Geplaatst: 14 maart14 Ma De landelijke compost dag voor het jaar 2026 is zaterdag 28maart.Even zoeken op Google waar u in uw gemeente de gratis compost zak/zakken kan ophalen.
Geplaatst: 14 maart14 Ma Goed om te weten, zal het in de gaten houden. Op internet voor Bodegraven nog niets gezien. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 maart20 Ma @acpronk 28 maart Bodegraven, 10 zakken gratis meestal, voor 50 cent kan je er nog wat meer krijgen. Eerst komt eerst maalt.Correctie: 3 gratis, maximaal 10 extra voor 50 cent per stuk.
Geplaatst: 20 maart20 Ma 10 zakken ? En meer voor 50 cent ? dat is niet verkeerd.Hier krijgen we 4 zakjes van 20 liter op vertoon van je milieupas, die wordt gescand (waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen 2x langsgaan)
Geplaatst: 20 maart20 Ma Ik ga het in Emmen ook ophalen. Ik heb eigenlijk 1 kuub nodig, maar helaas heeft mijn lift met aanhanger net afgezegd. Heb zelf helaas geen trekhaak, dus even kijken hoe ik het dan ga regelen. Paar keer met de auto rijden zou ik ook geen probleem vinden, maar ik las dat het รณf een aanhanger vol is, รณf 3 zakken vol, wat ik wel vreemd vind. Iemand enig idee hoe de 'controle' bij de milieustraten daarin is geregeld?
Geplaatst: 20 maart20 Ma Jammer dat we dit ook, een compost dag, niet hebben in Belgiรซ, alhoewel "groencompost in bulk: 0,01 euro/kilo (zelf op te scheppen)" zal ongeveer in de buurt komen van die 50cent, maar weinig geweten denk ik.
Geplaatst: 20 maart20 Ma ROVA (regio's Zwolle, Twente, Achterhoek en Eemland) doet ook niet meer aan een compostdag.
Geplaatst: 20 maart20 Ma 57 minuten geleden, Goldfish zei:@acpronk 28 maart Bodegraven, 10 zakken gratis meestal, voor 50 cent kan je er nog wat meer krijgen. Eerst komt eerst maalt.Normaal 3 zakken gratis, en optioneel max 10 zakken voor 50 cent per stuk.Op de website van Cyclus staat op de gemeentewebsite kijken, maar daar staat er nog niks over. Heb de lokale huis-aan-huis krant van afgelopen woensdag nog niet helemaal gelezen, maar op hun website staat er ook nog niks over vermeld.Ik wacht nog wel af. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 maart20 Ma In Apeldoorn is er sinds 2024 geen compostdag meer. Er is wel een moment om je snoeiafval in te leveren.
Geplaatst: Woensdag om 13:403 d Auteur Ik heb vanmorgen de zakjes gehaald. Had een aantal afvalpassen bij mij, dus mocht er 6 meenenem.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Reminder, vandaag nationale compostdag.Bodegraven doet ook mee, was pas afgelopen dagen bekend geworden. Dus ik ga ook zo op pad. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Stond stipt om 9 uur in de rij, file was 800m auto's en moest zo'n 37 minuten aanschuiven. Maar in tegenstelling tot vorig jaar was er een te klein aanbod, een vriend van me was er net na 11 uur en het was al op.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Wij krijgen hier maximaal twee zakken per persoon, wel gratis. Vaak omzeilen we dat door allebei een keer te rijden. Deze keer pech, Cor kreeg er nog twee mee, maar toen ik kwam was alles al op. Veel te weinig natuurlijk voor de hele moestuin maar alle beetjes helpen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 29 minuten geleden, acpronk zei:Maar in tegenstelling tot vorig jaar was er een te klein aanbod, een vriend van me was er net na 11 uur en het was al op..Hier idem. Ik denk dat het een combinatie is van toegenomen kosten voor leging van de bak, waardoor mensen deze minder snel aan de straat zetten, plus meer mensen die bewuster worden en een moestuin starten, en dan het meeste afval op hun eigen composthoop gooien. 3 uren geleden3 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur Ik denk dat hier zo'n 20pallets stonden. Jammer dat jullie alleen op zaterdag in drukte konden halen, wij krijgen altijd heel de week de tijd.Als het dan zaterdag is, heb je al kans dat het dan op is.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Hier kon het blijkbaar tot 1430 uur vanmiddag opgehaald worden. Maar ik heb zelf toch geen aanhanger/genoeg lege zakken om te laten vullen. Wat dat betreft blijft voldoende compost aankomen een uitdaging. Misschien eens wat big bags of bulk los laten storten door een bedrijf als Den Ouden of Van Iersel. Die zitten hier allebei best dicht in de buurt. Hoewel ik nog altijd tegen de prijzen aanhik, want compost kopen op die manier is best duur vind ik.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 uur geleden, Tanja65 zei:Hier idem. Ik denk dat het een combinatie is van toegenomen kosten voor leging van de bak, waardoor mensen deze minder snel aan de straat zetten, plus meer mensen die bewuster worden en een moestuin starten, en dan het meeste afval op hun eigen composthoop gooien.Hier in Belgiรซ betalen we 12 cent per kg gezien het meeste water is voor gft-kg composteer ik maximaal zelf.normaal afval is dit jaar verhoogt naar 30 cent per kg, maximaal scheiden dus.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur 1 uur terug, Stan W zei:Maar ik heb zelf toch geen aanhanger/genoeg lege zakken om te laten vullen.Zag op andere site iemand het in de achterbak laden..
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik ben verbaasd om te zien dat jullie daadwerkelijk compost in zakken meekrijgen. En ook wel een beetje benieuwd of dat onder de streep nou nog milieuvriendelijk is, om het te verpakken? In mijn nieuwe gemeente is compost het hele jaarrond gratis op te scheppen (zelf aanhanger meenemen, zo in de kofferbak zie ik niet zitten ). En groenafval het hele jaar gratis te lossen (snoeiafval zelf brengen, groencontainer 0 euro per lediging, wel afvalstoffenheffing uiteraard). Wat een verschil! Grijs is hier wel schreeuwend duur.In mijn vorige gemeente was compost er alleen op de compostdag/dagen, maar ook dan alleen los gestort/zelf scheppen. Nog nooit een zak gezien. Maar ik hoop dat iedereen die wilde er vandaag in geslaagd is om het te bemachtigen!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur terug, rorror zei:Zag op andere site iemand het in de achterbak laden..Hahaha dat is zo te zien een optie, maar geen zin om met compost ook een lading vocht mijn auto binnen te werken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.