Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pasta maken

Jorieke123

Recommended Posts

Nou, ook ravioli gemaakt hier. Gevuld met gekruid gehakt (kapotte braadworst ), wat kaas en paprika/tomatenprut. Heerlijk hoor, volle buik nu!

Maar wat een gepriegel zeg. Ik had het al wel eens eerder gemaakt, jaaaaren terug. Ik was blijkbaar vergeten dat ik dat teveel werk vind Ik heb net zo lief een bord met sliertjes of elleboogjes met een saus van dezelfde ingrediënten. Een stuk makkelijker en sneller, iets minder sjiek.

Ze waren ook wat groot, en dus lastig te eten. Deed ons een beetje denken aan de dumplings die we in China aten, met stokjes en dan wat afhappen omdat ie niet in 1 keer in je mond past. Nu hadden we een vork, dat scheelt

Maar kleiner maken is nog meer gepriegel!

• 1 month later...

Wij willen dit jaar ook kipjes . En om maar alvast in te lezen over het eieren bewaren en dus pasta maken kwam ik terecht bij Salty seatle. Zij maakt de mooiste pasta in allerlei kleuren en alles natuurlijk gekleurd. Nou ik ben geïnspireerd! En ik kan een pasta machine van een collega lenen dus binnenkort maar eens proberen. Wie weet inspireert het jullie ook. Het is een enorm werk verwacht ik. Maar tja potten van zulke gedroogde pasta staat dan wel weer heel mooi Screenshot20190228-205152Instagram90191551471190.jpgScreenshot20190228-205147Instagram20701551471192.jpgScreenshot20190228-205158Instagram65271551471194.jpg

Het staat inderdaad erg leuk in een grote glazen pot.....laat tegen die tijd maar even je freubels zien. Prutsen in de keuken doe ik meestal ook op regenachtige dagen.....dus wel herkenbaar.

meestal is de keuken off limit voor mij....

Ik heb haar eens aan het werk gezien, en het ziet er echt bedrieglijk makkelijk uit. En toen ging ik het proberen, met spinazie,man, man, wat een geklieder Voor je daar een fatsoenlijk deegje mee had, duurde ff. En met de bietensap werd het roze, leek ook niet echt wat. Toen de kleurtjes in elkaar draaien, was ook nog niet zo makkelijk. Dus nee, ik ga er niet meer aan beginnen. Wel heb ik nu in de kringloop een wiltje voor de ravioli gescoord. Dus dat wil ik van de weer (ik gok morgen) even maken.

Nou daar is hij dan, de eerste poging tot rainbow pasta. Viel mij alles mee. Al die stukken pasta met de hand kneden was nog het zwaarst. Is wel even uitvinden welke kleurstoffen (natuurlijke) in welke hoeveelheid nu welke kleur geven.

IMG2019030619534202245921551906717.jpg2019030617013151681551906731.jpg2019030614583254041551906747.jpg

Morgen met de rest van de kleuren spelen het overige pasta deeg ligt nu in de koelkast

• Like 1