Kruidenvrouwtje Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Ziet er leuk en lekker uit Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Wooowwwwwwww! Dat ziet er veel te Profi uit om zelf gemaakt tr zijn! Wat mooi zeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Hahaha mellie wie weet maak ik nog wel eens een filmpje als bewijs die kan je dan op de mtfd zien @ appelvrouw, het smaakt goed. De pasta is mooi dun uitgerold. Ik vind zelf gemaakte pasta al snel te dik en daardoor te melig. Dus ik heb alles door de dunste stand gehaald. De natuurlijke kleurstoffen zoals biet en spirulina proef je niet. Dus het is gewoon zoals andere zelfgemaakte pasta van durum deeg op de dunste stand Ik heb vanavond een ravioli cutter en gnocchi plankje gekocht dus morgen ook ravioli en penne maken. Ben heel benieuwd. Het boek was helaas niet in de winkel te koop en dus ook niet in te zien. In de bieb in heel Nederland was hij Ookal niet te leen. Jammer hoor ik kijk graag eerst even door boeken heen voor ik ze aanschaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Waar heb je dat gnoggi plankje gekocht? In Groningen bij dille en kamille hadden ze hem niet meer.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Ik heb hem inderdaad bij de dille en kamille gekocht, maar dan in Arnhem. Net zoals de ravioli stamper. Ze lagen niet bij elkaar trouwens. De gnocchi plank lag bij de houten artikelen om de hoek bij dr pasta artikelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 14, 2019 Author Share Posted June 14, 2019 Ik zag zo'n ding in een filmpje, en dat leek me erg handig. Dus toen ik er 1 zag bij de Zuidmolen toen ik daar laatst was, heb ik em gekocht. Gisteren mee gewerkt, en het gaat super! Om meel te strooien tijdens het maken van de pasta Hij strooit netjes, niet teveel, niet te weinig. En ik hoef niet steeds met mijn hand in de zak, of met de hele zak in mijn hand te strooien. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 Bij de Lidl verkopen ze nu pastamakers voor 17 piek, iemand ervaring met die apparaatjes vd Lidl? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 15, 2019 Author Share Posted June 15, 2019 Met dat apparaat geen ervaring, wel met een goedkopere op zich... die is vrij snel stuk gegaan door het stevige deeg niet aan te kunnen en de rollers kwamen wat uit elkaar te staan, schuin. En dus was ie niet meer te gebruiken. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 22, 2019 Share Posted June 22, 2019 Zag vandaag bij Lidl een Silvercrest pastamachine met 8 verschillende pastavormen voor 89,95. Hij zag er degelijk uit. Mag ook wel voor die prijs. Hij was wel electrisch dus lamme armen van het draaien krijg je niet. Die goedkopere versie hadden ze hier niet. Ik denk ook goedkoop = duurkoop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 22, 2019 Share Posted June 22, 2019 mijn ervaring met die van de Lidl is dat mijn machientje al zeker 10 jaar meegaat en nog net zo betrouwbaar is als op de 1e dag even een foto gemaakt: Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Vandaag weer regenboog pasta gemaakt. had nog wat deeg in de vriezer. Meteen mijn nieuwe gnoggi en ravioli stempel proberen. Weer helemaal ontspannen nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Je bent lekker bezig! Ziet er goed uit joh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Prachtig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Thnx dames ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 dat is toch een plaatje om te zien! droog je de pasta die je niet gelijk gebruikt of bewaar je het op een andere manier cupcakje? Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Ik droog het inderdaad, en daarna bewaar ik het in glazen potten ik wil zo voor een deel de eieren gaan bewaren van de toekomstige kippen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Hoe lang, en op hoeveel graden droog je het> Echt zo gaaf om te zien die kleurtjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Een paar dagen aan de openlucht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Het pasta apparaat van de Aldi a 19,99, is dat wat?Deze: https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-zaterdag-10-08/pastamachine-en-pastadroger-3540.article.html(Aanbieding, vanaf morgen, zaterdag) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Dank je voor je antwoord cupcakeje.Henk ,over het algemeen is het spul van de Aldi wel goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Ik heb.geen idee Henk ik leen er nu een van Jamie Oliver die is top. Heb ook een keer een goedkope te leen gehad maar die was prut. Maar of die van de Aldi was weet ik niet. En of het daar aan lag ook niet. Kan ook zijn dat de eigenaar hem een keer had afgewassen dan doen ze het ook niet goed meer. Ik spaar nu zelf voor het pasta opzet stuk voor de kitchenaid. Maar dat is meer omdat die dan elektrisch er door wordt gestuurd en dan heb je twee handen over voor het leiden (boven en onder) dat vind ik wel fijn ☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 18, 2020 Author Share Posted February 18, 2020 Onze kippen leggen lekker wat eieren Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted February 18, 2020 Share Posted February 18, 2020 Dus jij hebt mie gemaakt! Ziet er goed uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 19, 2020 Author Share Posted February 19, 2020 Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 21, 2020 Share Posted February 21, 2020 Jeetje wat ziet dat er heerlijk uit! Eet ze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts