Jump to content

ideeen om te klimmen voor de bonen

Recommended Posts

Posted

Vandaag 200 dikke lange bamboestokken voordelig gescoort voo 50 euro, dus binnenkort bogen maken

(en nee Koert niet voor 100 bogen, ook bamboestokken voor lei rekken)

Players only love you when they're playing.

Posted

Mijn tuin staat vol met bamboe.Liggen nog hopen van jaren terug.Binnenkort is zoeken naar goede stokken.Hoe lang moeten die ongeveer zijn?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Posted

Jim er zijn stok-slabonen, stok-snijbonen, pronkbonen en spekbonen.

Erwten worden langs een raamwerk van draad gekweekt, de hoogte omstreeks 1 meter is afhankelijk van de soort. (staat meestal op het pakje)

• 3 months later...
Posted

Als reactie op bericht op pagina 1: wij gaan dit jaar proberen black eye beans (nederlandse naam?) te laten groeien naast/in de mais. Ik heb de mais net uitgeplant (ong 25-30cm hoog) en naast ieder plantje 2 bonen gezaaid. Ben benieuwd!

Posted

Als dat lukt, kan je ze misschien ook wel in zonnebloemen laten klimmen? Ik ga er dit jaar in elk geval eens een paar 'Suzannes met mooie ogen' tegen zetten. Omdat ik zonnebloemen op zich nogal kaal vind onderaan.

Voor de klimbonen heb ik dit jaar een wiel van een kapot kinderfietsje op een lange stok gezet en daar touwen (in wigwamvorm) van naar beneden laten lopen. Netten heb ik ook al gebruikt, maar die zijn niet zo eenvoudig schoon te krijgen.