Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

image26951405519255.jpgimage45341405519257.jpg

Kan iemand mij vertellen wat voor plant/struik dit is?

Hij begint nu in bloei te komen

In de herfst sterven de takken af

En van het voorjaar komt deze dan opnieuw weer op

Word ruim 2 meter hoog

Ook trekt hij heel veel vlinders en andere insecten aan

De bloemen zijn oudroze van kleur

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ja dat is hem dank je erny

Ja normaal groeien die van mij ook rechtop

De ipad vind ze alleen mooier op z'n kop

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:
Op vakantie de volgende planten gespot (helaas zonder naamkaartje...)

1

Als je iets dergelijk zoekt voor in de tuin, maar dan als vaste plant en winterhard ( en nog eens lang doorbloeiend ook )

Dan deze wellicht iets :

image58551405578985.jpg

Vaste viool : Viola ' Heartthrob ' mooi dingetje, vorig jaar ergens bij een kweker meegekregen om te kijken wat ie doet. Houdt zich goed.

Geplaatst:

Niemand verder een idee?

Groetjes

Hoi forumleden!

Ik heb een dringende vraag waarvan ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Het bezorgd mij namelijk flink kopzorgen!

Ik hen ongeveer in april zaadjes gezaaid, deze gekocht bij de lidl en volgens de verpakking zijn het cucumbers for pickling (zie foto). Echter is de plant mooi aan het groeien, geef ik extra voeding, flink water en heb ik in de afgelopen weken steeds meer (mannelijke) bloemen erin. Deze bloeien een goede 4 uur maar schat ik. Sinds een paar dagen beginnener zelfs vruchten te vormen... maarrr... Als ik zoek op augurkplant foto's of komkommerplanten dat lijkt het niet echt op mijn plant vind ik. Mijn bloemen zijn heel groot en lijken meer op de bloemen van een courgette of meloenplant naar mijn idee. De eerste vrucht die zich aan het vormen is lijkt mij ook meer een meloen dan een augurk! En op de verpakking staat hybrid dus is het dan sowieso niet raar dat ik zoveel mannelijke bloemen heb? Ik heb niet veel ervaring met moestuinen en ik hoop dat er iemand op dit forum is die aan de plant kan zien wat voor iets het is.

Even een puntje van aandacht, de zaden lijken op komkommer/augurk of meloenzaden, niet op courgette zaden.

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes Trish

2014071511252287051405488931.jpg2014071511253317331405488936.jpg2014071511260579311405488941.jpg20140716073005resized18951405488946.jpg20140716073023resized99971405488950.jpg20140716074334resized53891405488909.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Enkele jaren geleden kregen we van een van de medetuinders op ons volkstuincomplex en stekje van een plant; 'een kruising tussen de braam en de framboos' werd er bij vermeld.

Na enkele komen er eindelijk vruchtjes aan, die erg plakkerig zijn, maar heerlijk smaken.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe deze plant heet?

7-17-494411405624084.JPG

aangepast door Gast
Geplaatst:

Zoals Angela al zegt... je moet even wachten tot er vruchten aankomen. Dan kan je weer een foto plaatsen en dan kunnen we verder raden...

Geplaatst:

Misschien is het wel een komkommer die onbedoeld gekruisd is met een meloen ofzo Op mooiemoestuin.nl staat dat meerdere mensen zeggen dat het kan, maar dat de kans heel klein is.

Geplaatst:
ik heb 2 soorten komkommers staan. De olijfkomkommer lijkt wel een toraal andere plant dan de 2de soort en die beth alfa f1 lijkt dan weer erg op deze van u.

Nogmaals voor de bovenstaand geposte komkommer:

Er zijn verschillende rassen. Restina F1 en de Beth Alpha F1 hebben zo'n blad en ook zo een wat grotere gele bloem. Lijkt mij perfect normaal al lijken ze in niets op andere komkommers (tot er vruchten zijn uiteraard)

Geplaatst:

Deze tomaten heten garden pearls. Althans, zo heb ik ze gekocht. Vond het wel apart dat het blad zo anders is en de tomaatjes zo in groepjes hangen. Maar nu....zo hangen ze dus al een hele poos, groeien amper of zeer langzaam. Zouden roze rode tomaten moeten worden. Als ik nu ga googlen op deze soort dan krijg ik veelal struiktomaten te zien. Dus de twijfel slaat toe. Volgens mij had ik dit keer heel goed op de naambordjes gelet! Iemand enig idee? image80851405753382.jpg

Geplaatst:

Het lijkt me Solanum villosum, inderdaad ook golden pearls genoemd. Het is inderdaad lid van de nachtschade familie. Je kunt de bessen eten als ze gekleurd zijn. Groen zijn ze giftig, net als groene aardappelen giftig zijn.

Geplaatst:

Gister kreeg ik een plant, zo met de wortels bloot in mijn handen gedrukt. Snel in een pot gedaan. Ik heb noooooit bloemen verzorgd, dus ik heb geen idee wat voor plant het is, een roze roos? Het overpotten heeft 'm in ieder geval niet goed gedaan...

Gister:

10352200_561159733994389_8564678850007910501_n.jpg

Vandaag:

10500364_561159687327727_409590637249369310_n.jpg

Geplaatst:

Inderdaad. Of in ieder geval de bloem en knoppen er uit knippen. Het maken van bloemen kost de plant het meest aan energie.

Later dit najaar maakt ie vanzelf nieuwe bloemen. Verse potgrond gebruikt ? Dan nu zeker niet gaan mesten. Lekker laten bijkomen, nu eerst even uit de volle zon houden en niet vol op de wind. Laten wortelen dus en half aug een x goed mesten nog.

Geplaatst:

Oke dan ga ik dat in ieder geval doen. Ik heb gebruikt wat ik nog over had: bemeste tuinaarde + siertuincompost + cocopeat. Hij staat nu in het tuinhuisje, dus blijkbaar goed voor nu! Maar is het een roze roos trouwens of iets anders?

Geplaatst:

Beste allemaal,

bij deze een geoogste vrucht waarvan ik geen idee heb wat het is.

Groeit aan een plant gelijk aan de courgette zonder ranken maar elke plant bevat op dit moment ongeveer 5 van deze vruchten. deze zijn ruim een halve meter lang en 15 tot 20cm in doorsnee en weegt een kilo of 7.

Omdat ze uit de tuin van een surinaamse tuinier komen heb ik wel het idee dat het eetbaar moet zijn.

Graag jullie mening over wat dit is.

2014-07-19-1934581405801578.54

Bic pen ter vergelijking ernaast op de bank gezet

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...