weknow Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Lijkt veel op de "Red russian" bladkool die toch al enkele jaartjes in zadendozen/zadenenveloppen op dit forum rondgaat.... Maar als het om planten van zelf gewonnen zaad gaat, zijn ook allerlei kruisingen/tussenvormen best wel mogelijk. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Boerinnetje40 Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 Deze plant met paarse bloemetjes gisteren gespot in een dorp. De blaadjes ruiken naar een soort mengsel van rozemarijn/lavendel. Enig idee hoe het heet? Is het eetbaar?
speets Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 Kattenkruid, Nepeta faassenii Bij mij worden die helemaal kapot gevreeën door de katten uit de buurt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Boerinnetje40 Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 Ja! Kattenkruid, dank jullie voor het meedenken en het lollige filmpje
speets Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 (aangepast) Dit leuke kruidje kwam dit jaar massaal op. Wie kent hem? Heeeeeee, da's gek! Hij komt er op z'n kant op. Als ik hem op mijn PC een slag draai, komt hij er toch weer op zijn kant op 21 juli 2015 aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
mijke Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 dat komt omdat jouw camera de foto waarschijnlijk informatie meegeeft over hoe hij moet staan. Jouw computer begrijpt dat automatisch, maar het moestuinforum niet. Je moet hem op je computer dus eerst nog even officieel in de goede stand opslaan. schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Yosha Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Van Jasmin drie palmkool plantjes gekregen. Al snel bleek dat een van de plantjes stiekum boerenkool was. Maar nu is een van de andere twee plantjes ook geen palmkool, maar wat wel? Mooie grote brede plant! Dat blad heeft veel weg van mijn "rote palme". Dat is een rode boerenkool (ik zag ook de naam rode palmkool) die heel hoog wordt. Mijn planten lijken trouwens niet op het plaatje op de verpakking, maar ze zijn nog niet zo groot dus misschien komt dat nog. Of er is wat mis gegaan en ik heb ook een kruising. Ze lijken in ieder geval meer op die van jou dan op bijvoorbeeld dit plaatje van de rote palme:
Erny Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 @Speets: Zie:foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html
speets Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 O ja, dank u. Nooit eerder last van gehad. Maar wat is het nu? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Balto Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Heb ik nu eindelijk smeerwortel gevonden? Is dit ook smeerwortel? (bloempjes erg wit) En dit?
rutger Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Deze pot met aarde kreeg ik van iemand voor mijn verjaardag, en ineens groeide deze plant eruit. Door omstandigheden kan ik niet meer vragen wat voor plant het is, weten jullie het?
appelvrouw Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Speets is het heiligenkruid..santolia rosmarinusfolis?Rutger kan het een gember zijn? Of een andere bamboo-achtige? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
weknow Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 (aangepast) Dat is (soms) het probleem als je wat ouder wordt.....je weet/herkent het wel....maar hoe heet het ook al weer? Dat plantje van de foto van Speets staat hier ook "en masse" naast mijn moestuin...op een stenige en zanderige ondergrond voor oude garages...zaait gemakkelijk verder....een soort vetplantje...best wel mooi en apart....maar gedraagt zich toch als onkruid (Iets invasiefs?)Was al lange tijd aan het proberen om het op naam te brengen...stond in geen enkel wilde plantenboek of flora.....en toen verleden jaar ben ik het ergens tegengekomen op een website...ha!...en nu weet ik het niet meer en kan ik het niet meer terugvinden. Heiligenkruid is het zeker niet, Appelvrouw. Ik denk nog even verder...of is er toch iemand hier die het weet? Speets schreef: Dit leuke kruidje kwam dit jaar massaal op. Wie kent hem? 24 juli 2015 aangepast door Gast In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Hebbes....het viel me weer in... Een soort viltbloem. Zeer waarschijnlijk Gnaphalium luteo-album Hier meer info: http://www.wildebloemen.info/pages%20bloemen/B/bleekgele%20droogbloem.php In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
rutger Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Beste Appelvrouw,Oh wat leuk zeg, gember... Ja ik denk het wel! Ik zie de wortelstok vlak onder de aarde. Bedankt hoor!Vriendelijke groet,Rutger
speets Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Gnaphalium luteo-albumO fijn, toch nog reactie. Hartelijk dank, ook voor Appelvrouw, voor het meedenken. De 'bleekgele droogbloem', de Nederlandse edelweiss. "Hij is in ieder geval nauw verwant aan de edelweiss en beschikt over net zo een viltig uiterlijk. [...] De plant is een pionier en breidt zich in Breda en andere steden nog steeds uit. Dit is des te opmerkelijker omdat de plant tot 1980 sterk was teruggelopen, maar de laatste jaren een sterke opmars maakt langs spoorwegen en in steden." Dus wie zaad wil van de echte Nederlandse edelweiss: PB me je adres even. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Richard zwart Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 (aangepast) Wie kan mij vertellen welke bes dit is 26 juli 2015 aangepast door Gast
weknow Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Een soort Vibernum...? Gelderse roos misschien...? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 27 juli 2015 Geplaatst: 27 juli 2015 Lijkt mij niet nee. Die zijn nu al wel rijp ( hier al een week of wat terug )Denk ook Viburnum, maar welke zie ik niet zo vlot. zelf ff uitzoeken.
weknow Geplaatst: 27 juli 2015 Geplaatst: 27 juli 2015 Even voorzichtig mee zijn... Vibernum besjes zijn (vaak) giftig. Appelbes heeft ander blad. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten