Geplaatst: 30 oktober30 Okt 12 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Kun jij die tenen zo lang goed houden?De meeste knoflook rassen kun je zeker enkele maanden bewaren. Sommige drogen heel snel uit, die zijn in oktober al best verschrompeld dus die teelt ik niet meer. Sommige, zoals ook Morado onder andere, kun je wel een jaar bewaren. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 31 oktober31 Okt Bij mij moet de knoflook ook nog de grond in. Tulpen en narcissen enzo ook. Zolang het niet vriest is het allemaal geen probleem.Bovendien blijven er bij mij altijd wel her en der bolletjes in de grond zitten, net als de olifantknof. Loopt allemaal weer uit. Ik denk erover om geen aparte rassen weer aan te schaffen, maar gewoon de eerste beste naamloze bio knof de grond in te duwen. De meeste benoemde rassen hebben bij mij eigenlijk nooit veel beter gepresteerd dan die van de Appie. Dat kan natuurlijk ook aan mijn onkunde liggen 😬 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 31 oktober31 Okt Wakker geworden door de reacties hier: ik ga ook weer eens knoflook zetten.Eén soort slechts: de gewone Spaanse (niet bio) van AH. Dat is een Morado.Deed het vele jaren altijd goed, en is lang houdbaar.AH heeft ook bio knoflook, ik weet niet welk ras dat is.Ik vond nog een fotootje van jaren terug: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 oktober31 Okt Een beginnersvraag, ik heb nog nooit knoflook geteeld. Ik koop mijn knoflook altijd bij de Turkse winkel. Van die grote wit-lila bollen, herkomst Frankrijk staat er bij. Geen idee welke soort het is. Grote dikke tenen. Nu beginnen er wat uit te lopen, zie onderstaande foto. Het aardappelschilmesje ligt er bij voor de verhouding. De tenen uit deze 2 bollen wil ik gaan planten. Hoe diep moet ik degene zetten die al zijn uitgelopen? Groen stukje boven de grond, of toch een stuk dieper?
Geplaatst: 2 november2 Nov Net zo diep als de rest, het loof komt toch wel boven. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.