Geplaatst: 1 uur geleden1 u 23 uren geleden, sygys zei:@Gercroccoli Ik denk inderdaad temperatuur. Ze hangen tegen een zwarte wand die wel 75 graden kan worden vol in de zon als het ruim 35 graden is buiten. Dan koken de tomaten bijna daar tegen die wand aan. Het lijken ook alleen die tomaten te zijn die het dichtst tegen de zwarte wand aan staan. Ik zou daar niks dicht tegen aan zetten of een keer iets voor maken wat minder opwarmtBedankt voor je reactie. Die wand wordt inderdaad erg heet. De zon staat er de hele dag op en soms kun je je handen er niet eens tegenaan houden. De klimmende tomatenplant leek mij dan ook een mooie bufferzone zodat de schuur minder heet wordt. En ik dacht dat tomatenplanten wel van zon hielden. Maar er zijn dus grenzen 😆. Ik ga nadenken hoe ik volgend jaar beter kan beschermen, en anders neem ik voor lief dat niet alle oogst het haalt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.