speets Geplaatst: 16 januari 2016 Geplaatst: 16 januari 2016 Lijkt sprekend op mijn Eau-de-colognemunt. Onmiskenbare geur: geen menthol maar 'oojeklonde', zoals mijn kleine zusje zei "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bit Geplaatst: 16 januari 2016 Geplaatst: 16 januari 2016 Mijn gedachte ook gelijk : munt. Eigenlijk helemaal geen twijfel. Dan nog het soortje. Is erg afhankelijk van de standplaats ( gronsdoort, licht en vocht ) hoe munt zich toont, maar deze gaat de kant op van inderdaad óf de Eau de Cologne - munt , misschien de Sinasappel munt en er zijn er zo nog een paar die op deze lijken ( bolle bloem-vorm of kransen en niet de lange aren ).
sugarlevi Geplaatst: 17 januari 2016 Geplaatst: 17 januari 2016 Dan zal het inderdaad de eau-de-cologne munt zijn. Het is een vrij sterk luchtje, maar ik vond het niet zo muntachtig. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
nod Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Weet iemand welke planten dit zijn ben pas verhuisd en heb geen flauw idee.Tweede foto is niet heel duidelijk de blaadjes hangen af door de vorst,maar voor ik het onderspit wil ik toch even weten wat het is onkruid,kruid of een bloeiende plant. Enkel idioten herzien nooit hun mening
weknow Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Bovenste is een siergras. Afwachten op nieuw blad om te zien welk precies. Onderste zijn geraniums (dus geen pelargoniums, die ook geranium worden genoemd) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
nod Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Geraniums zijn die winterhard?Ze staan in de zogenaamde kruidentuin of wat er nog van rest.Dat siergras kan dat miscanthus zijn of in de verste verte niet? Enkel idioten herzien nooit hun mening
weknow Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Geraniums zijn vaste tuinplant en zeker winterhard. Voor het siergras...kan allerlei zijn...maar ik gok op een soort carex. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jaydot Geplaatst: 1 maart 2016 Geplaatst: 1 maart 2016 En er zijn foto's gevonden. Niet de mooiste, maar beter dan een vage beschrijving. Marjolein!Die van mij gedraagt zich precies zo en woekert in de zandgrond van mijn achtertuintje veel enthousiaster dan munt. Sterker nog, munt woekert bij mij nauwelijks, tot mijn verbazing. The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
permanatuurtuin Geplaatst: 1 maart 2016 Geplaatst: 1 maart 2016 Rotsooievaarsbek – Geranium macrorrhizum
halvebelg Geplaatst: 5 maart 2016 Geplaatst: 5 maart 2016 Ik heb 'n palm/vaarn waar ik tot heden nog steeds van weet welke palm (naam) het nu precies is. Ik tracht deze zo goed mogelijk te verzorgen, en ja, het heeft niks te maken met de moestuin, al denk ik dat er hier wel mensen zitten die hier ook verstand van hebben. Hier 'n aantal foto's van de palm, misschien kan iemand me hier wat tips over geven ivm correcte voeding, hoeveelheid water geven en/of deze ook buiten te planten is? Bij voorbaat dank,
Heleen1963 Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Kan het zijn dat de plant een Kentia palm is ??Ik denk dat hij wel een een kamerplantenboek staat .Of kijk even bij Google afbeelding
Erny Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Volgens mij heb ik deze al eerder gevraagd hier maar kan het niet terugvinden dus nog maar een keer: Welke bloem is dit ook alweer? Volgens mij heb ik 'm van de mtfd. Ik heb er zaadjes van genomen maar kan 'm natuurlijk niet "Die mooie gele in de hoek" blijven noemen. .
kroongj Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Cephalaria alpina of Reuzenscabiosa volgens mij. Groet, Geert-Jan
halvebelg Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Bedankt Heb even wat plaatjes gezocht, en dan twijfelde ik 'n beetje, al komt dit plaatje goed overeen. Het probleem is eigenlijk de bovenkant vd stengels, die wordt langzaam bruin tot licht zwart?! en de punten van blad worden 'n beetje bruin. Zal de palm eens overpotten, tochtvrij zetten. Het bruin worden vd bovenkant stengel, zal niet van weinig licht zijn, wat ik eerst dacht?! De palm verdraagt blijkbaar schaduw goed Heb wel 'n beetje compost erbij gedaan, benevel de palm wel eens. Vergeleken met de plaatjes heb ik weinig blad, niet zo vol. Misschien toch maar eens die palm voeding proberen en langs onder water geven. Nogmaals bedankt voor de naam vd palm Kan het zijn dat de plant een Kentia palm is ??Ik denk dat hij wel een een kamerplantenboek staat .Of kijk even bij Google afbeelding kentia palm inderdaad.
Bit Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Cephalaria alpina of Reuzenscabiosa volgens mij. Niet de 'alpina' , maar de gewone gigantea. De plant had ze van mij. De alpina is veel kleiner.
kroongj Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Top! Ik probeerde hier die app uit waarover ik schreef in de babbeltuin. Groet, Geert-Jan
loes Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Het probleem is eigenlijk de bovenkant vd stengels, die wordt langzaam bruin tot licht zwart?! en de punten van blad worden 'n beetje bruin. Zal de palm eens overpotten, tochtvrij zetten. Het bruin worden vd bovenkant stengel, zal niet van weinig licht zijn, wat ik eerst dacht?! De palm verdraagt blijkbaar schaduw goed Heb wel 'n beetje compost erbij gedaan, benevel de palm wel eens. Vergeleken met de plaatjes heb ik weinig blad, niet zo vol. Misschien toch maar eens die palm voeding proberen en langs onder water geven.geef je de plant kraanwater of regenwater?
Erny Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 @Kroonj en @Bit bedankt! Zal het dit x opschrijven op een overzichtje. Prachtige plant trouwens, hele mooie bloemen in alle stadia: knop, bloem, uitgebloeid.
halvebelg Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 geef je de plant kraanwater of regenwater? Hoi loes, Ik geef de plant altijd kraanwater, soms met wat bloeivoeding, beter regenwater geven?
ADOPEG Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Whaa is dat geen veldsla? Alsnog onkruid waarschijnlijk --> tis ongewenst op die plek. ~ Vita rosa est ~
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Volgens mij wilgenroosje... maar ik zoek nog even Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
loes Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 wilgenroosje zou kunnen. ik kwam met googlen een foto tegen wat een plant zou zijn uit de groep basterdwederik(Epilobium), daar valt het wilgenroosje zo te zien ook onder. Whaa is dat geen veldsla? Alsnog onkruid waarschijnlijk --> tis ongewenst op die plek.dat lijkt me sterk want dit staat in de siertuin. zowel in de voor als achtertuin dus ik was eigenlijk benieuwd of dit onkruid iets over de bodemkwaliteit zegt. maar dan moet ik eerst weten welke plant het is
Aanbevolen berichten