Geplaatst: Gisteren om 20:211 d Sommige van die meststoffen zijn stroperig @Petrasmoestuin . Wel even goed schudden voordat je het gaat gebruiken, maar blijft dikkig.Ik geef soms gewoon water (en voeding) van boven. Soms in de bak. Daar heb ik geen vaste methode voor. Dit jaar geen rouwvliegjes gelukkig, dus hier maakt het niet zoveel uit.
Geplaatst: Gisteren om 20:511 d @Petrasmoestuin die foto met de rose bloempjes, dat is toch geen peper ? Maar misschien zie ik het verkeerd of heb je het op een ander plantje ?
Geplaatst: Gisteren om 20:571 d Ik heb zo'n goedkoop flesje vloeibare mest van de action, en die is ook wat stroperig. Hoe dan ook, kleine plantjes hoeven nog niet zoveel mest. Je moet volgens mij de halve dosering gebruiken van wat op de fles staat, nog iets meer aanlengen met water mag ook best in dit stadium.
Geplaatst: Gisteren om 22:261 d 1 uur geleden, redzebra zei:die foto met de rose bloempjes, dat is toch geen peper ?Nee dat is geen peper, lijkt op iets van perzikkruid.@Petrasmoestuin
Geplaatst: 20 uren geleden20 u 4 uren geleden, driepinter zei:Ik heb zo'n goedkoop flesje vloeibare mest van de action, en die is ook wat stroperig. Hoe dan ook, kleine plantjes hoeven nog niet zoveel mest. Je moet volgens mij de halve dosering gebruiken van wat op de fles staat, nog iets meer aanlengen met water mag ook best in dit stadium.Even opletten als dat de Biologische voeding betreft dan is die inderdaad stroperig, maar zou ik teruggaan voor die dunne voor bloeiende- of juist de terrasplanten, want de Bio bevat enkel N en K geen P(hosphor) die helpt bij wortelzetting. Het is namelijk Vinassekali een restproduct uit de suikerbietenteelt. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Ik gebruik dit jaar voeding van Canna Terra. Laat die kilo's maar komen 😂 Mag ook wel voor die prijzen. Bij mij krijgen de plantjes sinds verpotten naar p9 elke waterbeurt al wat voeding.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u 12 uren geleden, redzebra zei:rose bloempjes, dat is toch geen peperHet zijn witte bloemetjes, ik heb al een deel weggehaald, zo veel mogelijk. Het is wel een peper, die heet Blondie. @rorror
Geplaatst: 13 uren geleden13 u @donaldk die dunnere heb ik ook, ook zo'n groen flesje, dan geef ik dat de volgende keer.7 uren geleden, donaldk zei:voor die dunne voor bloeiende
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Hier staan ze in zaai en stekgrond tot verpotten naar p9/p11, voeding (Chili focus) geef ik ze al vroeg, bij elke waterbeurt, een halve theelepel per liter water.Vinassekali gaat er in de zomer bij.Bijna geen rouwvliegjes dit jaar gezien, dus ik geef water van bovenaf. Staan hier natter dan de bedoeling is, maar vanwege persoonlijke redenen kan ik ze een dagje of 2 verwaarlozen- en dan zijn ze niet gelijk verdroogd..Hier lijkt nu alles een groeispurt te maken, de Sugar Rush Stripey gaat echt als een malle- en de Habanada krijgt ook vorm. Zelfs de Trinidad Perfume die maar 1 echt blaadje had na verwaarlozing begint te groeien.De Jalapeño M gaan ook ineens hard.. het gaat flink "Jungle-en" op mijn slaapkamer- en dan moeten de tomaten nog komen, hehe..
Geplaatst: 9 uren geleden9 u @Petrasmoestuin Net als @rorror en @redzebra denk ik ook dat dit geen peper is. De bloeiwijze en bladvorm is echt afwijkend. Misschien heeft er een verstekeling-zaadje in jouw zakje met Blondie-zaadjes gezeten?Blondie is een baccatum. Ik heb deze ook via Anchillique gekocht afgelopen jaar. Ik denk jij ook? Hieronder zie je een foto van de Blondiepeper aan de plant. Bloemen groeien per stuk uit de oksels, zoals meestal bij pepers. Ook het blad heeft een wezenlijk andere vorm dan die van jouw plantje. Desalniettemin is het wel leuk om te zien wat eruit komt! Maar geen pepers vrees ik 😉.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 3 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Het is wel een peper, die heet Blondie Ok.Maar de gene die ik rood gemarkeerd heb niet, want dat is perzikkruid.De twee met groene V Zijn wel pepers.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u ..."Dit jaar zet ik echt minder pepers! Nee het terras staat straks niet zo vol als vorige jaren.. Maak je geen zorgen"een maand later- "Oeps"
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Dashbro je kunt ze altijd nog aan Mellie geven, die heeft wat probleempjes. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Oh sorry dat te horen @Mellie , hier komen je Lemon Drop zaadjes wel op, verder ben ik nog niet. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Mellie Zoek je nog specifieke soorten? Ik had gelezen over de potgrondproblemen, en over de gemengde lading die wel opkwam zonder namen.. Aan de hand van bladvorm zou er misschien wel een inschatting gemaakt kunnen worden wat voor soorten je nu hebt? (Als de soorten zaadjes van de gemengde opkomst tenminste bekend zijn..)
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 8 uren geleden, rorror zei:perzikkruid.Wat goed van jou dat je dit ziet! Ik heb 2 apps gebruikt om te kijken wat hij zegt. Inderdaad Perzikkruid maar ook meer beklierde duizendknoop. Er zit weer een nieuw bloemetje aan, die ik nu laat zitten. Het is wel een snelle groeier en ik zal hem er deze week uithalen.Ik dacht eerst: nee he! Maar het is de Japanse duizendknop die zo woekert, hoewel ik twijfel of deze dat ook gaat doen. Ik heb het even opgezocht en wij gaan altijd appels plukken bij een hof en daar hebben ze meterslang van deze plant en die vind ik zo mooi. Dus ik denk dat ik hem maar houd. Ik moet wel gaan zoeken waar ik hem ga zetten.Ik heb even de foto opgezocht van het hofje en mijn zoekacties.De Habanero peper blijkt een brandnetel te zijn. De ene app zegt grote brandnetel en de andere kleine brandnetel.
Geplaatst: 53 minuten geleden53 min 8 uren geleden, Dahli zei:via Anchillique gekochtJa ik ook. Jammer, er was maar 1 Blondie opgekomen, daar was ik blij mee en ook maar 1 Aji Habanero, dus beide wat anders.Maar goed, volgend jaar opnieuw proberen. Ik heb nu zat pepers.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.