sugarlevi Geplaatst: 30 september 2017 Geplaatst: 30 september 2017 Toch een aster blijkbaar. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
roeier Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Forumlid Patrijs zei dat ze joekels van knofloken op een Franse boerenmarkt was tegengekomen.In Friesland kom ik ze ook wel tegen op de markt, het gewicht is zo'n 150 gram per bol. Vandaag ging ik er eentje poten en ontdekte dat de bol maar uit 4 tenen bestond: Meestal zitten er meer teentjes in een bol. Het zijn softnecks - dus geen bloemstengel - van Franse herkomst, deze van mij werden verkocht als Provencaalse knoflook. Het is geen Olifantenknoflook, dat zou nog veel groter moeten zijn. Ik heb ze afgelopen seizoen op de tuin gehad en behalve dat de stelen dik als preien worden groeit het als gewone knoflook. Zou iemand een idee hebben van het ras?
Cupcakeje Geplaatst: 4 oktober 2017 Geplaatst: 4 oktober 2017 Weten toevallig welke plant dit is ? De pompoen boer kon alleen vertellen dat het bij de pepers hoort
Luig81 Geplaatst: 4 oktober 2017 Geplaatst: 4 oktober 2017 Het lijkt mij wel een solanum, pumpkin on a stick
john8662 Geplaatst: 4 oktober 2017 Geplaatst: 4 oktober 2017 Iemand een idee wat dit is, staat al vanaf voorjaar, groeit niet zo hard dus.
Erny Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 cupcakeje, mij deed het ook gelijk aan de Pumpkin On A Stick denken, maar kan het formaat niet echt zien. Rijp worden ze oranje en lijken dan op kleine mini pompoentjes. Maar het ze behoren tot de aubergine familie.
sugarlevi Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 Een boompje van het een of ander. Fruitachtigs of els? "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
weknow Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 @ John Ik hou het op een Prunus-soort....denk een kers. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Cupcakeje Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 Het lijkt mij wel een solanum, pumpkin on a stick Dat is hem bedankt !
Cupcakeje Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 cupcakeje, mij deed het ook gelijk aan de Pumpkin On A Stick denken, maar kan het formaat niet echt zien. Rijp worden ze oranje en lijken dan op kleine mini pompoentjes. Maar het ze behoren tot de aubergine familie. Klopt dat omschreef de boer ook! En ik heb gegoogled en dat is hem inderdaad ! De boer zegt ook dat ze nu nog orange worden maar dat betwijfel ik heel erg nu ze afgeknipt zijn eigenlijk. Maar groen vind ik ze ook leuk !
Charly Geplaatst: 6 oktober 2017 Geplaatst: 6 oktober 2017 Tijdens hond uitlaten van de week, kwam ik dit onvriendelijk ogend exemplaar tegen. Ik neem aan dat hij aangeplant is. Mooie grote bladeren. Iemand enig idee? wees bevriend met kleine dingen
speets Geplaatst: 6 oktober 2017 Geplaatst: 6 oktober 2017 Een Datura, eenjarig. Giftig maar mooie bloemen.Zaait uit. Wat men normaliter Datura noemt, die blijvende plant, heet tegenwoordig Brugmansia. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 6 oktober 2017 Geplaatst: 6 oktober 2017 Dank Speets! wees bevriend met kleine dingen
sugarlevi Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 Zeggen deze wortels iemand per ongeluk iets? Er hoort iets iris/crocosmia achtigs bovengronds bij maar het blad was voor het merendeel al verdwenen: "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Bit Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 de 2e foto is Phlomis. Phlomis russeliana hoogstwaarschijnlijk. Brandkruid heet dat in het Nederlands geloof ik.
oscardevos Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 1e foto lijken sterk op Dahliaknollen. Maar als je ze niet uitgelopen zijn, dan is er iets mis en dan verteren ze i.h.a. vrij snel in de grond.
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 Mijn daglelies hebben ook van die knollen.
sugarlevi Geplaatst: 9 oktober 2017 Geplaatst: 9 oktober 2017 En phlomis inderdaad op de voorgrond. Had helaas geen duidelijkere foto van het blad wat erboven zat. Ah daglelie dat zou nog wel eens kunnen. Had al op de wortels van lelies gezocht, maar daar kwamen de daglelies niet in de zoekresultaten voor. Maar lijkt er wel sterk op, daglelie dus. Gaat wel een verassing komend jaar wat voor kleuren bloemen er overal aan gaan komen. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
tielse flipje Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Een klimplant in een houtwal in Twente, wie helpt?
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Klimroos,? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Ja. Roos. bv Rosa wichuraiana of vergelijkbaar.
tielse flipje Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Bedankt, ik heb de plant gestekt vorig jaar. Het is een snelle groeier, stekelloos. Even kijken hoe de bloei is volgend jaar (bij mij of in de houtwal).
Jane Doe Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Heb een leuke plant gekregen, maar geen idee wat voor een. Was geen kaartje niets bij, dus weet ook niet goed welke verzorging en standplaats.En nog een leuke bodembedekker, waar ik geen idee van heb wat de Latijnse naam is.
Bit Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 De 1e lijkt me een Begonia, nu niet gezocht wélke, maar kun je ook zelf. Zijn vele soortjes en rariteiten in. 2e foto is een Ajuga reptans. ( Zenegroen ) Een bontbladige cultivar, je hebt ze in een aantal 'tinten', dit zou silver carpet kunnen zijn oid.
Jane Doe Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Dank je wel Bit, nu weet ik in ieder geval waar te zoeken.
Aanbevolen berichten