Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Netjes!

Geplaatst:

Ziet er erg mooi uit Sandra. En dan.. zaaien

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ja vindt ik ook een heel mooe kas.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dan zaaien, tomaat, komkommer wat groentes ik weet nog niet wat ik er allemaal in ga doen. Wil er ook nog een lamp in hebben op zonnencellen moet eens kijken waar ik die kan vinden....

Ben er ook erg blij mee!

groetjes Sandra

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben er ook echt blij mee!

Mijn vriend heeft de randen mooi met een lange plank afgezet. Vanmiddag heb ik de tomaten, paprika,s en peppers die in de zaaibakken zaten overgezet, nog wel met een stolpje er over heen ivm de kou 's nachts maar ik ben zo blij! En als de zon schijnt zoals vanmiddag dan is het heerlijk vertoeven daar. Ik denk dat ik er nog een stoeltje in zet zodat ik lekker in kan zitten om te lezen . Nu nog wat plantjes van buurman en het kan helemaal beginnen.

Zal van de week nog wat foto's nemen.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Mooie kas Sandra !

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
  • Auteur
was ie maar groter met ruimte voor een palm en zwembadje he

Whaah die gedachte heb ik en niet alleen ik maar mijn vriend ook even gehad!

groetjes Sandra

Geplaatst:
Ik ben er ook echt blij mee!

Mijn vriend heeft de randen mooi met een lange plank afgezet. Vanmiddag heb ik de tomaten, paprika,s en peppers die in de zaaibakken zaten overgezet, nog wel met een stolpje er over heen ivm de kou 's nachts maar ik ben zo blij! En als de zon schijnt zoals vanmiddag dan is het heerlijk vertoeven daar. Ik denk dat ik er nog een stoeltje in zet zodat ik lekker in kan zitten om te lezen . Nu nog wat plantjes van buurman en het kan helemaal beginnen.

Zal van de week nog wat foto's nemen.

Dit is gewoon het mooie van het leven. Intens tevreden, lekker genieten...

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Even een paar foto's die van de binnenkant kas geeft problemen met uploaden dus die volgt nog.

Hier zit in spinazie, wortelen, en sla

DSC00840.jpg

De aardappels

DSC00845.jpg

2 plantjes in de kas

DSC00850.jpg

DSC00849.jpg

groetjes Sandra

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Alles gaat eigenlijk behoorlijk snel vindt ik, vriendlief heeft de eerste plantjes al weg gegeven dit jaar , aan de andere kant wat zou ik met 10 tomatenplanten moeten. De spruiten komen ook op, nu de bonen nog, komkommer is ook in aantocht ga ik van het weekend verspenen.

De aardappels, jeetje die zijn deze week 3x zo snel gegroeid niet te geloven.

Ik houdt tegenwoordig een blog bij waar de vorderingen op te zien zijn.

Helaas moet vriendlief het dit jaar in de zomer 6 wk zonder mij doen vandaar dat hij her en der wat weg geeft , ik ga nl voor mijn werk 6 wk in Italie werken. Ook geen straf hahahaha.

Op het moment van typen zitten we buiten te bedenken wat we met een boom in de tuin moeten doen. Hij gaat er af dat is wat zeker is, ik wil graag een pergola met blauwe druiven en een blauwe regen maar kunnen die twee wel bij elkaar?

Dit is trouwens de link naar de blog http://myworldbysandra.blogspot.com/

groetjes Sandra

Geplaatst:
  • Auteur
Jouw foto's (Flickr) zijn erg mooi!

Dank je wel!

groetjes Sandra

Geplaatst:
  • Auteur

Hm mijn gezaaide slaplantjes komen niet op dus heb vandaag maar 10 plantjes gekocht en vriendlief kwam nog met rode kool aan. Heb deze eerst nog even in de koude bak gezet om wat aan te sterken. Ben benieuwd. Tevens een kruidenrek gekregen voor plantjes van mijn mannetje , foto's zijn straks op mijn blog te zien.

groetjes Sandra

Geplaatst:
...en vriendlief kwam nog met rode kool aan. Tevens een kruidenrek gekregen voor plantjes van mijn mannetje

Hahaha, had hij wat goed te maken nadat hij je plantjes had weggegeven??

Even a broken clock is right twice a day

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Zou dat het zijn Koert hahaha!

Ik snap alleen niet goed waarom ik maar 2 plantjes in de koude bak overhoudt, er zit iets in wat mij de slaplantjes weg vreet ik kan alleen niet ontdekken wat het is

groetjes Sandra

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

De planten in de kas groeien goed en snel maar..... ik heb serieus de wereld aan kleine cremekleurige paddestoelen in de kas staan? Ik lucht toch echt wel voldoende volgens mij. Het raam en de bovenkant van de deur staan eigenlijk zodra het licht is open en gaan pas bij donker weer dicht. Wat zou dit toch kunnen zijn?

groetjes Sandra

Geplaatst:
  • Auteur

Niemand een idee wat het kan zijn?

groetjes Sandra

Geplaatst:
  • Auteur

0d99fd34.jpg

Deze paddestoelen gaat het om.

groetjes Sandra

• 4 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Ik kan de conclusie van mijn seizoen al wel verklappen MISLUKT.

Ten eerste door het gebrek aan een fatsoenlijke zomer heeft de meeste plantjes toch de das om gedraaid, daarbij is de zorg voor de tuin tijdelijk bij mijn partner in handen geweest. Toen ik in September terug kwam uit Italie groeide serieus de komkommer en tomaat de kas uit . En ze waren totaal verwilderd. In de tuin waren de aardappels gerooid en op zich redelijk goed gelukt maar ze zijn klein gebleven. Vriendlief had de rode kool er in gezet en de boontjes en bloemkool. Ik had nog gezegd dat ik het liever niet wou in verband met de slakken. En die slakken hebben een heerlijk jaar achter de rug . Ach zo leer ik ook weer toch. In ieder geval. De kas is nu leeg getrokken even als de tuin. Er staat nog een restje rode kool en onkruid voor de kippen. Volgend jaar weer wat anders. Heb al wel besloten dat ik dit jaar vroeger ga zaaien in huis, en dat ik ook niet zoveel tomaat en komkommer planten wil maar andere dingen erbij.

Spruiten had ik ook en hoewel die op gekomen zijn, zijn de spruiten ook zeer klein gebleven, iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Van buurman hebben we ik meen 2 Wichters jonge aanplant gekregen ( de frieze pruimboompjes) maar ik wil dat voor de zekerheid nog even navragen.

In de kas staat nu een hybride druivenstruik maar ik vraag me af of deze nog leeft al het blad is weg ondanks bemesting is het kurkdroog...

Over bemesting gesproken, hoe bemesten juliie de kas voor het volgende seizoen?

groetjes Sandra

Geplaatst:

hey Sandra, welkom terug.

je bent niet de enige waarvan de oogst mislukt is hoor...

door alle regen was het een fantastisch slakkenjaar...

en in het geval van partners...tja, soms zijn ze gevaarlijker dan puur vergif

maar volgend jaar beter!

staan je spruiten er nog? kijk dan eens even of er aan de stam bij de grond knobbeltjes zitten.zo ja, dan heb je knolvoet in je tuin.

het kan er ook aan liggen dat je ze gewoon te laat geplant hebt ...

bij mij zijn ook alle blaadjes al van mijn druif af.

ik zou hem gewoon laten staan.

als je zeker wilt weten of er nog leven in zit kun je altijd nog een krasje in de stam maken. is het onder de bast nog groen, dan leeft ie nog.

de kas bemest ik volgend jaar weer met koemestkorrels, maar misschien

heeft iemand een beter idee?

ook je paddestoelen nog even, heb je hout in je compost?

het is helemaal niet erg dat ze daar groeien trouwens....ze kunnen geen kwaad. volgens mij zijn ze gewoon bezig hout om te zetten in waardevolle mineralen...

ik kan niet zien welke het zijn, daarvoor is de foto te slecht. en van boven zien er tientallen soorten er zo uit

Geplaatst:
  • Auteur

Eva dank voor je antwoord .

De spruiten staan er nog, zol morgen gelijk even kijken want die staan op een andere plek nl dan in de grote moestuin. Wat de druif betreft ik laat hem tot volgend jaar staan en zie het van zelf wel dan, en de paddestoelen nou die kwamen dus in de kas op tussen de gewassen door.... Ik heb ook geen idee welk soort het is, in iedergeval kwamen ze massaal op. Ze blijven klein en zijn vrij gelig van kleur. Nu de kas leeg is zijn de paddestoelen ook weg .

groetjes Sandra

Geplaatst:

Nu je hebt een super mooie kas, en best veel ruimte, succes met alles Jeanne