Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pasta maken

Jorieke123

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Bij de turks/Marokaanse supermarkt (amsterdam) heb ik vanmiddag 5 kg semola (middelfijn) gekocht voor 3,79. Dat leek mij een koopje.

Dat is een koopje! Ik betaal (uit m'n hoofd) 1,39/kg bij de Marokkaanse supermarkt, maar ja dat is in Drenthe, zal wel niet zo hard lopen

• 1 month later...
Vergeet niet de foto's te maken

*uchekuch* toevallig zit ik te wachten op het pastadeeg... van speltmeel dus... ik heb de eieren, en wat olie gemengd en gekneed... vreselijk taaie boel... haalt de lol er wel af... het balletje zit nu in folie, onder een theedoek in het zonnetje... hopelijk wordt het wat elastischer... lijkt wel spekkoek... de losse laagjes mengen niet...

Neu, dat viel wel mee. Ik heb daarnet wat foto's gemaakt... van hoe het niet moet... want op dezelfde manier doe ik het nooit nog een keer.

Nestjesmie, vlindertjes en 'vermicelli' van de restjes

dscn002150051334604777.JPG

dscn002288081334604803.JPG

Pasta maken is verslavend leuk... als het deeg maar soepel is... en dat was vandaag niet zo...

Edited by Guest

Blijkbaar pasta-dag vandaag zojuist 10 eieren "verwerkt"tot spaghetti

Het wasgoed moet even wachten want het rek is bezet

pict2428a95491334607569.jpg

Wat zo'n forum toch niet allemaal met je doet.. ...vorig jaar echt niet gedacht dat er nog eens een rek vol spaghetti in de woonkamer zou staan drogen

Dat is het betere werk!! Ik voorzie echter een héél klein probleempje, ... klein hoor... misschien te verwaarlozen... eigenlijk zou ik het niet moeten noemen... je zou er zelf mogelijk (heel misschien) ook wel achter komen......

HEB JE POTTEN GROOT GENOEG om die spaghetti IN te doen???

Er bleken een heleboel eieren niet bevrucht door de haan. Ik zit nu dus met een ei of 20, die volgens mij nog gewoon goed zijn. (2 weken koel bewaard en dagelijks gekeerd, en nu een weekje op 37 graden in de broedmachine... ik ga wel even een drijftest doen )

Ik krijg al een lamme arm als ik aan de enorme berg pasta denk die je daar mee kunt maken....

Maareh... hoe doen we dat met rijstvermicelli??? Zelf maken. Vind ik ook lekker...

Rijstemeel??? met water en dan door die sliertenmachine?

Gisteren geprobeerd...(ja ons bent zuunig ) om alleen bloem(gewoon van de lidl) met water slierten van te maken...ziet eruit als mie...hoe het proeft , weet ik nog niet was een testje

pict243131741334646527.JPG

de onderste ...zijn een stuk witter.

Kringloop winkel eens afspeuren Jasmin, er zijn zát mensen die zo'n ding niet gebruiken en weg doen, én er zijn zát kringloopmedewerkers die niet weten wat het is....dus schappelijk prijsje van 3,50 euro voor een RVS marcato , kómt wel eens voor

Het deeg is soepeler als het niet te droog is, ik gooi een ei en 3 lepels meel in de keukenmachine(en dat dan 10 x) en dan duw ik de kruimels een beetje op elkaar, laat het 5 minuten rusten en sla het een beetje plat om dan door de pastamachine te duwen.

Je kunt het gerust een beetje natter maken met een beetje water aan je handen steeds, voor het kneedwerk is dat wel prettig...als je dan een platte lap hebt, kun je het een beetje bestuiven met meel, zodat het weer droog genoeg aan voelt voor te verwerken verder.

Bij die meel met water test , had ik maar iets geflanst op het aanrecht...gewoon een hoopje meel met wat water....plakt eerst lekker, maar komt vanzelf goed.

Jij hebt ook zo'n stevig duur ding Geedee?

Dacht eerst bij t aanzien van die slierten ook hoe krijgt ze dat in een pot, maar ik zie dat Ikea bakken zich zelfs dáár voor lenen

Heel handig Hoe lang denk je met zo'n bak vol te kunnen doen? (heb zelf ook van dat soort bakken staan) en hoeveel kost je dat voor zo'n berg spaghetti? (even bedenken of t dan uit kan zo'n dure pastamachine )

Good things come in small packages

Jasmin, ik heb een super goedkope, €14,95 van de kruidvat, jaartje geleden gekocht. Hij heeft waarschijnlijk niet het eeuwige leven, maar hij doet zn werk! Spaghetti maken lukt me niet, maar de tagliatelle stand werkt perfect! Ook het platwalsen van het deeg werkt erg goed, en ik maak dat ook met gemak ravioli o.i.d.

hij ziet er zo uit (ongeveer):

pastamachine-(127986).gif

Dit soort hand-machines kun je wel vinden vanaf €20,- of als je geluk hebt net als ik een keer ergens in de aanbieding!

Mocht hij volgende week uit elkaar vallen (wat ik niet geloof, maar toch), weet ik in ieder geval wel dat ik hem genoeg gebruik om een iets duurdere machine op mijn verlanglijstje te zetten...

edit: ook bij mij geen plastic onderdelen!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!