Geplaatst: 8 uren geleden8 u Half uurtje over. Oude aarde gezeefd. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Lekker weekje vrij, dus vandaag ook nog tijd om wat te doen. Eerst de peulen opnieuw gezaaid, muis had deze vakkundig uit de potjes opgegraven... Overwinterraars in pot uit de kas gezet, plantbed opgeschoond. Met het verplaatsen van de zware potten is muis slachtoffer geworden, die had blijkbaar het holletje onder een pot en met verschuiven zat ie klem. Nou ja, boontje komt om zijn loontje.1 Vijg gesplitst, was nogal een warboel aan scheuten. Ananas guave verpot, aardbeien van koemest korrels voorzien en de voorgezaaide erwten buiten uitgeplant.Vooral genoten van het zonnetje!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Lorraine,Ik zou al dat gras gewoon onderspitten.Je maakt een voor, je plagt het gras af en gooi dat onder in de voor en zo ga je verder.Als je klaar ben dan hark je het glad.Zo kan je ook stalmest onderspitten.Als je het goed gedaan heb, dan heb je geen last van de plaggen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mijn vrouw heeft vandaag een stukje gespit, aardappels gepoot en tuinbonen gepoot.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 1 uur terug, Wortel zei:Lekker weekje vrij, dus vandaag ook nog tijd om wat te doen. Eerst de peulen opnieuw gezaaid, muis had deze vakkundig uit de potjes opgegraven...Hier ook….. die muizen hebben denk ik wel 20 zadel opgepeuzeld. Nu voorzaaien en het boontje eraf halen voor uitplanten. 2 uren geleden2 u aangepast door Tines
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur terug, de Haan zei:Lorraine,Ik zou al dat gras gewoon onderspitten.Thanks voor de tip. Ik heb daar helaas niet zulke goede ervaringen mee, heb dat eens gedaan voordat ik mijn gras opnieuw heb ingezaaid, maar dat was drama en daarna moest alles opnieuw. Misschien deed ik het ook verkeerd, maar was sowieso erg zwaar werk. Ik ga nog eens even nadenken hoe ik dit nu precies ga aanpakken.Morgen de palletranden halen in ieder geval en dan kan ik weer verder.Om even iets meer ontopic te blijven:Vandaag niet persé in de moestuin, maar wel voor de moestuin: laatste dingen in de schuur opgeruimd, houders gemaakt voor de bamboestokken, wat potten en bakken schoongemaakt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.