Geplaatst: 7 januari7 Jan Intussen deelt België in de pret.M'n kippen blijven dicht in de buurt van het hok,want ze hebben helaas geen ooievaarspoten.😁
Geplaatst: 7 januari7 Jan Vanmorgen op tijd de boodschappen in huis gehaald, met de auto 0- 500 m was veiliger dan fietsen of lopen. Daarna is de deur niet meer open geweest...Dai binn binn, binn binn. Klinkt Grunnings, maar het zal wel import Gronings zijn...Toch maar even de deur open voor een foto van sneeuw in de achtertuin voor later als dit eenmalig blijkt te zijn! Foto album bekijken in 2084: "dat was januari 2026, de laatste sneeuwval van deze eeuw".De kerstverlichting hangt er nog, maar is uitgeschakeld. Als ik die in wil schakelen om vanavond nog een foto te maken, moet ik er doorheen. Misschien tóch de laatste kans, dus ik ga ervoor. Vanavond de verlate witte kerstfoto.
Geplaatst: 7 januari7 Jan 28 minuten geleden, Gitta zei:bezig om sneeuw van de tuintafelDaar kan je goed zien wat een pak. Ik maak ook even een foto, wel door het raam..in het bos is er dus wat minder sneeuw dan op de open plekken of de weg maar zelfs in het bos zakken de merels goed diep weg. De taxussen zijn met sneeuw extra mooi vind ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 januari7 Jan Onze kat genoot gisteren ook van de sneeuw in de achtertuin. En wij op de hei. Inmiddels is er al weer een flink pak bij gevallen. Alles is zo prachtig nu! 7 januari7 Jan aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 januari7 Jan 3 hours ago, HuubvG said:Dai binn binn, binn binn. Klinkt Grunnings, maar het zal wel import Gronings zijn...Wie binne benne, benne binne. Zei mijn vader wel eens, hij komt van de zuidholllandse eilanden. Ik ben ook weer binnen. Sneeuwschuiven, het was nodig want morgen een tandartsafspraak. De wind had een sneeuwduin op het erf gecreëerd waar ik waarschijnlijk niet doorheen ging komen.
Geplaatst: 7 januari7 Jan Wat een prachtige kat en foto’s @Tanja65 😍! 7 januari7 Jan aangepast door Dahli
Geplaatst: 7 januari7 Jan 2 uren geleden, Dahli zei:Wat een prachtige kat en foto’sJa, ze is prachtig. Maar zo in de sneeuw valt het extra op! De foto’s zijn gemaakt door onze dochter, ere die ere toekomt. Ze zet haar regelmatig op de foto, en de een is nog mooier dan de andere. Deze prachtige foto maakte ze van onze inmiddels overleden oude kat:Dat was binnen overigens 😜.Terug naar de sneeuwfoto’s! Wat is het mooi he mensen. 7 januari7 Jan aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 januari7 Jan Gewoon vanuit ons rijtjeshuis het uitzicht op de tuin en de weg. Alles is prachtig nu. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 januari7 Jan 3 uren geleden, Arja zei:Wie binne benne, benne binneMijn moeder zong:Wat een weer weerJe waait op de weg wegJe kan beter in een magazijn zijnPakken inpakkenEn wij kinderen riepen dan in koor En daar kwam ook een bij bij En die kwam onder de deur deur We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 januari8 Jan @appelvrouw, die was van een vroegere cabaretier, ik weet niet meer welke.ik zeg er ook weleens zinnetjes van.Toen moe aan de was wasWerd moe moeEn kwam er een bij bijOver de plenk onder de deur deurEn Wim Kan kon iets dat hij alleen kon:Wat Kan kan, kan Kan alleen.Overigens is er niks meer van een avondfoto terechtgekomen van de tuin in de sneeuw met de kerstverlichting aan, ik had er geen zin in.Van mij mag het nu wel gaan dooien, ik geloof het allemaal wel.
Geplaatst: 8 januari8 Jan 2 uren geleden, HuubvG zei:Van mij mag het nu wel gaan dooien, ik geloof het allemaal wel.Je wordt op je wenken bediend. De sneeuw dooit hier nu nog sneller weg dan ze is gevallen. Ik vind het wel jammer, ik ben gek op sneeuw. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 januari8 Jan Ik was te laat om mooie plaatjes te schieten van een winters moestuintje zonder zichtbaar onkruid : hier aan de kust is de meeste sneeuw alweer gesmolten . In ieder geval , de ui en knoflookjes komen al mooi boven de grond!
Geplaatst: 8 januari8 Jan Hier smelt het ook langzaam weg. De auto is bijna sneeuwvrij. In de tuin en op de weg is het nog wit. 8 januari8 Jan aangepast door Gitta
Geplaatst: 8 januari8 Jan Hier in het oosten dooit het lichtjes maar in het bos is de laag nog wel 20cm. Op nog geen 100 meter van onze voordeur vonden we een ligplaats van een of twee reetjes..sporen erheen en de sneeuw weg gesmolten. Verder zagen we veel sporen van eekhoorn, hond, poes, haas, eend en andere vogels. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 januari8 Jan Iemand van ons moestuin complex ging vandaag naar de moestuin, maar dat was geen succes. Op het verharde weggetje erheen of op de verharde parkeerplaats kwam ze vast te zitten in de sneeuw. Het duurde met hulp meer dan een half uur om er weer uit te komen. Maar hier bij onsin bodegraven ligt ook nog een flink pak. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 januari14 Jan Sneeuwmist gisteren (waarbij mist ontstaat in de warmere lucht boven een sneeuwbank). Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 januari14 Jan Ja, dat zag ik gisteren ook. Ik kon geen foto's maken, want ik zat achter het stuur.
Geplaatst: 19 januari19 Jan Oh jongens, hebben jullie ook het Noorderlicht gezien vanavond? Ik sta nog te stuiteren, zo gaaf!
Geplaatst: 20 januari20 Jan 10 hours ago, Arja said:Oh jongens, hebben jullie ook het Noorderlicht gezien vanavond? Nee, ik moest werken 😠 Maar al wel heel veel prachtige foto's gezien, het moet een flink zonnewindje zijn geweest.Ik kan me voorstellen dat je helemaal staat te stuiteren 😍 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.