weknow Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Stokroos? Denk ik. (Malva zou ook nog kunnen.) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
HuubvG Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Ik kon er niet opkomen en heb gekeken op ridderspoor, maar inderdaad Weknow, ik heb daar onder andere stokroos gezaaid dit voorjaar. Bedankt.
Boerinnetje40 Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 Hallo allen, van deze mooie bloemen kreeg ik zaden maar wat is de naam van de plant?
speets Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 (aangepast) Een luciferplant, Cuphea ignea.(die is het dus niet ) 8 oktober 2015 aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
achtertuintje Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 vlgs mij is het Mirabilis Jalapa, nachtschone
Boerinnetje40 Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 Zo te zien is het wel de Mirabilis, hoewel ik over deze lees dat ie alleen 's avonds opent. Echter gaan de bloemen van de plant overdag open, hoewel het wel somber weer was. Bedankt voor jullie moeite!
Saffier Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Zag dit bij een tuinpad groeien en was benieuwd naar de naam. lijkt me ideaal als bodembedekker om de tuin af te maken. Iemand een idee?Dacht eerst aan sterrenmos maar dat is het niet.
speets Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Foutje "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Saffier Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Denk je dat het wel sterrenmos is dan?Die heb ik namelijk al eerder geplant in de schaduw en zelfs daar kwam teveel zon voor het plantje om te overleven. Deze staan in de volle zon en ogen ook lichter groen dan mos.
Deborah Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Lijkt een beetje op lievevrouwebedstro, maar ik twijfel... Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Bit Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Lievevrouwebedstro kwam ook bij mij op, maar dat groeit toch eigenlijk niet zo in kussentjes. Ik moest aan een saxifraga-soortje denken, maar dit is wel erg 'ijl' kwa groei.Sagina subulata misschien ? Hoewel de maat van de bladeren niet overeenkomt met wat ik ken, maar in meer schaduw groeit dat misschien wat verder uit elkaar.
speets Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Denk je dat het wel sterrenmos is dan?Die heb ik namelijk al eerder geplant in de schaduw en zelfs daar kwam teveel zon voor het plantje om te overleven. Deze staan in de volle zon en ogen ook lichter groen dan mos.Ja, dat had ik inderdaad opgeschreven "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
sugarlevi Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Doet mij aan een vetplantje denken. Misschien Sedum rupestre? "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
hansi Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Het blad, voor zo ver je van blad kunt spreken, ziet er anders uit.
weknow Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Ik denk ook een sedumsoort. Bijvoorbeeld S. Mexicana of S. Florida in een "gold" variant. Worden tegenwoordig veel aangeboden vanwege zijn opvallend gele kleur tot laat in het najaar. Ik heb er ook enkele staan in diverse subtiel andere vorm- en bladvariaties die allemaal sprekend op die van Hansi lijken. Hoeven niet in zon, doen het ook wel in halfschaduw. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bob0076 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Dit jaar kwam er spontaan een mooie 'wilde' plant met mooie bloemen in mijn tuin.Na veel zoek kom ik er maar niet achter hoe deze heet. Wie kan mij helpen?Kijk hoe mooi de bloemen onder een afdakje van bladeren zitten.
Heleen1963 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 dit is lavatera , en we hebben in dit topic een thread identificatie van planten bomen etc
harm07 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Volgens mij is dit groot kaasjeskruid. Niet de wilde variant, maar de mauritiana. Die heeft grote en donkerdere bloemen en word meestal ook wat hoger.
Yosha Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Hij lijkt ook wel erg op de Malva sylvestris "Braveheart" die ik hier heb. Of dat ook een mauritiana variant is durf ik niet te zeggen, het stond zo op het zakje. Leuk dat die zo spontaan in je tuin belandde
Bob0076 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Hartelijk dank. Inderdaad ik heb op internet gekeken en kaasjeskruis behoort tot de familie van de Malva! Zo zie je maar na lang zoek was hier op het forum de oplossing sneller! Leuk dat die zo spontaan in je tuin belandde Ik denk het werk van vogelpoep Zou het anders niet wetenwant in de buurt heb ik deze niet gezien.
Saffier Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Dank jullie wel. Het lijkt qua structuur ook wel het meest op een sedum inderdaad. Was er niet op gekomen. Ik ga eens zoeken waar ik die kan vinden.
hansi Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Zag dit bij een tuinpad groeien en was benieuwd naar de naam. lijkt me ideaal als bodembedekker om de tuin af te maken. Iemand een idee?Dacht eerst aan sterrenmos maar dat is het niet. ....ben nog bezig met uitvogelen....
Ritte Geplaatst: 14 oktober 2015 Geplaatst: 14 oktober 2015 Weet er iemand de naam van dit plantje? Kan het groot worden?
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 Foto een en twee is geen muur.
Aanbevolen berichten