Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eerste rijpe vijgen!


Frank Houweling

Aanbevolen berichten

Ja dat klopt meest gekochte ras denk ik omdat ze goed winterhard zijn, zijn ook nog wel andere soorten die ook winterhard zijn,

maar als je gewoon een vijg in je tuin wil is brown turkey makkelijkste keuze.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dank je, niet buiten in de volle grond dus? Hmm...vrees dat ik dan maar moet wachten tot er een kas is.

 

Trouwens @Dennis: ik las vorige week een tip voor als de vijg een winter niet overleefd lijkt te hebben: kluit opgraven en ondersteboven weer in de grond zetten...

hij begint alweer uit te lopen, volgens Bastin kunnen deze scheuten zo 1-2 meter groeien in het eerste jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ze dit jaar niet meer de grond in gaan was het van plan maar zolang we geen lekkerder weer krijgen

blijven ze in pot in de kas, weet het nog niet soms staat iets in de weg en dan mik ik het alsnog naar buiten.

Binnen overwinteren is overbodig en eerder schadelijk, nuja dat heb je ondervonden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zou dit niets te maken hebben met de wind die ontbreekt in een serre, dit schijnt schadelijker te zijn dan alleen maar vorst. Ik ga het in ieder geval proberen met een een Brown turkey in de buitenlucht, dit weekend haal ik een boom in huis met een stam van een pols dik.

Iemand raadde me ook aan om de boom in een container in de grond te plaatsen en zelfs potscherven en zand aan de grond toe te voegen om te vermijden dat de boom te fel groeit in een rijke grond.

Doen of niet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb sinds deze herfst een 'Goutte d'or' staan in pot van 50L (denk ik) en sinds 2 weken zijn de eerste vruchten gekomen. Staan in openlucht dus niet in de serre. Ik heb nog een paar rassen op mijn verlanglijstje staan zoals deze;

-Ronde précoce de Bordeaux

-Hardy Chicago

-Lisa

-Blanche d'Argenteuil

-Del Portogallo

-Grosse Brune d'Enghien

-Madeleine des 2 saisons

-Dalmatie

-Grise du Bregoux

In België is het iets makkelijker om andere soorten te vinden dan Brown Turkey

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...