Geplaatst: Zaterdag om 19:322 d Mag ik weten welke dat zijn @rorror want ik kom klimrekken te kort. Volgend jaar achter mijn kas weinig klimmogelijkheden denk ik, want er is daar nu meer schaduw. Alleen in de hoeken wat meer zon.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u In het eettopic hadden we het over spliterwten en ik hoor dat je die kennelijk zelf kan telen.Zijn dat speciale erwten?Of wordt iedere erwt, die je laat drogen vanzelf een spliterwt?En wat wordt dan een groene erwt en wat een gele?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Ja volgens mij wordt iedere volledig uitgegroeide erwt een spliterwt, of kan het worden maar dan moet ook eerst het velletje eraf. Zaaigoed van gele erwten. Tja ik heb ze allang niet meer..ooit in Frankrijk gehad, misschien via Kokopelli die veel bijzondere zaden van over de hele wereld heeft.
Geplaatst: 46 minuten geleden46 min @Rookie Vreeken heeft zaad van gele erwt Tiberius zag ik. De teelt zou nog makkelijker zijn dan groene erwt. Vers te eten, droog en als veevoer. Je kunt er alle kanten mee op dus 😉.
Geplaatst: 34 minuten geleden34 min Is de gele erwt lekkerder of meer bijzonder? Nog nooit van gehoord. @Rookie
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min @Petrasmoestuin Gele erwt wordt veel in de Hindoestaanse (en daarmee ook Surinaamse) en Indiase keuken gebruikt. In curry’s bijvoorbeeld, maar ook als vulling in de rotiplaat (net als gele linzen). Tussen de deeglaagjes in. 23 minuten geleden23 min aangepast door Dahli
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.