Geplaatst: 9 april 20259 Apr Ik moest maandag mijn auto ruiten krabben. Het had dus gevroren. Gelukkig de kwetsbare planten in de schuur gezet.
Geplaatst: 9 april 20259 Apr Auteur Ja, NA de moestuindag graag! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 april 20259 Apr Grond is gortdroog. Zelfs hydrofoob op sommige plekken. Kan ook zijn dat het organische stofgehalte aan het afnemen is in mn verhoogde bedden. Anyway, als die voorspelling doorzet dan volgende week lekker gaan zaaien. 😅 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 11 april 202511 Apr Wordt tijd inderdaad, mijn 400 liter ton is de bodem van wat ik eruit kan halen bereikt. Morgen maar even zorgen dat ik de tweede 400 liter ton ook goed aansluit. Want die loopt niet echt vol. Kan ik een volgende droogte periode tenminste even vooruit. Hoop ik dat midden-Nederland zondag ook al wat krijgt want buienradar is nog niet zo enthousiast over de regen kans als de knmi lijkt te zijn. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 12 april 202512 Apr @sugarleviHier ook midden Nederland, Weeronline geeft vanaf de vroege ochtend (rond 5 uur) tot begin van de middag ook wat regen aan voor de komende 24 uur 🤞.
Geplaatst: 13 april 202513 Apr Yes! Ik zie spetjes op de ramen, het is 6:35 uur. Het houdt niet over, maar ik ben hier al blij mee. Kom maar op!
Geplaatst: 13 april 202513 Apr Ja, hier ook. Al is het niet veel. Alle kleine beetjes zijn goed voor de plantjes.
Geplaatst: 13 april 202513 Apr Het is nog niet veel, de pluviometer geeft drie millimeter aan, maar alles is stralend fris groen. De blauwe druifjes zijn stukken blauwer zonder stof!
Geplaatst: 13 april 202513 Apr Vannacht 3 mm gevallen hier in Oss, het is weinig maar meer dan in de voorgaande zes weken bij elkaar.
Geplaatst: 13 april 202513 Apr En morgen weer droog. Op zich ook wel weer fijn, want de appelbloesem begint net te komen, en de insecten zijn druk bezig appels te maken.
Geplaatst: 13 april 202513 Apr Auteur Hier viel een halve mm ofzo. Maar: nu plenst het ineens best wel even! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Auteur Het spettert! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Het is hier al weer opgehouden met spetteren👎🏻 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Ik wacht de "zware" onweersbuien af. Het begint wel harder te waaien en het gaat bewolken.
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Hier ook, leek heel wat met dikke druppels maar het hield ook heel snel weer op. Niets noemenswaardigs voor de tuin. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Ik vond het vanmiddag broeierig, kreeg er hoofdpijn van. Nu buien om ons heen, hier nog kurkdroog, maar als het goed is straks een plens.
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Heerlijk, het regent pijpenstelen hier, van die dikke tropische regen. Het ruikt buiten meteen kruidig 😃.
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Hier ook net twee lekkere buitjes gehad, met wat onweer gerommel. Hopelijk blijft het nog wat doorregenen. Het lijkt erop dat de laatste onweersbuien nu langs ons heen gaan.
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Het regent hier nu een beetje. Er komt wel een bui aan, misschien is dit die "zware" onweersbui wel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.