in de slakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Volgens mij kan het voor je groente idd geen kwaad, na een regenbui of twee zijn de slakkenkorrels afgebroken, dus je zit ook niet de hele tijd tegen die mint-groene hageltjes aan te kijken ofzo. Wij hebben verder ook een egelhuisje in de tuin staan, maar volgens mij hebben we daar afgelopen winter geen logee in gehad, dus dan moet het maar even met slakkenkorrels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Een doosje slakkenkorrels van Ecostyle kost 8,00 en het doosje van dezelfde inhoud bij de Action 2,00.Zowel de werkzame stof als de hoeveelheid hiervan is gelijk.Goedkoop hoeft echt niet altijd duurkoop te zijn Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Die korrels zijn toch niet zo heel diervriendelijk...vooral jonge egels worden er erg ziek van en kunnen sterven doordat ze darmproblemen hebben. Een volwassen egel kan wat meer hebben maar als hij er teveel eet en misschien wat zwakker is kan hij ook sterven. Help weleens mee bij de egelopvang,'t zijn echt geweldige dieren die egels Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Hoeveel slakken er in je tuin zitten, hangt af van je tuin, de grootte van die tuin en die van de buren. Ik heb er zelf geen probleem mee, het is ook erg tijdelijk (na enkele weken valt de populatie erg terug). ... Zoiets viel mij ook al op... een paar weken geleden schrok ik me het apezuur van de hoeveelheid slakken.... doosje korrels gekocht... (echt plat-vraat van mijn sla ed.)... en nou vind ik geen slakken meer bij de sla... (doosje nog dicht) aftocht geblazen??? Ik vind het best zo.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MoesNique Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Dus de korrels kunnen geen kwaad ivm de groenteGa ik dat proberen als het zover is Dank jullie ook hier mocht de oorlog verklaard worden aan de slakken en idem met eco korrels. En tot nu tevreden, al strooi ik weer wat bij na flinke regenbuien.Ik plat (vlak aangedrukt) meestal een gesloten goot/rand om de moestuin heen en strooi daarop. De slakken die zich al bij de gewassen bevinden ga ik te lijf met een zoutpotje Dus moe staat regelmatig met der achterste omhoog in de moestuin met zoutpot ter hand om te vuren Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Topic is weer open. Ik heb wat berichten aan moeten passen, omdat daar bijv. 2 onderwerpen in werden besproken. 1 die hier hoort, en 1 die in een nieuw topic hoort. Dat weten jullie dat Hier gaan we verder over biervallen: (geen apart topic voor aangemaakt) https://www.moestuinforum.nl/slakken-t522.html?Hier over het (wel of niet) doorknippen van slakken, en de hele discussie die daaruit ontstond: https://www.moestuinforum.nl/slakken-knippen-t5657.html Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Ik heb overigens niet de slakkenkorrels van Eco-style, maar een onbekend merk, gekocht bij de Action (wat Rubo ook al zei). Ze zijn daar deze week in de aanbieding voor 2,99 per pakje, en er zit dezelfde werkzame stof in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts