Gitta Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei (aangepast) Ik heb mijn aubergine zojuist overgepot naar een 20 cm pot. Nog even wat groter worden en dan volgende maand naar de definitieve pot. Ze/hij staat sinds maandag definitief buiten. Net als de rest van de zomergroentes. 28 mei aangepast door Gitta Foto toegevoegd 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Hier wat minder, vannacht 8 graden. Zal ik mijn aubergine maar afdekken? 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Dat kan hij wel hebben. Ik haalde de mijne alleen naar binnen ivm flinke harde regen, nu weer buiten. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: woensdag om 16:27 Geplaatst: woensdag om 16:27 Hier staan de 2 nu lekker buiten in het zonnetje. Vanavond nog 1x naar binnen i.v.m temp van 8 graden vannacht en dan vanaf morgen permanent naar buiten. Mooi, precies voor de deadline van 1 juni. 3 Quote
Frans Geplaatst: donderdag om 09:34 Geplaatst: donderdag om 09:34 Sinds vanmorgen staan ze in de vollegrond. 11 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: donderdag om 18:43 Auteur Geplaatst: donderdag om 18:43 Jeetje,,,, wat zijn ze al groot Quote
Roland Geplaatst: donderdag om 19:16 Geplaatst: donderdag om 19:16 Vanaf wanneer moet de wedstrijdplant naar buiten de volle grond in? Quote
hoekman Geplaatst: donderdag om 19:43 Geplaatst: donderdag om 19:43 25 minuten geleden, Roland zei: Vanaf wanneer moet de wedstrijdplant naar buiten de volle grond in? Dit staat er in de TS: Vanaf begin juni moeten de planten buiten blijven staan. NIET onder een afdak of in een kas. Ook niet meer de pot naar binnen brengen als t nat of koud is. 1 1 Quote
Liekie Geplaatst: vrijdag om 18:07 Geplaatst: vrijdag om 18:07 Jeetje @Frans wat een joekels!! Die van mij zijn nog lang niet zo ver en de 2 nakomertjes al helemaal niet! Ik ben benieuwd hoe groot het verschil gaat worden tussen planten die er eigenlijk nog niet aan toe zijn en toch naar buiten gaan. We zullen zien, ik vind het wel een interessant wedstrijdelement! 1 Quote
Gitta Geplaatst: zaterdag om 18:26 Geplaatst: zaterdag om 18:26 Ik heb afgelopen week de aubergine in een grotere pot gezet. De volgende pot gaat de definitieve pot worden. Nu in deze pot nog maar even wat groter worden. 5 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: zaterdag om 19:12 Geplaatst: zaterdag om 19:12 (aangepast) Nr.1 heeft vaste grond onder de voeten. Een mooi plekje in de luwte van het kippenhok en de kas. De foto draait heel eigenwijs dwars... In de tuin groeit hij verticaal zoals het hoort Het reserve plantje heeft een grotere pot gekregen. Die gaat over een paar weken in vaste grond. Het wortelstelsel groeit hard. Onder de grond ontwikkelt de plant zich harder dan erboven. zaterdag om 19:13 aangepast door Veldjesgraaf 6 Quote
Roland Geplaatst: zondag om 20:02 Geplaatst: zondag om 20:02 Van de zaden waren er 3 ontkiemd, 2 zijn snel afgestorven maar we hebben nog 1 topper in de race. Vandaag in de volle grond uitgeplant. ik zie zelfs al een bloemknop zitten. 5 Quote
MROE Geplaatst: gisteren om 10:52 Geplaatst: gisteren om 10:52 Hierbij mijn twee planten. ze hebben wel wat onder de leden… zaterdag 1 over in een grote pot en 1 inde volle grond. 4 Quote
redzebra Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Hier ook nog 2 planten in de running, staan buiten in pot en krijgen dit weekend ook hun definitieve plaats (waarschijnlijk beide in een grotere pot) een derde welke ik al eerder in volle grond had gezet heeft het begeven door slakken. misschien even een oude tip van voorgaande wedstrijd vermelden, uiteindelijk is dit ook een nachtshade. @Frans en @MROE vergeten jullie niet de eerste 10 bloemclusters weg te nemen 😁 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 🤭😂 The game is on!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Ik mag blij zijn als ik ooit mijn eerste bloem zie hahaha. Die van mij staat buiten maar is super klein. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.