Bit Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 (aangepast) Een Ribes Sanguineum. Waarschijnlijk de 'King Arthur' , want hoewel niet echt véél bloemen of grote trossen bloemen op deze struik, is zó mooi donker -roze wel die variant denk ik. edit. Na googlen blijkt het waarschijnlijk de King Edward te zijn Maar ach. what's in a name.King Willem Alexander komt volgend jaar. 29 april 2013 aangepast door Gast
nanda Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Volgens mij een ribes soort. Welke exact durf ik mij niet aan te wagen... Er zijn er nogal veel
eva1986 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Bedankt weer allen! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gwen Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Nu heb ik er eentje voor jullie. Deze had geen stokje. Die is er denk ik uit gevallen. Het is een boon of een bloem. *denk ik*
Mispel Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Hallo iedereen, Door slordig te werken (door een derde partij) weet ik niet meer wat onderstaand plantje precies is. Kunnen jullie me het even helpen identificeren?
wilmer Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Ik zag vandaag bij de Rijn deze drie plantjes, vast heel bekend, maar ik weet niet hoe ze heten, hopelijk weten jullie het wel:Ik zou het een varen noemen, maar dat is het vast niet?
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 @Wilmer: Die bovenste is luzerne. Daarna duizendblad, en daarna pinksterbloem. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 @Gwen: Tja... lijkt mij een boon, maar je hebt ook sierbonen (reukerwten bijv.) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 @Mispel: Zonnebloem? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Ik heb er ook een paar.Stijf grasachtig spul dat overal langs de beek groeit..in grote pollen..bloeit mooi: Is dit nu ossetong? Iemand de naam van deze lage en vroegbloeiende smeerwortel? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wilmer Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 @Wilmer: Die bovenste is luzerne. Daarna duizendblad, en daarna pinksterbloem.Super, dankjewel!
Bit Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Gwen. Sperzieboon is het in iedere geval niet. Maar iets boonachtigs wel ja. peulen ? Lathyrus ? Doperwt ? geen tuinboon of sperzieboon nee.
Bit Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Die blauwe is Brunnera ? ( groot vergeet-me-nietje )Dat gras is te moeilijk voor mij Jet. Trouwens ( al eerder in het seizoen ) er zijn bij jou echt prachtige wilde grassensoorten ! Die Smeerwortel is wel érg oranje zeg ! Mooi !! Neem toch aan dat daar niet in geselecteerd wordt ? ( kan hoor, maar dat wist ik dan niet ) dus gewoon een kleur / vorm variant. De Appelvrouw-smeerwortel dus. ( kortom : ik weet het niet . hou dan je mond Bit, en doe niet alsof je álles weet )
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Haha Bit je doet in ieder geval je best. Hij is misschien iets minder oranje en iets meer rood als in dit avondlicht. Ik heb hem uit de botanische tuin, en hij groeit prachtig in grote vlakken op plakken waar ik geen tijd voor heb. Ben ik hem zat dan snij ik ervan om mee te mulchen...Echt, groot vergeet me nietje? (want het zijn flinke pollen hoor, en de stengels kunnen aardig lang worden) Ik wist niet eens dat dat bestond. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Die Brunnera zijn forse pollen ja, veel blad, en meestal niet zo veel bloem ( meer een half-schaduw-plant ) maar ben niet 100% zeker. Dacht het wel.
Gwen Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Hoe hoog is die grassoort? Het lijkt op een timothee-soort. Welke weet ik zo niet.
Marinus Ros Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 @Jet: Hij is misschien iets minder oranje en iets meer rood als in dit avondlicht. Ik heb hem uit de botanische tuin, en hij groeit prachtig in grote vlakken op plakken waar ik geen tijd voor heb. Ben ik hem zat dan snij ik ervan om mee te mulchen... Mooi is ie wel. Is het de buitenzijde van het kelkblad wat rood is en de binnenkant dan wit? Of staan er ook gewoon witte mee op de foto.Overigens, naast de blauwe, witte en lila rode smeerwortel schijnt er ook nog gele te bestaan. Er groeien blijkbaar mooi dingen daar in N-O Frankrijk.
plantenvraag Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Wij willen heel graag weten, hoe de plant heet op de bijgevoegde foto.
Stan Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Het is de Karmozijnbes (Phytolacca americana) Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten