Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

ZOMER!!!

Featured Replies

Geplaatst:

zomer26621340871610.png

Na het vele klagen over regen en koude, wil ik toch even de weergoden bedanken voor deze rooskleurige vooruitzichten!

Het is zomer!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ja het is bloedje heet hier.....

Straks gaan we zwemmen met school...

Geplaatst:
  • Auteur

Oeh, lekker hoor!

Geplaatst:

Heerlijk hè!! Ik zag het vanmorgen ook op weeronline Maar het mag zo langzamerhand ook wel een keer! Kom maar op met die zonneschijn. Niet alleen voor de plantjes en zo, ook voor mezelf, ben ook wel toe aan beetje zon

Geplaatst:

Ja lekker, vandaag voor t eerst in een tijd weer flink bezig geweest in de tuin. Wat een werk heb je dan ineens. En kom je erachter dan je ineens weer flink moet zaaien. Maar.. met het aankomende (verwachte) weer komt het vast helemaal goed met de groentes

Good things come in small packages

Geplaatst:

Helemaal mee eens Jorieke! Pfff... dit is ook niet mijn perfecte weer... drukkend warm. Echt Nederlands... Zelfs de was wil buiten niet drogen... laat staan de tuin...

Geplaatst:
  • Auteur

Hier wel zon gelukkig, lekker briesje ook, wel wat benauwd, maar ik heb dit 10x liever als 17 graden en regen!

En daarbij ladies... Tis maar één dagje, daarna wordt het gewoon lekker weer met redelijk wat zon! Ik ben er helemaal klaar voor!!!!

Geplaatst:

Baaahhhhhh wat is het vies en plakkerigggggggggg

Heb inmiddels hoofdpijn en ben misselijk en mijn moeder voelt zich niks beter, gezellige boel nu

Geplaatst:
  • Auteur

Het is hier buiten (schaduw) 32°C, binnen 24°C. Hele omslag voor je lijf, veel drinken en verkoeling zoeken, tegen de hoofdpijn en misselijkheid. In de schaduw blijven, haar nat maken (met koud water), morgen is t weer voorbij!

Geplaatst:

Pfff was het maar morgen...heb een paracetamolletje op en we zitten aan de pepermunt thee...schijnt tegen misselijkheid te helpen

Maar goed ga mijn haar ook nat maken...das wel balen dat de tuin idioot rommelig is en niks af...kan niet eens lekker languit liggen

Geplaatst:

@rantje je haar niet met echt koud water doen........is niet goed grote afkoeling ineens van je hoofd!

veel erg koud water drinken trouwens ook niet, kun je beter je voeten een koudwaterbadje geven

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Hihi hebben een regendouche genomen...knapt een mens van op

Nu gaan we aan het zomerse toetjes beginnen...ben erg benieuwd of het lukt, het klinkt heel makkelijk

Geplaatst:

wel leuk zo'n afbeelding, hier ook maar direct het Noorden van NL:

We kunnen de topic beter 'Het weer' Noemen

De afgelopen week mochten wij al bij al helemaal zo'n slecht weer niet hebben. Wat aan de frisse kant en zo nu en dan een licht buitje - toch zalig weer om bezig te zijn in tuinen en schuren.

En de aankomende week mogen we wederom niet mopperen.

Het wordt hier dan wel niet zo warm als in het zuiden (vind ik persoonlijk juist heerlijk), maar op zeker een

heerlijke temp voor de gewassen en kassen

moes100.jpg

Zo en nu op naar de koffie die buiten al op me staat te wachten

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:
Pfff was het maar morgen...heb een paracetamolletje op en we zitten aan de pepermunt thee...schijnt tegen misselijkheid te helpen

Maar goed ga mijn haar ook nat maken...das wel balen dat de tuin idioot rommelig is en niks af...kan niet eens lekker languit liggen

lees het nu pas.. maar op die rot dag had ik mn diploma uitrijking in een aula met misschien 300 a 400 mensen er in...

Ok, was hier iets minder "slecht" dan bij jullie... maar wel heet

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nou berg de zomer maar weer op hoor, de herfst is weer in aantocht

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

zomer - herfst - lente - herfst - lente - herfst - herfst - zomer - lente - lente - herfst - herfst ....

Geplaatst:

Vooruitzichten

Wisselvallig met vooral vrijdag en zaterdag flink wat regen. Temperaturen liggen enkele graden onder normaal.

Vooruitzichten lange termijn woensdag 18 juli tot en met woensdag 25 juli

In het algemeen wisselvallig met geleidelijk wat afnemende dagelijkse neerslagkans. Temperaturen liggen in het algemeen iets onder normaal.

Uitgifte: 11/07/2012 03.35 uur LT

Samenvattend: tot nu toe een behoorlijk strenge zomer.

Geplaatst:

Wat is dit met 2011 en 2012?

Voorjaar 2011; Abnormaal warm.

Zomer 2011; Bagger

Winter 2011; warm

Februari 2012; BAM! Dacht je dat de winter weg bleef? Mooi niet, -20.

Nu; Herfst..

Blijft dit zo door gaan?

Geplaatst:

nee hoor, morgen een kwartiertje blauwe lucht... hoef je niet van te schrikken... is de nederlandse zomer...

Geplaatst:

lees het nu pas.. maar op die rot dag had ik mn diploma uitrijking in een aula met misschien 300 a 400 mensen er in...

Ok, was hier iets minder "slecht" dan bij jullie... maar wel heet

Hadden ze geen airco

Was me net aan het afvragen wat ik nou liever heb, die kou of die hitte.

Volgens mij is dit al het vierde jaar dat ze de zomer overslaan daarboven

Geplaatst:

Gaan we ze (daarboven) terug jennen?

Geplaatst:
  • Auteur

Is het niet zo dat het weer zich in periodes van ongeveer 100 jaar steeds herhaalt? Dacht ik ergens gelezen te hebben, dus dat het 100 jaar geleden ook een aantal kwakkel zomers waren, met korte koude winters?

Geplaatst:

Het is hier 11 graden... op de tuin vast nóg kouder... Van de winter was het écht warmer...!! Mijn pepers zijn NIET blij... en de paprika's op de tuin (buiten) zijn volgens mij de laatste maanden geen cm gegroeid. Uit pure wanhoop beginnen ze nu maar bloemetjes te maken... zal wel nix worden ben ik bang...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Eindelijk: zomer!

Wel even opschrijven in je logboek: De zomer van 2012 duurde van zondag 22-07 tot vrijdag 27-07

tmax76021342972479.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.