Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pasta maken

Jorieke123

Recommended Posts

Hahaha mellie wie weet maak ik nog wel eens een filmpje als bewijs die kan je dan op de mtfd zien

@ appelvrouw, het smaakt goed. De pasta is mooi dun uitgerold. Ik vind zelf gemaakte pasta al snel te dik en daardoor te melig. Dus ik heb alles door de dunste stand gehaald. De natuurlijke kleurstoffen zoals biet en spirulina proef je niet. Dus het is gewoon zoals andere zelfgemaakte pasta van durum deeg op de dunste stand

Ik heb vanavond een ravioli cutter en gnocchi plankje gekocht dus morgen ook ravioli en penne maken. Ben heel benieuwd. Het boek was helaas niet in de winkel te koop en dus ook niet in te zien. In de bieb in heel Nederland was hij Ookal niet te leen. Jammer hoor ik kijk graag eerst even door boeken heen voor ik ze aanschaf

Ik heb hem inderdaad bij de dille en kamille gekocht, maar dan in Arnhem. Net zoals de ravioli stamper. Ze lagen niet bij elkaar trouwens. De gnocchi plank lag bij de houten artikelen om de hoek bij dr pasta artikelen.

• 3 months later...

Ik zag zo'n ding in een filmpje, en dat leek me erg handig. Dus toen ik er 1 zag bij de Zuidmolen toen ik daar laatst was, heb ik em gekocht. Gisteren mee gewerkt, en het gaat super! Om meel te strooien tijdens het maken van de pasta Hij strooit netjes, niet teveel, niet te weinig. En ik hoef niet steeds met mijn hand in de zak, of met de hele zak in mijn hand te strooien.

IMG811138841560540750.JPG

Zag vandaag bij Lidl een Silvercrest pastamachine met 8 verschillende pastavormen voor 89,95. Hij zag er degelijk uit. Mag ook wel voor die prijs. Hij was wel electrisch dus lamme armen van het draaien krijg je niet. Die goedkopere versie hadden ze hier niet. Ik denk ook goedkoop = duurkoop.

mijn ervaring met die van de Lidl is dat mijn machientje al zeker 10 jaar meegaat en nog net zo betrouwbaar is als op de 1e dag

even een foto gemaakt:

IMG2019062217504858871561219067.jpg

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 1 month later...

dat is toch een plaatje om te zien!

droog je de pasta die je niet gelijk gebruikt of bewaar je het op een andere manier cupcakje?

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Ik heb.geen idee Henk ik leen er nu een van Jamie Oliver die is top. Heb ook een keer een goedkope te leen gehad maar die was prut. Maar of die van de Aldi was weet ik niet. En of het daar aan lag ook niet. Kan ook zijn dat de eigenaar hem een keer had afgewassen dan doen ze het ook niet goed meer.

Ik spaar nu zelf voor het pasta opzet stuk voor de kitchenaid. Maar dat is meer omdat die dan elektrisch er door wordt gestuurd en dan heb je twee handen over voor het leiden (boven en onder) dat vind ik wel fijn ☺

• 6 months later...