Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kloosterboer


lorre

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Na enkele jaren thuis mijn eigen groentjes te kweken. Heb ik sinds 2012 de job van mijn leven gevonden.

Kloosterboer: ambachtelijke groenten kweken voor de Zuster van Liefde.

Al moet ik toegeven dat ik na eerste maanden moet toegeven dat ik het over een andere boeg zal moeten gooien dan groenten kweken voor 4.

Maar nu voor 40mensen. De plannen voor volgend jaar worden al gesmeed. Maar nu even een paar foto van nu.

 

Mijn vroege patatjes,

2012-06-05-1484731340213659.01

De latere

2012-06-05-1451021340214027.02

nog patatjes

2012-06-05-1593971340214060.21

2012-06-05-1586561340214184.22

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg geen hulp.

Ben van het principe als je moet spuiten dan kan je het evengoed kopen in een winkel.

Maar na een paar maanden merk ik dat het moeilijk word om dit principe te houden. Bij te tuin hoort er ook nog een boomgaard met fruitbomen. En nog verschillende bloementuinen en perkjes die ook onderhouden moeten zijn. Graspleinen die mijn een dag werk bezorgen alleen nog maar om af te rijden.

En nog allerlei klusjes vuilbakken, compostbakken, visvijver en werkjes die binnen in de gebouwen moeten gebeuren.

Daarom dat ik via deze forum op zoek ben naar middeltjes die het werk kunnen verlichten maar met een goede oogst.

Volgend jaar zal ik veel worteldoeken gebruiken dat zal ook veel onkruid wegnemen.

Nu ben ik aan het kijken of ik met het maaisel van al dat gras (die ook ergens naartoe moet) kan gebruiken tussen de groenten om het onkruid tegen te houden.

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd veel werk maar als je het graag doet. Ik heb in de laatste maanden veel meer bijgeleerd dan al die jaren dat ik thuis bezig ben.

Gewoon het feit dat alles (voor ongeveer 40 mensen) groter moet voorzien worden.

Nu opgemerkt dat mijn ajuinen op het werk niet mooi staan ik heb zo 4 kilo geplant. Terwijl hier thuis mijn 250gr mooi staat en het zijn dezelfde en zelfde week geplant. Vrees dat grootschaliger werken gevaarlijker is om allerlei tegenslagen te hebben.

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...