Geplaatst: 9 juni 201213 j Soms heb je in ene een onverwacht gelukzalig gevoel . Groot of klein, zeker de moeite waard te onthouden.
Geplaatst: 9 juni 201213 j Auteur Man was voor 5 dagen, 8 uur vliegen weg voor een uitje van de baas. Niet eerder waren we zo lang.....uit elkaar. Had vrij genomen om deze kans te nemen. Als de kat van huis is..... Een onbeschrijfelijk onrustig gevoel heerste over m'n lijf, heimwee naar iemand die al 36 jaar in de buurt is geweest. Hoe flauw ik het vond van mezelf , zo weinig was er aan te doen, behalve dan graag te gaan werken wegens zieken. Lekker is het gevoel dat na al jaren het wel goed zit met ONS. Dat "ons" er wel degelijk nog is, dat "ons" weer weet waarom ze nog steeds bij elkaar zijn en hopen dat "ons" nog lang mag blijven.
Geplaatst: 9 juni 201213 j Oh Helena, ik zit met tranen in mij ogen te grijnzen. Ik weet helemaal wat je bedoelt.Het vanzelfsprekende is toch niet zo gewoon. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 9 juni 201213 j Auteur de geur van lathyrus odoratus die me door 1 snuifje 15 jaar terugbracht in de tijd
Geplaatst: 9 juni 201213 j Met welk ochtendhumeur ik ook uit bed stap... De hond is altijd zó blij om me te zien! Alsof ik weken ben weggeweest... Daar wordt ik altijd meteen blij van! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 9 juni 201213 j Door hoog gras lopen als het waait, dan zie je golven in de graspluimenen helemaal heerlijk als je dan langs bomen loopt, dan hoor je de wind rennen door de boomtoppenHeerlijk!
Geplaatst: 9 juni 201213 j Op je knieën onkruid zitten trekken en dat meteen over het hek kunnen gooien naar de varkens die er al op staan te wachten Heerlijk, die smakkende geluiden. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 juni 201213 j Samen met de hond uitwaaien langs het IJsselmeer, het opspattende water vliegt ons om de oren Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!
Geplaatst: 9 juni 201213 j in pyama de tuin in stappen, mijn hof aanschouwen, dankbaar zijn voor al het mooie
Geplaatst: 9 juni 201213 j Met mijn schapen door de polder op pad, Luna, mijn lievelingsschaap, naast me en sjouwen maar
Geplaatst: 9 juni 201213 j Of zoals nu, in mijn badjas, en dan kijken hoe de plantjes het doen en zien dat de boterboontjes boven komen.
Geplaatst: 9 juni 201213 j Met mijn schapen door de polder op pad, Luna, mijn lievelingsschaap, naast me en sjouwen maar lief Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 9 juni 201213 j Als het nog net niet schemert op mijn terras zitten en een fluitwedstrijd met de merel houden..ik win nooit want hoe goed ik hem ook na-aap..hij verrast me altijd weer met een ingewikkelde melodie..dat maakt me erg blij We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 juni 201213 j Ja Jet daar kan je niet van winnen, een merel zingt zo mooi, hier gelukkig ook veel in de bomen, om 5.00 uur begint het spektakel. nee zeg het weer verkeerd, het zeer mooie getjilp, met 2 toon soorten
Geplaatst: 10 juni 201213 j Vers gewokte peultjes en een bakje sla uit eigen tuin eten.Life can be thát simple Good things come in small packages
Geplaatst: 11 juni 201213 j Auteur Samen met kleinkind, wat inmiddels zwarte pollekes heeft van het wroeten in de potgrond, radijsjes in fel gekleurde potten zaaien, die ze mee naar huis mag nemen. Zegt het meiske, terwijl ze ijverig de potjes vult: "Oma, ik ben zo blij met jou" Oma zijn voelt nog steeds onwennig, met deze uitspraak raakt zo'n kleineke me tot in de ziel
Geplaatst: 11 juni 201213 j Vanmiddag kwam ik ons tuinencomplex opwandelen. Bij de buurman aangekomen, net voor mijn eigen tuin kwam er welhaast een walm geur om het hoekje zetten ( wind kwam vanuit de tuin van de buurman ) Opvallend lekker, iets zoetig , lathyrus-achtig, best complex. Kortom: heerlijke geurvlaag. Verder niet zo op gelet, want ik was bij mijn eigen tuin en moest met haast mijn kasje openmaken. Het was veel warmer dan voorspeld. Geen of weinig wind. Zonnig. Zoele zomerlucht. Op de tuin aan het werk kwamen er weer vlagen van de geur langszetten. Nu toch benieuwd waar dat vandaan kwam ging ik op zoek. Nergens iets van Lathyrus te zien, of iets bloeiends wat de geur kon veroorzaken. Dan wordt ik kribbelig. Waar komt die geur vandaan. Ik op zoek. En wat bleek ? Een veldje met rijpe aardbeien van de buurman ! ( 3 x 3 meter ). Nooit geweten dat de geur van een klein veldje aardbeien zo kan dragen. Dat is lekker. Dat is voorjaar. Oké; zomer bijna. Dat is top.
Geplaatst: 11 juni 201213 j Na veel stress, veel werk, veel gepieker of je overgaat of niet, jezelf toch even toestaan naar bed te gaan om te -slapen-. Eindelijk ff
Geplaatst: 11 juni 201213 j vandaag hoefde ik toevallig niet te werken dus fijn naar de tuin.toevallig was het heerlijk tuin-werk-weer!na een paar uurtjes werken:het terras is klaar, het onkruid is gewied, de paden netjes.eigenlijk helemaal niets meer te doen!een beetje trots en heel tevreden kijk ik over de tuin.... voor mij is dat niet alleen erg lekker, ik word er ook heel gelukkig van!
Geplaatst: 14 juni 201213 j Auteur De zon die uitnodigd naar buiten te gaan én de hele dag tijd hebben voor de tuin
Geplaatst: 14 juni 201213 j In je pyjama op bloten voetjes naar buiten om aardbeitjes te plukken voor bij je ontbijt! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.