Deborah Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Als onze kattenbak zo rook als de zwarte bes, zou ik echt niet klagen hoor Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
mijke Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 werkelijk? ik kan er echt bijna van over mn nek gaan! van de zwarte bes geur dan dus, voor de duidelijkheid schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Gast Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 Bedank voor de reacties helaas kan ik niks ruiken want mijn neus zit de hele tijd dicht hooikoorts.Ik denk dan wel zwarte bes maakt de grote van de bes nog uit of het de zwarte rode of witte is.Groetjes Jessica.
Frans D Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 Ik heb even wat foto's gemaakt van de zwarte bes die ik heb staan.Wellicht helpt het ter identificatie. Het is nog wel een vrij jonge plant.
Frans D Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 Het hoeft nog niets te zeggen.Jij hebt veel oud hout en geen nieuwe uitlopers.Bij mij heeft het oudere hout, kleinere bladeren als de nieuwe uitlopers.Anders moet je wellicht iemand anders eens laten ruiken, want als ik het goed begrijp dan is er m.b.t. geur het makkelijkst onderscheid te bepalen.
mijke Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 nouja je kunt ook gewoon nog een week of 3 afwachten en dan zijn de besjes gewoon rijp schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
speets Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Vorig jaar had ik een potje gemengd groenvoer, onder andere mosterdzaad en mizuna. Zaad verzameld en nu komt er dit uit. Drie verschillende dingen: links onder 1 groot ding, en links en rechts in een rijtje de andere twee. Vooral die rechter smaakt heerlijk, scherp, maar ik wil graag even weten of ik geen giftig onkruid heb gezaaid.Alvast bedankt! "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Jaaah... die wist ik ook... Kan het zijn dat die rechter een soort Tuinkers is? Dacht het te zien aan de blaadjes met drie lobjes... Smaakt ie ook naar Tuinkers? Linksonder kan dan die Mizuna zijn. Dat is een soort raapsteel en daar lijkt het wel erg op...
speets Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Dank, Angela en Erny! Die rechter smaakt inderdaad tuinkers-achtig, met een scherpe nasmaak. Ik herkende de smaak wel in de verte, maar had er verder geen associatie mee. Vandaag ziet hij er al weer anders uit: Ik kon geen plaatje van volwassen tuinkers vinden, maar na zoeken op Lepidum sativum blijk je helemaal gelijk te hebben. Knap! Ik ga ze lekker opeten. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
weknow Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Een lekker bakje, Speets. Bijna een ge-bakje In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Dat mosterdblad kan heel groot worden als je hem laat groeien.Kijk hier maar eens: blog/angela/
speets Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 O prima. Ik begrijp nu ook dat ik rode én groene mosterd heb.Inderdaad een lekker (ge)bakje weknow: ben helemaal geen groente-eter, maar uit dit bakje kan ik zó fijn snacken... Als je het door de salade doet, is het lang niet meer zo lekker vinnik.Er staat ook nog rode en groene sla in. Geheel buiten bereik van de slakken, dat vind ik er nog het mooiste aan "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Balto Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Dit plantje had paprika moeten zijn. Het begon als een krakkemikkig plantje, en dat is het nog steeds. Het steeltje is heel dun en het plantje is dus liggend.
appelvrouw Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Dat lijkt wel boekweit.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Fleur Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Heeft iemand een idee wat voor plant- boom- struik dit is?
Fleur Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 ik heb echt geen idee daarom leg ik het bij jullie neer. Zelf denk ik niet aan een braam, aangezien die klimt toch? en deze staat vrij van alles zonder ondersteuning van iets.Ik denk een boomsoort maar zeker weet ik het niet
Fleur Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Lola ik hoop dat je geen gelijk hebt al moet ik zeggen dat na het neuzen op internet het blad er wel zo uit lijkt te zien als een esdoorn Heb er nog 1 van gemaakt die misschien net wat meer duidelijkheid geeft
dwieling Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Wie kan mij vertellen hoe deze struik heet en of dit onkruid is of niet? Hij is vermoedelijk aan komen waaien en is inmiddels al zo'n 2,5 meter hoog. Wij zijn bang dat deze struik teveel gaat woekeren. Graag advies wat wij hier het beste mee kunnen doen. Dick
appelvrouw Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Kardinaalsmuts (Euonymus europaeus) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 @Fleur. ja Esdoorn. Waarschijnlijk heftig gesnoeid geweest en nu lekker aan de groei; haat lekker hard.
Fleur Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 thanks Bit, ben er niet zo blij mee pfff. staat vrij dicht tegen mijn schutting en als die net zo groot gaat worden dan ik heb gelezen op int. dan gaat dat vroeg of laat helemaal fout vrees ik
Aanbevolen berichten