Geplaatst: 11 juli 201312 j sovrese die eerste roze bloem die je laat zien is kaasjeskruid/malva, dat andere roze bloempje.....volgens mij bolderik!en dat komkommerkruid groeit bij mij ook de bak uit hoor!en waar is nou je dianthus????? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 11 juli 201312 j Ik word ZO vrolijk van die bloemen-uit-pakje, en de bijen ook idd. Die zoemen erop los. Overal De foto van de zandanjer (ook een zakje) staat in het andere topic.
Geplaatst: 12 juli 201312 j Nog eens een oudje opgedoken van een zonnebloem. Hij zal vast wel al ergens op dit forum staan maar ik plaats hem toch maar. Maar schoonheid vergaat snel. Twee weken later was hij al gehuld in 'burka' omdat ik zaden wilde winnen en die moest beschermen tegen de vogels. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 12 juli 201312 j hahaha!zal ik dan toch maar aan de boerka???? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 12 juli 201312 j hahahaha wat grapig een zonnebloem in burka,weet je dat woensdag de ramadan begonnen is ??
Geplaatst: 15 juli 201312 j Een echte bloementuin is er nog niet, komt mogelijks nog wel. Wel veel bloemen hoor, zo overal een beetje en zelfs de pronkbonen mogen als bloem meetellen. Aronskelken blijven bloeien; De canna's zijn er ook zie; De pronkbonen; Moeders hoekje en vensterbanken; De door de vogels gezaaide zonnebloem; Verder staan er petunia en tagetes tussen de groenten, door mekaar, daarmee is de tuin ook niet saai Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 15 juli 201312 j Auteur Mooie bloemen! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 18 juli 201312 j Jazeker, ook een bloementuin. Nog geen foto's gemaakt.. ach in het echt is het vaak nog mooier dan op een foto. Wel staat er van alles in; zonnebloem, campanula (meerdere soorten), ridderspoor, kanariekers, ontplofde oost indische kers en zo nog meer. Af en toe een pastinaak en boerenkoos, sla en kattensnor. Het is een gezellige kleurige boel vind ik zelf. In de groententuin groeien nog korenbloemetjes en cysanten. Elke morgen weer een verwondering in de tuin.
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Ja, wij hebben vooral een bloementuin. Aangevuld met wat kleinfruit, moestuinbakken, pompoenen en wat groenten in potten. 4 augustus 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 4 augustus 201312 j een pracht van een papaver! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Ook dit jaar heb ik een stukje tuin tot Cosmea-veldje gemaakt. In april zaaien, zag het stukje er in mei zo uit : Vorig jaar werden de planten meer dan mans-hoog, dit jaar door het rare voorjaar een stuk lager, maar inmiddels staan ze bijna volop in bloei en groeien ze nog. ( nu zo'n 1.50m hoog die plantjes ):
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Die heb ik ook staan,OVERAL nu. Vorig jaar hadden ze een keurig stukje,maar ze zaaien zich erg uit. [img]https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/zondag-4-aug-01137591375643919.jpg[/img] Deze bloeit nu, subtiel geurend,maar met enorm grote bloemen.
Geplaatst: 5 augustus 201312 j Mooi die rode zonnehoed Kassiopei..ga je er echinaceatinctuur van maken( moet nu..)? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 augustus 201312 j @appelvrouw, ik twijfelde, heb wel wodka in huis, maar ik kom inmiddels potjes tekort met alle thee, wat olie en tinctuur. Net toch nog maar eens gezocht, en ja, in een hoekje nog een bijna lege tahinpot.Ja, dus!
Geplaatst: 6 augustus 201312 j Weet iemand welke bloemetjes dit zijn? Ik bedoel de gele met het bruine hart, op de voorgrond. Het zat in een gekregen zaadmengsel. Ik vind ze echt mooi, ook de combinatie met dahlia's, cosmos, tagetes linnaeus en tagetes tenuifolia.Alleen ik heb geen idee hoe ze heten
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Wie heeft er in zijn (moes)tuin een hoek ingericht voor bloemen. Om het toch een beetje productief te houden en voor de bijtjes etc... Snijbloemen zoals bijvoorbeeld dahlia's, galdiolen, phlox/floks etc... Heb zelf dit jaar, weliswaar op het balkon, Alstroemeriaplanten. Het zijn gele en roze-rood soorten. En ik ben er blij mee! Ze hebben behoorlijk vlezig wortels. Zijn er meer mensen die Alstroemeria planten houden en tips hebben? [*]
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Kikie: ordinaire Afrikaantjes Maar idd mooie bloemetjes. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Ook dit jaar heb ik een stukje tuin tot Cosmea-veldje gemaakt. In april zaaien, zag het stukje er in mei zo uit : Vorig jaar werden de planten meer dan mans-hoog, dit jaar door het rare voorjaar een stuk lager, maar inmiddels staan ze bijna volop in bloei en groeien ze nog. ( nu zo'n 1.50m hoog die plantjes ): Prachtig! Bzzzz...
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Kikie: ordinaire Afrikaantjes Maar idd mooie bloemetjes. Nee, dat zijn geen afrikaantjes. Zeker weten van niet. Ik heb dit ook staan ( uit een zakje zaad met veldbloemen oid ) en weet dus niet wat het wél is.Of een Gaillardia, of een helenium-soortje , of een kokarde ?. Don't know. Ben nooit zo van de eenjarige.Maar Tagetes is het in ieder geval niet nee.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.