Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen


Peter67

Aanbevolen berichten

Goede dag

 

Ik ben Peter van Dalen, ik ben 45 jaar en chauffeur van beroep

Ben getrouwd met Saskia en heb 2 kinderen Kitty (5) en Pim (1)

Op het gebied van een Moestuin ben ik echt een beginneling

Het is begonnen, dat mijn vrouw een zakje wortel zaadjes kreeg (amsterdam), deze heb ik half april gezaaid en ze groeien al leuk

Ik heb nu zelf een bak gemaakt van 1meter bij 1.2 meter, deze staat half zon half schaduw

 

2 weken geleden heb ik bloemkool gezaaid in een boterkuije (zonder boter) met wat zaaigrond

Alleeen had ik van tevoren niets onderzocht dat bloemkool zoveel ruimte in beslag zou nemen

 

En ongeveer 10 dagen geleden kropsla gezaaid, je ziet ze al opkomen

 

Vandaag de bloemkool buiten geplant, wanneer ik de sla mag uitplanten weet ik nog niet

 

Misschien weet iemand nog een lekkere groente voor een beginneling half zon half schaduw

 

Vriendelijke groet Peter67

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Om ook maar antwoord te geven op je vragen begin ik met de sla.

Sla kan al naar buiten, kan je ook buiten zaaien. Dus lekker uitplanten

 

En er zijn zat leuke dingen te zaaien

Andijvie, pluksla, prei, bonen, misschien voor de winter lekker boerenkool?

Worteltjes, paksoi, bietjes en niet te vergeten radijsjes natuurlijk!

En als je ruimte te klein wordt dan ga je gewoon over op emmers, bloempotten, balkonbakken, aardezakken kan je ook vullen, de siertuin heeft vast nog wel plekjes om wat kwijt te kunnen en desnoods trek je er gewoon wat uit. Veel kruiden doen het heel goed met wat minder zon, bakjes aan de schutting, lekker dicht bij de keuken.

 

Alleen tomaten, aubergine en paprika's e.d. hebben echt wel wat meer zon nodig dus dat gaat niet lukken denk ik. Of je moet nog ergens een plekje hebben waar wat meer zon komt, je kan ze laten klimmen en nemen dan niet zo heel veel ruimte in

Bosaardbeitjes hebben ook niet zo heel veel zon nodig ten opzichte van 'gewone' aardbeien

 

Succes

 

Oh ja, je hebt ook nog allemaal eetbare bloemen

Goudsbloem, viooltjes, cosmea....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom op dit forum.

Ik zie dat je al aardig wat aan info hebt ontvangen

De rest is hier allemaal te vinden, en zo niet, stel gewoon je vragen. Wel is het handig om eerst de zoekfunctie rechtboven te proberen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inmiddels is mijn tuin helemaal veranderd in een grote MM, dat ene bakje heeft veel veroorzaakt hier, helemaal verslaafd

Maar bloemkool kan prima

Vorig jaar heb ik er ook een gehad, dit jaar staan er 4 in en ook wat andere kolen. Twee zijn er inmiddels geoogst, neemt de ruimte van 1 vak in.

Mijn vakken zijn 30x30 cm trouwens.

 

Als je hem in een vakje zaait kan je er zelfs nog radijs omheen zaaien. Tegen de tijd dat de bloemkool de ruimte nodig heeft zijn de radijsjes te oogsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...