Geplaatst: 27 december 202427 Dec 21 uren geleden, woldistel zei: leuk excuus voor een nieuw keukending Het is inderdaad een lopend beslag, zo gemaakt en zo klaar. Wat het extra lekker maakt vind ik is om, nadat je het gaar gekookt (echt paar minuutjes maar), uit laten lekken en daarna nog een keertje opbakken. Heerlijk met uitgebakken spekjes en gebakken ui. Wel een caloriebom, maar ach, na een lekkere winterwandeling… 😉. Ik gebruik altijd dit apparaat, die is er echt voor gemaakt. Je vult het bakje met het beslag en schuift dat heen en weer over de gaatjes. Boven een pan met kokend water. Maar door een ouderwets vergiet met wat grotere gaatjes en een soeplepel om het erdoorheen te werken gaat ook prima! Binnenkort gaan we een keertje naar Duitsland en dan neem ik zeker wat van die gedroogde mee! 27 december 202427 Dec aangepast door Dahli
Geplaatst: 27 december 202427 Dec Lidl heeft de gedroogde versie ook regelmatig in de winkels. Zelf maken lijkt me ook leuk. heb je een recept voor het beslagje? 27 december 202427 Dec aangepast door loes
Geplaatst: 27 december 202427 Dec 25 minuten geleden, Dahli zei: . Wel een caloriebom, Neem een produktiebaan zoals de mjne met 15.000+ stapjes per dag en elke koolhydraat verdwijnt als sneeuw voor de zon 😄
Geplaatst: 27 december 202427 Dec 2 uren geleden, loes zei: heb je een recept voor het beslagje Ik gebruik meestal deze (van Mounir Toub) voor 2 pp: 150 gr bloem 1 ei 30 ml melk (water kan ook) wat zout Het moet de consistentie hebben van dik pannenkoekenbeslag. Het hangt dus een beetje af van je bloem, de ene neemt meer vocht op dan de andere. Daarom laat ik het beslag altijd wel een half uurtje staan. Wat water toevoegen kan altijd nog. Je ziet ook wel recepten met meer eieren op de hoeveelheid bloem (250 bloem/3 eieren/100 ml water of melk bijvoorbeeld voor 4 pp). Dan wordt het wel zwaarder vind ik. En opgebakken met gebakken ui en spekjes is het dan wel heel machtig. Het is echt wel een lekker en snel alternatief voor zelf gedraaide Italiaanse pasta. Dat laatste bewaart natuurlijk wel makkelijker. Ik denk dat het heel lastig wordt om zelf thuis gekookte spatzle te drogen.
Geplaatst: 2 januari2 Jan Ik zag een week geleden (zat in de tussentijd in hotel op platteland wegens vuurwerk en bange hond, vandaar pas nu reactie) dat ik zelfs "verse" vacuum verpakte Spätzle in de koelkast heb liggen. Helemaal vergeten dat ik die ook in de duitse super had meegenomen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.