Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Maximaal 20° is mijn ideale weer. Deze avonden vind ik ook zo zalig. Heb net een paar uur in de tuin gerommeld, doperwten en kapucijners geplukt, onkruid getrokken. Heerlijk zonder last te hoeven hebben van felle zon of warmte of kou of regen.

Maar wat Gitta zegt, we doen het ermee, je past er hooguit je planning en tempo op aan.

Geplaatst:

Voor mij is de 30graden ook te veel. Met de iets bewolkde dagen werk ik veel lekkerder buiten.

Geplaatst:
2 uren geleden, Arja zei:

Maximaal 20° is mijn ideale weer

Hier precies zo. Met een zonnetje. En dan ‘s nachts max 12 ofzo. Als ik naar @Vlavlip ’s weersverwachting kijk, ideaal dat Zweden! In de zomer dan.

Geplaatst:

Ik hoop dat weeronline gelijk krijgt over het weer morgen (donderdag), 8,1mm regen tegen 1,0mm voor buienradar.

Qua temperatuur is 25 wel lekker hoor. Vanaf iets boven de 20 wel. Of iets eronder maar dan met zon.

Maar ligt ook aan de activiteiten, achter het bureau moet het iets warmer zijn dan als je beweegt.

aangepast door acpronk

Geplaatst:

Hier regen….vannacht ook. Buiten 20 graden, binnen 23….

Lekker hoor, volgens de verwachting blijft het vandaag ook wel regenen…..beter!

Geplaatst:

@Dahli de winters hier vallen wel mee. Afgelopen winter wel vrijwel de gehele periode sneeuw op de grond, maar als t niet sneeuwde scheen de zon. Temp was gemiddeld rond vriespunt gok ik, maar door de zon en doordat t over t algemeen windstil was, merkte je daar weinig van.

Meestal valt er meer sneeuw en ligt de gemiddelde temp een paar graden lager volgens mn buren, maar t is hier niet gemiddeld -10 ofzo met meters sneeuw voor je deur.

aangepast door Vlavlip

Geplaatst:

Hier inmiddels 17 mm regen gevallen. Ik ben er helemaal blij mee. Ik heb 3 grote verplaatste perenbomen die het zwaar hebben.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Nou, gisteren was het maar klef weer.... Vervolgens hele donkere wolken die overtrokken en die eruit zagen alsof er echt stortbuien uit zouden komen. Maar dat gebeurde dus niet.
Zon ging er ook nog even bij schijnen dus was het opeens heet én klef weer.

We hebben het helaas niet voor het kiezen.

20250625_153709.jpg

Vandaag regent het dus alweer een tijdje. Bui is hier al weer bijna overgetrokken.

En dan zal het met de verwachtte warmte dit weekend wel weer "lekker" klef zweetweer worden. Zucht.

Geplaatst:
21 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

speciebak schoonmaken van knoflookwortels

Blijven er bij jou zoveel wortels achter? Ik heb dat niet. Hooguit enkele wat dikkere wortels, die haal ik er dan uit. Die kleine laat ik gewoon zitten, dat verteerd wel weer.

Geplaatst:

Ja ongelooflijk veel en lang! Ik heb ze in speciebakken gezet en dacht dat ze dan ook wel groter zouden worden. Nou, alleen de wortels. Dit wil ik nooit meer! De grootste knoflook vond ik in een van de MM Hero bakken, daar stond een beetje en in de ander alleen uien en sjalotten en in beiden ook veel wortels en die staat misschien ook langer in de zon. Helaas kwamen uit beide MM Hero bakken een mierennest uit.
Maar hoeveel knoflook had jij in je bak Gitta? Ik had in alle speciebakken 25 knoflook staan. 4 speciebakken en 1/4 Hero bak knoflook en 2 speciebakken en een Hero 120 x 120 uien.

En ik moet ook goed scheppen in de speciebakken, want onderin is het zeiknat, ondanks de gaten die mijn man heeft gemaakt. Hij gaat misschien aan het eind van het seizoen meer gaten boren en dat doet hij dan dwars door de aarde heen, want het is geen gedoe om alle aarde eruit te halen.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ik had 5 vakken met alleen knoflook, dus 9x5 is 45 knoflook en dan ook nog 16 knoflook bij de aardbeien. Dus totaal 61 bollen knoflook dit jaar. Aanzienlijk meer dan het jaar ervoor. Toen 3 vakken en nog 8 knoflook bij de aardbeien.

Ontopic: hir in de nacht en ochtend regen gehad. 13 mm. In de middag droog, dus toen toch nog wat kunnen doen. Al was de lucht vochtig en benauwd.

Geplaatst:

30 graden in de schaduw in thermometer hut is een pak meer in de zon. 39 in thermometer hut , dan kom je hier best niet meer buiten, de luchtvochtigheid speelt natuurlijk ook een belangrijke rol, 30 graden hier is in de meeste gevallen totaal iets anders als 30 graden in Frankrijk. Als je moet werken in deze omstandigheden is dat echt geen lachertje en hoop je op temperaturen rond 25. edit / ik was een beetje laat met reactie, had niet gezien dat we een pagina verder zaten.

aangepast door redzebra

Geplaatst:
  • Auteur

We kregen wat regen, maar lang niet genoeg. 8 a 9 mm. Leuk voor de moestuin, het gras, enz. Maar de jonge bomen die te 'groot' zijn voor de druppelslangen (die we dan weghalen en bij jongere aanplant leggen) hebben het wel wat zwaar nu.

Nu valt er trouwens ook wel even een lekker buitje, dat mag de rest van de dag en nacht nog wel door gaan.

Geplaatst:

We mochten hier 22 mm verwelkomen. 😊

Geplaatst:
3 uren geleden, Jorieke123 zei:

mag de rest van de dag en nacht nog wel door gaan.

Vergeet het maar de zon is er al weer en geen regen meer voorspeld voor vandaag. Het buitje van vanmorgen gaf hier nog geen halve millimeter.

Wij zijn al weer aan de slag om water te verzamelen voor de tuin..het eerste koude douchewater en zo ook van de afwas, maar ook afgietwater van eieren en aardappels/pasta gaat in de emmers die er voor klaarstaan.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Voor sommigen misschien vloeken in de kerk... maar wat zijn we blij met onze bron plus beregening...

Geplaatst:

De pronkbonen in de ochtendmist, 5:15 vanochtend.

Het is nu 10 graden buiten, zegt mijn thermometer.

En vochtig dus kennelijk.

Vandaag wordt het hier gelukkig nog niet zo snoeiheet.

P1060481.JPG

Geplaatst:

Hier is het nu (08:00u) slechts 19,5 graden. Binnen is het nu 25 graden.

Dat zou tot 32 graden gaan worden. Morgen tot 34 graden (bij windstil weer) . Daarna is de hitte voorbij.

Mijn hitteplan voor deze dagen: 3x daags even zwemmen, om 10:30u, 14:00u, 18:00.

(Zwemmen? Ja, ook, maar het is eigenlijk meer om het afkoelen. Ik word eigenlijk zo'n blauw koelelement. Het koeleffect houdt ongeveer 3 uur aan.)

O ja: Wel zo belangrijk: Vandaag en morgen: zonkracht 8 !

Geplaatst:

Liep jij om 5.15 uur buiten @Rookie ? Toen lag ik nog 3 uurtjes te knorren.

Geplaatst:

@Petrasmoestuin slakken ronde vermoed ik. Ik deed hem een kwartier later.

Geplaatst:
12 uren geleden, Rookie zei:

De pronkbonen in de ochtendmist, 5:15 vanochtend.

Als ik jouw foto zie, krijg ik gewoon zin om mijn wekker ook extra vroeg te zetten! Ik denk dat ik dat ook ga doen.

Geplaatst:

Vroeg naar bed en vroeg op, heerlijk.

Het is zo mooi en stil zo vroeg in de ochtend.

Geplaatst:

Echt @Gitta slakkenronde om 5.30 uur? Wat moedig.

Geplaatst:

Vreemd, nog steeds amper slakken. Eentje zat er onder een doorgeschoten slakrop die richting kipjes ging.

Maar dat kan natuurlijk, het heet niet voor niks een slak-rop

Geplaatst:

Het is momenteel bloedheet onder een brandende zon maar volgens Cruijff heb ieder nadeel zijn voordeel. Het worden letterlijk zongerijpte perziken dit jaar.

perzik25_1.JPG

perzik25_2.JPG

perzik25_3.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.