Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Door google op deze site gekomen en mij gelijk aangemeld. Ik ben voor 2jr terug begonnen met een tomatenkasje waarin tomaten en komkommer stond. Ondanks dat deze 2 niet echt goed naast elkaar kunnen staan hebben we toch nog een redelijke oogst gehad. Vorig jaar een stukje tuin omgespit om daar komkommers en augurken wat boontjes en boerenkool te saaien. De prei is echter niks geworden. En nu sinds vanmorgen heb ik een kas gekocht. Dit jaar willen we zowel de tomaten kas als het tuintje en de kas weer voorzien van groentes . Eigenlijk heb ik niet echt groene vingers maar toch vindt ik het leuk om te doen en aldoende leert men zegt de buurman altijd en zo is het ook. Buurman kweekt heel veel groentes en van hem krijgen we dan ook erg veel. Momenteel zit ik met een gebroken been in huis dus de tuin ligt er wat verlaten bij en ik ben nog niet begonnen met een planning om te zaaien maar dat komt nog wel. Ik hoop hier het een en ander te kunnen leren en uit te wisselen, lijkt me erg leuk.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Welkom Sandra, dat is serieus balen he, thuis zitten terwijl je weet dat je nog zo veel kan doen!Weet er alles van en het wordt ook nog aardig tuinweer van het weekend!

Wel de ideale tijd om nu dan de planning en alles in orde te maken, misschien zou je vast wat kunnen zaaien al?

Heb je nu je een extra kas hebt ook meerdere soorten tomaten?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Hoi Koert,

Misschien wel heb vorig jaar van de buren een gele Peer Tomaat gehad die was geweldig lekker dus wel wel een paar soorten hebben.

Ik moet eerst alles laten omspitten en bekijken voor ik ga zaaien maar misschien doe ik dit weekend wel iets inderdaad. Momenteel stormt het als een malloot hier .

groetjes Sandra

Geplaatst:

Hoi Sandra,

Dank je wel voor je reaktie bij mijn 'voordeur'.

Hier waait het ook verschrikkelijk, plastic ging net alle kanten op

Lastig dat je met een gebroken been thuis op de bank moet bivakkeren. Maar zie het positief in, nu kan je goed plannen en bedenken wat je allemaal in je kas/tuin wilt gaan verbouwen het komende jaar. En kom je nog eens een forum binnen wandelen

Ik wens je hierbij veel succes met je moestuin dit jaar. We hopen op een goede opbrengst.

Met vriendelijke groet,

Helly

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hej Sandra, welkom hier op het forum. Die groene vingers loop je vanzelf op wanneer je met plantjes aan de gang gaat. Allereerst beterschap met je gebroken been.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
hey Sandra, leuk om je hier ook te zien

ben ik hier ook niet meer de enige 'buitenlander' uit nederland...

Haha, laat ik nou eens een friese nederlander zijn in het buitenladn....

Hé San, ik heb het in ieder geval ook gevonden hierzo... nu eens sneupen!

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:
hey Sandra, leuk om je hier ook te zien

ben ik hier ook niet meer de enige 'buitenlander' uit nederland...

Hihih nee klopt, en nu nog een Friezin erbij gaat helemaal goed zo in de vertegenwoordiging!

groetjes Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...