hazeltje Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Ik heb nu 3 zaadjes in de Deno, en een vierde die ik in de zaaigrond terug vond had ik ook in de deno erbij gedaan. Die kreeg een miniwortel en is gaan rotten. Ik heb dus een bakje grond met 4 zaadjes (hoop ik, ik kon ze niet meer vinden) en deno met 3 zaadjes. Dat is wat ik heb. Ik begin er bijna een hard hoofd in te krijgen. Bijna een maand op de propagator die echt wel warm is en nog niets. Ik geef de demo-zaden nog de meeste kans. Die mogen nog even. Maar opgeven komt wel met de dag dichterbij.... 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Arja Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart 19 minutes ago, Tanja65 said: inmiddels zitten we op 5 weken dus ik denk ook dat dat niet meer gaat gebeuren. Maar je weet nooit. Ik had ze ook op 1 feb gezaaid, dus het kan echt nog! 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 maart Auteur Geplaatst: 9 maart Ik geef t nog niet op hoor, wellicht als er straks eentje op komt, zou t een winnaar kunnen zijn 4 Quote
HuubvG Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Ik heb al een paar dagen op rij de kweekbak met zaden in de kas gehad, natuurlijk alleen tijdens de uren dat het er warm genoeg was. Nu is het ook alweer tegen de 30°, dus goed voor de aubergine, ze staan er alweer in. Niet vergeten om ze eind van de middag weer naar binnen te halen. Het was alles (alle zaden in 1× gezaaid) of niets, en dat laatste zal het worden als ik ze laat staan als de temp daalt. 2 Quote
simonvb Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Voorlopig is er hier nog niets opgekomen, nog af te wachten of ik dus wel effectief ga kunnen meedoen. Staan hier op een radiator, wel grote schommelingen in de temperatuur want niet altijd iemand thuis. De pepers en paprika's zijn ondertussen opgekomen. Dit ras of deze zaden zijn lastiger dan andere rassen want vorige jaren nooit geen probleem gehad. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart Ik heb er 3 dagen geleden opnieuw in Deno gedaan, nu bovenop een plank waaronder boilertje zit... 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart (aangepast) Goed idee Lia, dat brengt mij op de idee dat ik onder het aanrecht een boiler heb. Dat was een goeie plek geweest als ik niet de stoomluchtbevochtiger had gebruikt. Maar ik heb wel mijn eerste kiem erboven! Gezaaid op 26 februari, precies drie weken geleden. Het kiemblaadje zaadhulsje voelt keihard aan. Zelfs met twee puntpincetten krijg ik er geen beweging in. Een lik spuug erop en morgen weer proberen. Het steeltje heeft een verdunning halverwege, ik weet niet of dit sterk genoeg gaat zijn. Nu moet er dus licht bij, overdag, veel licht. De hele meuk maar bij het raam op het zuiden zetten zo dadelijk. 13 maart aangepast door HuubvG zie doorhaling 5 Quote
Gitta Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Hier ook nog steeds maar 1 plantje. De andere twee zaden die nog in de deno liggen, doen niet veel. Ik geef ze nog heel even. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart @HuubvG Dat is hier ook t geval... zou een constante temperatuur moeten zijn 2 Quote
hazeltje Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Mijn updates beginnen saai te worden. Nog steeds niets, helemaal niets, niet in de aarde, niet in de deno. Een andere aubergine is wel al ruimschoots boven, die zaaide ik 4 maart. Maar ja, ander soort. Die geeft vast geen gouden eieren. Fijn dat er bij sommigen wel wat gebeurt, dat geeft wat hoop en moed om door te zetten. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
appelvrouw Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Netjes! Ik moet zeggen de aubergine doet niet leuk mee. Het veelbelovende koninginneplantje die op twee maart al fier met de armpjes wijd stond staat er nog steeds zo bij..er komt geen echt blad aan, de schoot is leeg, het lijkt een windei😢. Nummer twee is meer dan mini maar geeft wel meteen een derde blaadje, of tenminste een groen puntje dat dat beloofd. Dat is nog iets. Nummer drie lijkt een bleke dwerg variant die niet groeit en op sterven na dood is. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 9 uren geleden, HuubvG zei: Het kiemblaadje zaadhulsje voelt keihard aan. Zelfs met twee puntpincetten krijg ik er geen beweging in. Een lik spuug erop en morgen weer proberen. Het steeltje heeft een verdunning halverwege, ik weet niet of dit sterk genoeg gaat zijn. Succes met de operatie @HuubvG. Dat de patient het moge overleven. 2 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Dahli Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 10 uren geleden, appelvrouw zei: komt geen echt blad aan Appelvrouw dat duurde hier ook eindeloos, 3 weken om precies te zijn. Maar deze week heeft de eerste eindelijk 1 echt blaadje gekregen. Afgelopen weekend heb ik ze een echt eigen potje gegeven en sterk verdund voedsel en nu dus het eerste blaadje. Het plantje zelf heeft inmiddels de geweldige hoogte van 2,5 cm bereikt. 4 Quote
henkg Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Van 6 zaadjes kwamen de eerste twee na 20 dagen op. Nu, na 30 dagen, de derde (links): Tot een paar dagen geleden hebben ze op een thermostaat-gestuurd warmtematje gestaan, bij 25 à 26 graden. 4 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart (aangepast) Tweede zaailing piepte er vandaag ook boven, ook met hoedje, maar ditmaal heb ik de zaadhuls direct verwijderd. Ook van die van gisteren. Speeksel helpt niet echt om de keiharde hulzen zachter te maken. Beide zijn ze wat gekruld, zien er bleek uit, ik heb ze sinds vanochtend bij de deur op het zuiden geplaatst voor wat meer groen. Deze huls nog even goed bekeken of er vanbinnen nog iets van de zaailing aanwezig was, maar het zag er goed uit. Ik zie bij Henk hierboven een losse huls aan de zaailing hangen, ik zie daarr ook een paar los rondom liggen lijkt het. Kennelijk lieten ze aldaar wat makkelijker los. 14 maart aangepast door HuubvG 1 Quote
hazeltje Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ik voel en deel je leed Mellie, hier ook nog niets. 12 feb zaaide ik op een flink warme propagator. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Arja Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Hup kleintje! Mijn nummer drie heeft ook nog een hulsje. Even in de gaten houden of dat er goed af gaat. Ik vond ook nog een zaadje terug in een van de twee potjes. Ik heb het zaadje in een mini denootje gedaan. Misschien gaat ie alsnog kiemen. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 18 uren geleden, appelvrouw zei: op sterven na dood is Haal dat op sterven er maar af..het wurm is de pijp uit, stilletjes in enkele uren verdroogd oid, ingeteerd Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
driepinter Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ik heb de moed opgegeven dat mijn aubergine het nog gaan doen, ik heb nu al mijn hoop gericht op de reservezaadjes. Die ik zojuist gezaaid heb in 2 potjes met alleen maar vermiculiet. We gaan het zien de komende weken of deze wel zin erin hebben.. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ik heb ook nog steeds niets nieuws te vertellen. Van de 10 zaden op 4 verschillende manieren gezaaid, is er nog steeds maar 1 heel klein boven. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Op 13-3-2025 om 16:13, Lia56 zei: constante temperatuur Dat is ook geval op de WiFi router. De andere 2 kwamen vrij snel al. Maar die laatste 2 hebben er geen zin in lijkt. Beter 1 dan helemaal niks, toch? 1 Quote
Roland Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Op 22-2-2025 om 20:55, Roland zei: Ik heb ze vandaag gezaaid en op een warmtematje gezet. De eerste 3 zijn ontkiemd. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.