Jump to content

Een nieuweling erbij

Kamilla

Recommended Posts

Hej allemaal!

Vanavond vond ik dit forum en omdat ik tuinieren erg leuk vind, heb ik me geregistreerd. Kamilla was de naam van mijn konijn en deze gebruik ik als roepnaam op het forum. Ik ben 52 jaar en woon in Almere.

Behalve diverse soorten handwerk, knutselen en muziek maken, heeft de groentetuin altijd een belangrijke plaats ingenomen in mijn leven. Dat betekent niet dat ik elk jaar mooie resultaten behaal, want de natuur laat bij iedere oogst blijkbaar graag een ander gezicht zien.

Ik tuinier gewoon gezellig in mijn achtertuin en probeer ondanks de enigszins beperkte ruimte een grote variatie aan gewassen te verbouwen. Hopelijk kunnen we elkaar inspireren en van adviezen voorzien.

Groene Groeten

Kamilla

Bedankt voor jullie welkom.

Saai is het zeker niet en dat zal het nooit worden! Soms heb je wel eens het idee dat je tijdens de groei iets had moeten doen, waardoor het eindprodukt wat gunstiger had kunnen zijn. Het blijft een vorm van Samenwerking.

Het deel van Almere waar wij wonen is inderdaad een nieuwbouwwijk uit 1996/97. Het klopt dat ik in ieder geval in onze straat de enige ben met een "boeren bedoeninkje" achter het huis. Gelukkig is de tolerantie naar mensen die een eigen gezicht laten zien, in onze wijk hoog. Toen we dit huis op het oog hadden in 1996, heb ik wel naar de gemeente gebeld om te vragen of een moestuin toegestaan was. Ik had namelijk wel eens gehoord dat er in sommige gemeentes geen aardappels gepoot mochten worden. Gelukkig kon ik hier mijn gang gaan.

• 6 months later...

Terug van weg geweest.

Nadat het afgelopen jaar mijn moeder overleden was, heb ik mijn vader moeten helpen bij het opruimen en opnieuw inrichten van zijn huis. Een enorme klus die nog niet helemaal afgerond is! Dat betekent dat het tuinieren er niet al te best afgekomen is en het gezellig meedoen op het forum al evenmin. Ondanks het matige onderhoud dat ik in de moestuin heb kunnen plegen, hebben we wel een rijke oogst gehad. We genieten nog dagelijks van lekker eten op tafel.

Tot gauw maar weer.

Groetjes van Kamilla