Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Ik moest maandag mijn auto ruiten krabben. Het had dus gevroren. Gelukkig de kwetsbare planten in de schuur gezet. 

Geplaatst:

Volgende week krijgen we de broodnodige regen.91f6e21fee7831579d41a1c6f2c4b1d5.jpg

Geplaatst:

Is wel weer nodig, heb al aardig met de gieters lopen zeulen.

Geplaatst:

Grond is gortdroog. Zelfs hydrofoob op sommige plekken. Kan ook zijn dat het organische stofgehalte aan het afnemen is in mn verhoogde bedden. Anyway, als die voorspelling doorzet dan volgende week lekker gaan zaaien. 😅

Geplaatst:

Wordt tijd inderdaad, mijn 400 liter ton is de bodem van wat ik eruit kan halen bereikt.

Morgen maar even zorgen dat ik de tweede 400 liter ton ook goed aansluit. Want die loopt niet echt vol. Kan ik een volgende droogte periode tenminste even vooruit.

Hoop ik dat midden-Nederland zondag ook al wat krijgt want buienradar is nog niet zo enthousiast over de regen kans als de knmi lijkt te zijn.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

@sugarleviHier ook midden Nederland, Weeronline geeft vanaf de vroege ochtend (rond 5 uur) tot begin van de middag ook wat regen aan voor de komende 24 uur 🤞

Geplaatst:

Hier in Apeldoorn ook. 

Screenshot_20250412_205808_Buienradar.thumb.jpg.242fb5e1746ee5ec4792127a56086145.jpg

Geplaatst:

Yes! Ik zie spetjes op de ramen, het is 6:35 uur.

Het houdt niet over, maar ik ben hier al blij mee.

Kom maar op!

Geplaatst:

Ja, hier ook. Al is het niet veel. Alle kleine beetjes zijn goed voor de plantjes. 

Geplaatst:

Het is nog niet veel, de pluviometer geeft drie millimeter aan, maar alles is stralend fris groen. De blauwe druifjes zijn stukken blauwer zonder stof! 

Geplaatst:

Nu begint het hier in Duitsland te regenen.

Geplaatst:

Vannacht 3 mm gevallen hier in Oss, het is weinig maar meer dan in de voorgaande zes weken bij elkaar. 

Geplaatst:

Hier 2 mm. Net niks.

Geplaatst:

Ik ga straks toch maar weer sproeien, het zonnetje schijnt hier weer.

Geplaatst:

En morgen weer droog. Op zich ook wel weer fijn, want de appelbloesem begint net te komen, en de insecten zijn druk bezig appels te maken. 

Geplaatst:

Het is hier al weer opgehouden met spetteren👎🏻

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik wacht de "zware" onweersbuien af.

Het begint wel harder te waaien en het gaat bewolken.

Geplaatst:

Hier ook, leek heel wat met dikke druppels maar het hield ook heel snel weer op. Niets noemenswaardigs voor de tuin. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik vond het vanmiddag broeierig, kreeg er hoofdpijn van. Nu buien om ons heen, hier nog kurkdroog, maar als het goed is straks een plens. 

Geplaatst:

Heerlijk, het regent pijpenstelen hier, van die dikke tropische regen. Het ruikt buiten meteen kruidig 😃.

Geplaatst:

Hier ook net twee lekkere buitjes gehad, met wat onweer gerommel. Hopelijk blijft het nog wat doorregenen. Het lijkt erop dat de laatste onweersbuien nu langs ons heen gaan.

Geplaatst:

Het regent hier nu een beetje.

Er komt wel een bui aan, misschien is dit die "zware" onweersbui wel.

P1060309.thumb.JPG.e9658fd5dc784112d796ca8ca513615d.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.