Ciska Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 ja Jo.....daar ben ik ook wel schieuwnierig naar.....en hoe het ding bevalt. Ik heb een gewone pastamachine...waar je aan kunt draaien. Daar kun je helaas geen holle pasta’s mee maken. Nu zag ik op utube wel andere manieren om verse pasta’s te maken, zoals bv orichetti (weet niet ofk t goed schijf) is wel niet hol maar wel grappig om te gaan maken. Zelfgemaakte pasta is zoo lekker en snel klaar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 15, 2018 Author Share Posted December 15, 2018 Ja over die orecchiette zag ik ook een filmpje. Maar dát lijkt me een boel werk?! Tuurlijk, voor een feestmaal ga je dat nog eens staan doen. Met de duim elk 'schelpje' een deukje geven en wegrollen. Stuk voor stuk... Ik ga er maar van uit dat mensen die dat maken niet ook nog alle groente en kaas en het vlees voor die maaltijd zelf hebben moeten kweken/telen/maken en slachten Maar Jootje, heb je al een lekker recept bedacht? Aan de slag! Het mixen in die koker lijkt me vreemd, blijft het niet een klonterig geheel dan? Nou kom op... laat ons niet langer in spanning! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 ja jo.....kom op...laat zien. Wil weten wat het eindresultaat is...(al ben ik bang dat het nogal een geknoei gaat worden als ik het filmpje zo wat heb bekeken ) die spatzle lijkt mij ook wel wat...lekker met een jagersnitzel en de bijbehorende saus dan he Trouwens die dames die zo snel die kleine oortjes maken (orichiette) doen dat voor restaurants geloof k. Massaproductie en ondertussen alle roddels uit het dorp de revue laten passeren... Snijden doek niet aan.... heb ik van de zomer al gedaan en alles in een potje gestopt. Gehakt bakken en hup pot erbij ......gemakkelijker kan ik het niet maken, wel moeilijker Op mijn nogeenswillendoelijstje staat ook nog een soort gnocchettie, maar dan moet een boterplankje bestellen...Maar dat doe ik pas als ik weer meel bestel.... ergens in januari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Rustig aan meisjes! Ga het morgen proberen....ik laat weten of het gelukt is of dat het pastading in de kliko beland is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Nou.....echt niet gelukt! Deeg te dik..deeg te dun...ging niet werken. Ik dacht dat ik tegenwoordig wel geduld had, maar niet hiermee dus. Dus ik laat het bij deze poging.....koop wel van die zakken met pasta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 16, 2018 Author Share Posted December 16, 2018 ooooh mag ik het eens proberen? MTFD-ruil? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Ja, hoor! Komt jouw kant op! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 dat was dus een geknoei.....zie het al helemaal voor mij..... sorry Jo.... Heb ook een paar keer overwogen om zoiets aan te schaffen, maar doe het toch maar niet....lees veel recenties over knoeien, deeg te dik of te dun of dat het apparaat erg moeilijk schoon te maken is. Dus voor mij dus gewoon met de hand alhoewel een lesje pasta maken van Gennaro cantaldo niet verkeerd zou zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 Nou, Cis..zoals je het voor je zag was het ook. Had in eerste instantie een mooi deegje hoor. Denk dat dat perfect had gegaan in zo'n metalen pasta apparaat voor lasagne ofzo. Maar niet door dat ding....dus dan ga je lopen kl*ten...beetje olie erbij...nog een eitje....kortom een zooitje! Heb dan ook geen zin meer om het nog es te proberen. Ik weet bijna zeker dat als Jorieke er mee aan de slag gaat dat het gaat lukken. Schoomaken is goed te doen, en ik heb geen afwasser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 17, 2018 Author Share Posted December 17, 2018 Nou ik denk dat als het ding echt goed zou werken dat het dan wel een groter verkoopsucces zou zijn en dat iedereen er dan 1 zou willen Dus dat zegt misschien al genoeg? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 17, 2018 Author Share Posted December 17, 2018 Draai draai draai! Het recept (of meer: werkwijze..) van Jamie Oliver met 300 gram patentbloem(leek mij een goeie vervanger voor dat 00 spul, al zal dit niet van zo'n harde tarwe soort zijn gemaakt?) deze keer, en 3 eieren. En dus amper mengen/kneden, niet laten rusten, en meteen verwerken. Die 100 gram + 1 ei is echt wel wat teveel voor ons per persoon. Ik had al wat extra gemaakt om weer te kunnen drogen, maar heb alsnog teveel gekookt voor de maaltijd van vanavond. Nou ja, veel uitproberen en noteren En dan met roomkaas, bacon, suikermaïs en reepjes radicchio, en natuurlijk geraspte kaas (met de rasp aangeraden door Anna3 ) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 He getsekke wat naar allemaal. (Sprak zij, groen van gezonde jaloersigheid )Maar serieus, wat een prachtige lappen en slierten joh! Heel profi ziet het eruit. En die kaas maakt het plaatje helemaal perfect. Petje af hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Hey Hey, Ik was er ook al achter gekomen, 100 gr pp is echt teveel.. ....ik maak dus nu 100 gr semola plus 1 ei voor ons tweeen.Ik gebruik overigens semola (de cecco) in elke super verkrijgbaar, pasta is dan wat geler en tis een kilopak. Maar jeej getver, wat ziet dat er lekker uit... Ik zal komnd weekend ook even bezig...ravioli. En dan met paddestoelen gevuld..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Oja.... pastamachien heb ik ook. Heel blij was ik toen ik hem kreeg... en toen wilde ik er enthousiast mee bezig en bleek dat ik geen geschikte tafel of aanrecht heb om het ding op vast te schroeven.... Misschien toch een oplossing voor bedenken want ook ik watertand bij het zicht van al die lekkere sliertjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Nieuw aanrecht kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Of een tafel....Trouwens.....ik klem hem niet vast aan aanrecht of tafel (had namelijk hetzelfde probleem) en het gaat zo ook prima. Beetje met beleid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 PFFF Ik rol en snij met het handje. Nodig eens speeltjes kopen Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 heb ook een machien, werkt prima los op het aanrechtgebruik m weinig, eigenlijk alleen voor ravioli want die kan ik niet lekker kopen mi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Recept please Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 ooooh mag ik het eens proberen? MTFD-ruil? Nou ben blij dat ik niet de enige ben die al bezig is met de MTFD Ik neem me al jaren voor een keer pasta te maken maar komt er niet van, ik heb wel ravioli plankjes.Misschien een idee om een keer op de MTFD te doen? Pasta maken en dan koken en opeten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 Recept please rol 2 dunne plakkenleg op plak 1 een klein/groot bolletje (van 1cm tot 4 cm wat je wilt) vullingtrek streepjes ei ruitjespatroon tussen de bolletjes, min 0,5 cm breedleg plak 2 erop en druk voorzichtig op de lijntjes eisnij met een kartelroldingetje midden op de lijntjes en ravioli's van elkaar droog ze even en kook ze kort tot gaar vullingsnipper een uitje heul fijnbruin het licht samen met wat fijne snippertjes gerookt spek, wat knoflook en wat saliedoe de keukendeur dicht want iedereen komt op de heeerlijke geur af....rul goed droog gehakt en schep het door het mengsel samen met wat parm kaas,p&z naar smaakals het te los is, even laten afkoelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TuinVrouwtje87 Posted December 26, 2018 Share Posted December 26, 2018 Nog nooit zelf pasta gemaakt, het lijkt me zoveel werk. Ik wil het wel graag eens proberen, maar ik heb momenteel nog geen pasta machine... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 ik maak ook nooit pasta, maar het pastamachinetje gebruik ik altijd voor bladerdeeg die ik wel zelf maak. Werkt als een tierelier! Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Oeh, lekker ,ja! Ik heb m ook, en maak op regendagen pasta, vervolgens hang ik het te drogen door de hele keuken heen. Heerlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Iets later dan gepland.... paddestoelen Ravioli Het was al de tweede portie....de eerste was snel weg Deze uit de losse pols gemaakt, heb wel een plankje, maar meeeeeen......dat was een gepruts De thuiskok wil het de volgende keer wel een kans geven....nou hij mag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts