Geplaatst: 25 augustus 20214 j Abessijnse gladiool 2 Datura/Brugmansia's (1 dubbele en 1 driedubbele)
Geplaatst: 28 augustus 20214 j Kleinste zonnebloempje is groot genoeg voor de bij om zich helemaal te laven aan stuifmeel [emoji3059]
Geplaatst: 3 september 20214 j Onze ossen vreten om deze bloemen heen dus ik kon een mooi boeketje plukken om @appelvrouw mee welkom te heten vanmiddag. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 september 20214 j 3 uren geleden, irenevb zei: Apios Americana Dat klopt, leuk dat je hem herkent. Deze heb ik minstens 6 maar misschien nog wel meer jaren geleden in een grote ijzeren bak geplant..zo een waar hier vroeger de aardappels voor de varkens in werden gekookt. De plant deed het maar magertjes en op een gegeven moment is er Marokkaanse munt ingekomen. Dat heeft er tot dit voorjaar ingestaan, het kwam niet meer mooi op. Toen heb ik nog gezocht naar een knolletje, niet gevonden en de bak vol met sla geplant. Toen de sla eruit was in juni/ juli groeide er al een scheut en nu fier met drie bloemen. Terwijl de bak ook vol staat met pastinaak nog eind juni gezaaid. Enfin een heel verhaal om te vertellen dat het een behoorlijke sterkte plant is en zeer wintervast. En ook mooi als sier. Edit: nog nooit een knolletje van geoogst en dus ook nog nooit gegeten 9 september 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 september 20214 j Prachtig! Vooral die eerste, het lijkt wel of iemand met een penseeltje een rondje erin getekend heeft. Wat is dat @tielse flipje?
Geplaatst: 18 september 20214 j Sorry, geen idee. Van het voorjaar in een "bulk"tuincentum gekocht. @fre3ke Dus toch nog opgezocht; het is Bidens triplinervia "Lemon Moon" (tandzaad). 18 september 20214 j aangepast door tielse flipje Aanvulling
Geplaatst: 23 september 20214 j Tricyrtis Hirta. Ook armeluisorchidee genoemd. En toen kwam een bij ff tanken bij alle bloemen.
Geplaatst: 26 september 20214 j Colacasia esculanta "Pink China" Cyclamen coum Ricinus communis "Jim's Favourite"
Geplaatst: 26 september 20214 j @tielse flipje supermooi die colocasia! Haal je die naar binnen als het gaat vriezen? Ik heb er 2 als kamerplant. Gi-gan-tisch blad 🥰
Geplaatst: 26 september 20214 j Ik zet mijn Colacasia's altijd 's zomers buiten en als het gaat vriezen in de schuur. Ze overwinteren dus droog, gewoon in de pot. De knollen droog bewaren zou ook moeten kunnen. Pink China zou de meest winterharde Colacasia zijn (tot - 10°C), maar dat durf ik niet aan. Overwinteren in huis, als groene plant, zou ook kunnen. Maar deze is wel erg groot.
Geplaatst: 18 oktober 20214 j Duurt altijd zo lang voor ze beginnen te bloeien. Maar àls ze eenmaal gaan, weet ik weer waarom ik ze in het voorjaar toch weer voorzaai. [emoji4] wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 20 oktober 20214 j Salvia uliginosa "Azul" Aster ericoides "snowflurry" Erigeron karvinskianus Thalictrum delavayi "Splendide White" Dus ook met dit weer valt er nog genoeg te genieten!
Geplaatst: 20 oktober 20214 j Juist met dit weer, het is best warm deze week. Je hebt altijd mooie bloemen @tielse flipje, de salvia vind ik dit keer de mooiste. De Bidens die je vorige keer had geplaatst, heeft ook een andere naam, ik weet hem niet meer, maar ik had hem wel online gevonden. Het blijkt alleen een eenjarige te zijn in ons klimaat. Dus ik geniet vanaf jouw foto, ik schaf hem niet zelf aan.
Geplaatst: 1 november 20214 j De tabaksplant begint eindelijk te bloeien! Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 november 20214 j Ik heb ook nog steeds dahlia's Maar ze hangen erg, dus ik snijd ze af en prop ze in een bloempot die ik vanuit het huis zie. De fatsia bloeit ook weer (vingerplant). en deze gouwe ouwe Plus siersalie, dit jaar voor het eerst. De alstroemeria is wat verregend maar maakt nog veel knoppen. En volgend jaar ga ik meer droogbloemen zaaien, leuk om in de winter in huis te zetten. Deze staat al weken. 25 november 20214 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 24 november 20214 j Hier bloeit nog vanalles: De laatste rozen, eenjarige ridderspoor, salvia black & blue, salvia hot lips, een soort nepgladiool waarvan ik de naam even kwijt ben en eenjarige coreopsis. Ook de eerste helleboris staat in bloei:
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.