appelvrouw Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Of zouden er geen groente of fruit soort bestaan waar de slak zijn neus voor ophaalt? Ik ben benieuwd wat is jullie ervaring? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari (aangepast) Ik heb een klein lijstje van dingen, die ze bij mij niet aten: Bietjes Wortelen Tomaten Mais Maar die dingen aten ze bij anderen volgens mij weer wel... 28 februari aangepast door Rookie 1 Quote
redzebra Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari (aangepast) helaas tomaten, de vruchten eten ze wel, als ze eraan kunnen. vaak de onderste trossen. 28 februari aangepast door redzebra Quote
Gitta Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Vorig jaar leken ze zo'n alles te eten. Al was het rijtje van Rookie in mindere mate gegeten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari Auteur Geplaatst: 28 februari Bij mij aten ze het jonge blad van de wortels..de enkele wortel die daardoorheen kwam redde het waarschijnlijk omdat het blad dan al stugger was. Tomatenplanten eten ze niet? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Ze zaten zelfs tussen mijn knoflook. Quote
redzebra Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari @appelvrouw de volwassen planten niet bewust, maar bij jonge plantjes is misschien soms de schade al te groot vooraleer ze doorhebben dat ze de plant niet lusten. Elk jaar heb ik hier wel een aantal tomaten maar dan alleen de vruchten, vooral in de onderste trossen waar wat vraat van slakken is, maar echt verwaarloosbaar. 1 Quote
Roland Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari 3 uren geleden, Rookie zei: Ik heb een klein lijstje van dingen, die ze bij mij niet aten: Bietjes Wortelen Tomaten Mais Maar die dingen aten ze bij anderen volgens mij weer wel... Bij mij werden al die soorten gewoon opgevreten. Quote
Mellie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Rucola is het enige wat ze niet massaal leeggegeten. Verder echt alles. Ook ui en prei als ze nog mini zijn. Ow en de niet geurende lathyrus doen ze ook niets mee. Verder alles alles alles. Ook op 7 meter hoogte op het raam. Geen idee wat ze daar te zoeken hebben… 1 Quote
Gitta Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Bj mij eten ze de Rucola ook gewoon als het nog kleine plantjes zijn. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Ow de citroenmelisse is slakloos hier. Tenminste… denk ik, want mega bos en ze slapen er wel altijd. Als ik de tijm optil, valt er ook altijd vanalles onder uit. De melisse is zo groot dat het me misschien niet opvalt. Ook niet iets waar ik bossen van gebruik. Dat gezegd hebbende, salie geurt denk ik ook te sterk voor ze. Iemand die dat kan bevestigen? 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 maart Auteur Geplaatst: 1 maart Inderdaad denk ik dat je een punt hebt bij sommige kruiden. Basilicum vreten ze kaal dat weet ik. Eten slakken eigen afrikaantjes/ tagetes? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Inderdaad zijn ze minder dol op de rucola en laten ze deze ook bij ons grotendeels met rust. Ook houden ze hier meestal niet van rode sla in tegenstelling tot de groene. Ze lieten de Cocarde bijvoorbeeld ook opvallend met rust. Als de Aspergesla eenmaal aan het groeien is laten ze deze ook met rust. Radijsblad vinden ze ook niet fijn vanwege de stekeltjes, de radijzen worden soms wel wat aangevreten maar er zijn toch genoeg radijsjes dus dat maakt niet uit. Bij de augurken is het even oppassen in het begin maar als de groei er goed inzit en al het blad en stengels hun stekels hebben zijn deze dan ook behoorlijk slakbestendig. Blad van de Meiraap is ook prikkelig en worden ze niet blij van. Raapsteel... weet ik zo even niet meer precies maar kan mij geen grote vraatacties herinneren. 1 Quote
EdelSpint Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Mooie topic/gedachte! Maar helaas... Het zijn opportunisten, net als mijn ex. Dus uiteindelijk zullen ze alles eten, maar ze kiezen altijd eerst voor het beste: glad, zacht, neutraal en bittervrij als dat beschikbaar is (helaas dus veel van onze moestuingewassen). Dat verklaart waarom het bij de ene wel en bij de andere niet opgevreten is: beschikbaarheid van lekkerdere alternatieven bijv bij (even)goede omstandigheden. Ze eten zowel bovengronds als ondergronds. Pfff de gelijkenissen met mijn ex houden niet op 😂 7 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Mellie je bericht staat nu hier: 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Joyce12 Geplaatst: 30 maart Geplaatst: 30 maart Bij mij aten ze vorig jaar zelfs tomaten paprika en pepers op (nog nooit eerder in 12 jaar gebeurd 🙈) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.