Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee het boompje is een esdoorn,gewoon uittrekken of kort houden. Dat blauwe bloempje,is dat niet scilla ??ik wee t geen Nederlanse naam groetjes heleen1963

Geplaatst:

Stiekum nog even gehoopt op een camassia , maar het is toch een klokje geworden

image56001397228124.jpg

Scilla is inderdaad ook een hyacintsoort, die zijn veel kleiner en heel mooi diepblauw.

Geplaatst:

... op één van mijn paden, waarvan ik niet weet wat het is. Had geen gereedschap bij me, dus kon niet zoveel. Wanneer ik google kom ik niet veel verder. Iemand een idee? Aardappel?

image29851397240588.jpg

Geplaatst:
Aardappel?
Daar lijkt het op!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

in de tuin van ons nieuwe huis staan overal mooie paarse bloemen. Ze lijken te woekeren aangezien ze echt overal staan. wie herkent deze plant?CAM0052038381397315357.jpg

Geplaatst:

Iemand enig idee wat dit voor plantje is? Ik kwam hem tegen toen ik de boel omspitte en heb hem maar opgepot

IMG_20140412_192013.jpg

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Persicaria ? Tegenwoordig heet dat geloof ik anders. Ben ik even gaan googlen. Deze bv ? : Polygonum affine 'Darjeeling Red' .

Ik vind deze heel moeilijk. Eenmaal denkend aan die plantenfamilie, kan ik niet zo gauw wat anders bedenken. Maar ik twijfel sterk. Kan ook héél wat anders zijn.

Geplaatst:

Thanks Bit! Ik twijfelde zelf of het wellicht het een of het andere klokje was en dus een "Campanula persicifolia" , zou dat ook kunnen of ziet dat er anders uit? ben nu wel extra benieuwd naar hoe en of het straks gaat bloeien

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Campanula persicifolia is het zeker niet. Dat zijn als zaailingen kleine rozetjes, en wat later hogere rozetten en ook niet zulk dik blad en ook niet ietwat rizoom-achtig kwa wortelstok ( wat hier het geval lijkt, maar dat zie ik niet zo goed ) Ook een Campanula pyrimidalis is niet zo opgebouwd. Nee, geen Campanula.

Geplaatst:

Ik heb al geprobeerd de bloemen op kleur te herkennen maar de witte bloemen lijken op veel soorten.

Is het uit vogelvoer opgekomen of heb ik het zelf eens geplant, ik weet het niet...

buitendoen131286001397820854.jpgbuitendoen131741751397820853.jpg

Geplaatst:

Had ook al afgevraagd wat is dat ,staat veel aan de sloot kanten.

Van de week veel gezien,dacht zelf aan een soort anijs.

Maar kon er niet bij om te ruiken.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dat is het idd. Ik kwam er even niet op dat ik de foto's zag maar nu je het zegt ! ja.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Nou, zijn we toch weer wat wijzer geworden, weer wat geleerd.

Het leek op heel veel andere witte bloemen, vandaar mijn twijfel ook.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...