Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een Ribes Sanguineum. Waarschijnlijk de 'King Arthur' , want hoewel niet echt véél bloemen of grote trossen bloemen op deze struik, is zó mooi donker -roze wel die variant denk ik.

edit. Na googlen blijkt het waarschijnlijk de King Edward te zijn Maar ach. what's in a name.

King Willem Alexander komt volgend jaar.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Nu heb ik er eentje voor jullie. Deze had geen stokje. Die is er denk ik uit gevallen.

Het is een boon of een bloem. *denk ik*

vraagteken99431367759031.jpg

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Door slordig te werken (door een derde partij) weet ik niet meer wat onderstaand plantje precies is. Kunnen jullie me het even helpen identificeren?

img014774811367760277.jpg

Geplaatst:

Ik zag vandaag bij de Rijn deze drie plantjes, vast heel bekend, maar ik weet niet hoe ze heten, hopelijk weten jullie het wel:

img326645641367768117.JPG

img326713511367768197.JPG

Ik zou het een varen noemen, maar dat is het vast niet?

img326988401367768232.JPG

Geplaatst:

Ik heb er ook een paar.Stijf grasachtig spul dat overal langs de beek groeit..in grote pollen..bloeit mooi:img116223011367780379.JPGimg116313631367780401.JPG

Is dit nu ossetong?img116976601367780418.JPG

Iemand de naam van deze lage en vroegbloeiende smeerwortel?img118167861367780433.JPGimg118885291367780446.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gwen. Sperzieboon is het in iedere geval niet. Maar iets boonachtigs wel ja. peulen ? Lathyrus ? Doperwt ? geen tuinboon of sperzieboon nee.

Geplaatst:

Die blauwe is Brunnera ? ( groot vergeet-me-nietje )

Dat gras is te moeilijk voor mij Jet. Trouwens ( al eerder in het seizoen ) er zijn bij jou echt prachtige wilde grassensoorten !

Die Smeerwortel is wel érg oranje zeg ! Mooi !! Neem toch aan dat daar niet in geselecteerd wordt ? ( kan hoor, maar dat wist ik dan niet ) dus gewoon een kleur / vorm variant. De Appelvrouw-smeerwortel dus. ( kortom : ik weet het niet . hou dan je mond Bit, en doe niet alsof je álles weet )

Geplaatst:

Haha Bit je doet in ieder geval je best.

Hij is misschien iets minder oranje en iets meer rood als in dit avondlicht. Ik heb hem uit de botanische tuin, en hij groeit prachtig in grote vlakken op plakken waar ik geen tijd voor heb. Ben ik hem zat dan snij ik ervan om mee te mulchen...

Echt, groot vergeet me nietje? (want het zijn flinke pollen hoor, en de stengels kunnen aardig lang worden) Ik wist niet eens dat dat bestond.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die Brunnera zijn forse pollen ja, veel blad, en meestal niet zo veel bloem ( meer een half-schaduw-plant ) maar ben niet 100% zeker. Dacht het wel.

Geplaatst:

@Jet:

Hij is misschien iets minder oranje en iets meer rood als in dit avondlicht. Ik heb hem uit de botanische tuin, en hij groeit prachtig in grote vlakken op plakken waar ik geen tijd voor heb. Ben ik hem zat dan snij ik ervan om mee te mulchen...

Mooi is ie wel. Is het de buitenzijde van het kelkblad wat rood is en de binnenkant dan wit? Of staan er ook gewoon witte mee op de foto.

Overigens, naast de blauwe, witte en lila rode smeerwortel schijnt er ook nog gele te bestaan.

Er groeien blijkbaar mooi dingen daar in N-O Frankrijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...