Geplaatst: 14 oktober14 Okt Ik wacht nog even tot morgenavond, om nog een heel klein beetje bij te laten kleuren.Wel zeker is dat die van morgen niet de winnaar is, maar wel zwaarder dan mijn eerdere melding.Reglement:...loopt de wedstrijd tot 15 oktober. Inzendingen NA 15 oktober tellen niet meer mee.Ik heb dus tot en met morgen, woensdag 23:59 uur. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Hier geraak ik niet meer boven de 62,5gr, dat zijn echt beide wel kanjers bij jullie @AartVV en @appelvrouw, maar ik ga nog even wachten met proficiat te wensen er is nog 1 dagje spanning 😄 zoals Henk zegt.De laatste groteremet grootste hiervan 55gr@Gitta ik ga ook wat zaden bijhouden, ondanks de kleinere vruchten en trage start, draagt deze er inderdaad heel veel, voor een redelijk kleine plant. (ik had beter nog wat meer witte geoogst, ik heb er teveel laten hangen denk ik voor de wedstrijd) Ze presteerden hier best goed buiten in pot, en geven nog steeds witte vruchten.
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Auteur .. spannend hoor!Nog een paar uur te gaanDeelnemersgewicht Aartvv69,4 grAppelvrouw69 grArja16 grBonnie fDahli 49 grDriepinterFlup31,9 grFombelFrans 53,63 grGitta13 grGoudsbloempjeHazeltjeHenkg38,7 grHoekmanHuubvGJorieke40 grKruidenvrouwtjeLia5651 grLiekie35 grLoesMellieMROE44,8 grNasuadaPetrasmoestuinPlotiemoosRedzebra55,04 grRoland60 grSimonTanja6532,39 grVeldjesgraaf40 gr 14 oktober14 Okt aangepast door Lia56
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Ik ben benieuwd hoe hij smaakt. Ik heb 10 zaden gebruikt, 1 plant overgehouden en geen vruchten. Dus het 11e zaadje zit in de BZD voor de liefhebbers. Ik geloof niet dat de 11e wel zou lukken. Er zaten ook gewonnen zaden van deze Aubergine, dus meer dames kunnen het proberen.Heel goed van jou dat het gelukt is!
Geplaatst: 14 oktober14 Okt @Lia56 mijn zwaarste was nog steeds deze :), je hoefde die niet in de tabel te veranderen.
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Op 5-9-2025 om 00:46, Frans zei:Zoals beloofd heb ik (eergisteren) een smaaktest gedaan met geheel rijpeVoor de smaaktest van vandaag 4 vruchten gebruikt waarvan de kleur (en daarmee de rijpheid) opliep van geheel wit, wit met een begin van geel worden, geheel geel tot uiteindelijk donkergeel/oranje.Liggend van links naar rechts op dezelfde volgorde als de foto hierboven.Hapklaar na 25 minuten baktijd.Resultaat smaaktest:Geheel witte exemplaren smaken het best en zonder enige bitterheid maar dat was ook wel te verwachten. Eieren die iets naar geel beginnen te kleuren zijn ook goed bruikbaar en doen wat smaak betreft weinig onder voor de geheel witte. De al geheel lichtgeel gekleurde vertonen al duidelijke sporen van bitterheid en persoonlijk zou ik ze niet meer gebruiken. De meest rijpe zijn écht niet meer lekker en alleen nog goed voor zaadwinning en een enkele reis richting composthoop.@Roland zelf heb ik hier alleen witte gebruikt, @Frans heeft hier eerder een uitgebreide test gedaan, waarbij hij aangeeft dat de geheel rijpe beter voor zaadwinning en de composthoop zijn, maar licht verkleurde nog bruikbaar. 14 oktober14 Okt aangepast door redzebra
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Auteur 50 minutes ago, redzebra said:s deze :), je hoefde die niet in de tabel te veranderen.sorry...
Geplaatst: 15 oktober15 Okt Auteur Laatste dag voor inzending, spannend om te zien of er nog zwaardere Eggs zijn
Geplaatst: 15 oktober15 Okt 42,33 gram. Hopelijk wordt deze als geel genoeg bevonden. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Goedemorgen de wedstrijd is afgelopen en er is een winnaar!Nu nog even wachten tot Lia wakker wordt🌄🐣 16 oktober16 Okt aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Toppie, @AartVV ! Mega knap met deze lastige plant. @Lia56 ik heb nu al weer zin in volgend jaar 🌺 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Dit bericht werd beloond door rorror! AartVV kreeg de badge 'Winnaar Teeltwedstrijd 2025' "Gefeliciteerd. Iedereen kan nu in jouw profiel een badge zien dat jij de winnaar bent van de teeltwedstrijd 2025." Hoera!Wie had dat gedacht…..Maanden geleden met veel liefde en aandacht vier zielige sprietjes opgekweekt tot redelijk robuste planten. Dat zag er toen al hoopvol uit. Toch bleven vruchten uit terwijl ik bij Frans schitterende planten zag.Uiteindelijk toch één vrucht die terwijl wij op vakantie waren, de eindspurt ingezet heeft….Het was een mooie “reis” en mooi om iedereen te volgen!Alle dank aan @Lia56 voor de organisatie en het in goede banen leiden van ieders vragen en opmerkingen!👏👏👏De nek aan nek race met het ei van @appelvrouw is heel bijzonder. Wie verzint het dat er een halve gram tussen zit 🙃Per saldo vind ik wel dat @Frans de morele winnaar van deze wedstrijd is. Helemaal top hoe jij met de planten omgegaan bent, onderzoek gedaan hebt, etcetera. Chapeau!
Geplaatst: 16 oktober16 Okt 53 minuten geleden, AartVV zei:De nek aan nek race met het ei van @appelvrouw is heel bijzonder. Wie verzint het dat er een halve gram tussen zitHa ja, en misschien niet eens want mijn weegschaal doet niet aan tienden. Ik vond het niet nodig naar zo’n weegschaal op zoek te gaan want ik geef de eer met veel plezier aan Aart. Ik moet nog even zeggen dat voor mij de truc was al van vrij vroeg weinig vruchten aan de plant te laten en ook niet teveel oud blad. De pot en bak waren gevuld met een mix van potgrond bio Aldi en dan nét afgerijpte compost En 5 weken bij Jorieke op een warme plek achter haar schuur gaf ook een behoorlijke boost! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Gefeliciteerd Aartvv. Ik deed niet mee, maar heb wel het topic een beetje gevolgd. Petje af voor iedereen , ik had voor deze geen geduld gehad! 😊👍🏻
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Gefeliciteerd @AartVV!En toch ook @appelvrouw Vergelijkbare tactiek gevolgd maar met 0 gouden eieren. Mooi plekje tegen de warme muur en 2 vruchten behouden. De plant is prima gegroeid maar het seizoen was gewoon niet lang genoeg. 16 oktober16 Okt aangepast door loes
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Nou gefeliciteerd op een grammetje haha You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Gefeliciteerd @AartVV !!!! Mooie prestatie!En heel veel dank voor de organisatie @Lia56 !!
Geplaatst: 16 oktober16 Okt Proficiat @AartVV !!! En zeker ook @Lia56 bedankt weer voor de organisatie, ik kijk al uit naar de volgende.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.