harmony Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 2 Jaar geleden een pastamachine via Marktplaats gekocht. Niets lekkerder dan lasagne met zelfgemaakte bladeren vinden mijn zoons Die maak ik dan ook regelmatig, net als tagliatelle.In Toscane een uitsteekvormpje gekocht voor een soort ravioli, ze noemen ieder model weer anders, hier kun je mezza lune mee maken (halve maantjes), wij hebben 2 zonnetjes op elkaar geplakt, met een vulling van panchetta, mozarella en basilicum: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Krijg er honger van!...Ziet er lekker uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 't Was even knutselen, maar heerlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Dat ziet er heel goed uit.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Was ook heel gezellig om te doen.Wie nog een lekkere vulling weet, ik houd me aanbevolen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Zongedroogde tomaten met courgette en gesnipperde ui? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Aangestoken door de knutselkunsten van harmony mn koekjesvormpjes aan het werk gezet: Hartjespasta voor valentijnsdag.. Helaas geen foto van op het bord met sausje erbij...was zo nieuwsgierig hoe het smaakte en was snel op het was De middelste pot wacht nog op navulling; weet ook niet of het goed gaat mengen met sausje.....misschien moet ik ze oprollen ....en dan pas laten drogen. Maar ik zag het al voor me: met valentijnsdag....spaghetti met gehaktsaus in het midden en daar die hartjes bovenop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Geedee, beetje aan de surf over het internet, kom ik zomaar deze combinatie tegen, moest aan je denken... combinatie van pasta en bietjes.... ik krijg er zelf ook zin in... http://www.greendelicious.nl/2011/07/tortellini-met-bietjes/ Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Ziet er ook lekker uit! Begint bij mij ook te kriebelen om pasta te maken. Misschien in de herfstvakantie, nu heb ik het al veel te druk. Misschien ook lekker om pasta met pesto door het deeg? Volgens mij stond er zoiets in het Italië kookboek van Jamie Oliver stond volgens mij zo iets, ik ga het binnenkort wel even opzoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Vandaag hadden we maar eens een keertje wat bij de pizzeria gehaald(die verkopen ook pasta) Ik had tortelinni gevuld met een kruidig gehakt achtig iets met roomsaus, misschien ook een ideetje voor de pasta makers onder ons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Ik heb ook zo'n pasta apparaat in de kast staan.Ik denk al wel 10 jaar en nog nooit gebruikt Als ik tijd heb zal ik het ook eens proberen100gram meel en 1 ei is de verhouding.Ook nog water tja weet ik veel.vraag maar raak. Ik vind dat ding van Jorieke wel leuk met die vormpjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 nee geen water! 1 ei en 100 gram meel Als je een keuken machine hebt, mik je dat ei en meel daar in en dan laten hakken zeg maar. Als je kruimeltjes (na 30 seconden of zo) is ie goed, dat plet je met je handen dan weer op elkaar, even knijpen en door de "wals "draaien. duw de "lap" er gerust een keer of 6 door, voordat je de 2e mal(spaghetti/bami) gaat gebruiken. De eerste 2 keren komt ie er wat brokkelig uit maar dat wordt steeds beter. je bent echt in 10 minuten klaar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Ik heb geleerd dat je meel en ei rustig moet mengen (in de keukemachine gooien is vast ook prima ), dat je dan het deeg minimaal 10 minuten moet kneden en minimaal 30 min moet laten rusten onder folie, zodat de gluten gaan werken en je een mooi elastisch deeg krijgt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Ja ik heb dat filmpje gezien op utube van die engelse kok...die deed dat in zo'n machine...heb de eerste keer ook alles met de hand gedaan...de 2e x volgens dat filmpje en bij mij was er geen verschil in de pasta....wel veel verschil qua troep en vieze handen....(maar dat laatste kan ook aan mij liggen zie filmpje: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Hoi Gee,Bij Jamie O ziet het er wel een stuk schoner uit dan bij mij. Toch eens proberen. Vergeet alleen niet dat die jongen dit al jaren doet, volgens mij was zijn eerste baantje pasta maken Simpel receptje ook, lekker stukje vlees erbij en je bent klaar.Bedankt dus voor de link! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Ik heb de pasta gisteren gemaakt op de manier v JO. Bij mij was het ook net zo'n zootje als anders. Maar het snijden met de hand vd pasta vond ik wel veel slimmer gaan dan alles door de machine halen.Zelf geslachte haan en sla uit de tuin erbij, helemaal goed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 WOW!!! ziet er lekker uit ......en ik had al zo'n honger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Het was eerlijk gezegd ook superlekker Het vlees viel vd botjes, ik had er een saus bijgemaakt met spekjes, ui, room en champignons. De haan gekruid met peper, zout, provencaalse kruiden en knoflook en later nog geflambeerd met gin. Aan het braadvocht bouillon en rode wijn toegevoegd. Een deel daarvan heb ik gebruikt om de saus te maken.De pasta was heerlijk fluwelig, de sla nog lekker fris met balsamicosiroop en voor de liefhebbers los erbij groene olijven, feta en tomaat.Zometeen gaan de spareribs in de oven en we eten er zelfgemaakte patatten bij. Goed weekend iedereen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 De kippen leggen weer...elke dag 2 eitjes....dus vandaag pasta gemaakt....1 portie met paprika bij...en een beetje bamiOp de vensterbank staat het kiemkasje met gezaaide paprika's en tomaat en 2 wedstrijd-aubergines....die tip van die closetrolletjes is want ik krijg 56 stuks in dat kleine kasje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 Mooi Geedee! Ik ben ook weer bezig. Ik ga morgen of overmorgen even wat proberen om lasagna bladen mooi te laten drogen. Nu krullen ze steeds op, zelfs hangend (krullende randjes). Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Die heb ik nog nooit gemaakt, maar denk dat ik dat dan op een dun houten plankje op diezelfde keukenradiator leg...met dubbele theedoek erop ; drogen duurt dan iets langer maar denk dat ze wel plat zullen blijven. Misschien als ze een beetje gedroogd zijn de theedoek er weer afhalen....of tussen keukenrol met een boek of zo erop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Op zo'n rekje hangt bij mij de handdoek en theedoek aan de verwamingEcht handig idee, als ik een keer pasta ga maken.Is er nog steeds niet van gekomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Ja daar is dat rekje ook eigenlijk voor (handoeken) Ik heb geen spaghetti droog molen rek of hoe heet zo'n ding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 Die bladen blijven krullen. Hangend, liggend, tussen theedoeken, etc. Op zich niet erg, maar ze krullen allemaal anders en zijn dan niet meer te stapelen.Morgen ga ik iets proberen met 2 delen van het wasrek... maar dan liggend, en op elkaar. Snappie? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 (edited) Ja ik snappem....ik dacht ook al aan mijn bbq rooster...ik heb er ongeveer zo een maar dan in een rechthoek....2x zo groot vond hier nog info over soorten meel en goed enzo: http://www.druppels.nl/2006/07/01/zelf-pasta-maken/ én een hele PDF van SOUBRY (van 67 pagina's ) maar aan het einde een aantal recepten voor de liefhebbers :http://www.soubry.be/downloads/pasta-deegwaren.pdf Edited January 6, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts