Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hallo, ik ben nieuw en dit is mijn moestuin

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo, ik heb sinds eind mei een moestuin gehuurd van 150 vierkante meter.

Door persoonlijk letsel uiteindelijk gekozen om een hovenier in te schakelen om het achterste stuk dat 10 jaar niet bijgehouden is klaar te maken voor gebruik.

Nou afgelopen week een nieuw schuurtje gezet.

Sommige plantjes doen het al goed. Maar sommige kunnen echt niet tegen de hitte.

Ik heb een aantal open bakken waar ik regenwater in op kan vangen.

Hoe houd ik dit schoon? Ik zag ergens staan dat ze er koper inleggen en dat dat helpt tegen bacterie groei.

Groetjes 👋

IMG_20260521_122133100_HDR.jpg

IMG_20260521_122129960_HDR.jpg

IMG_20260521_122546479_HDR.jpg

IMG_20260521_122550425_HDR.jpg

IMG_20260612_112726019_HDR.jpg

IMG_20260613_110807239_HDR.jpg

IMG_20260613_111154052_HDR.jpg

IMG_20260625_123600738_HDR.jpg

aangepast door Micemouse
Verkeerd getypt

Geplaatst:

Welkom hier!

Wat een leuk stukje grond heb je.

Slim om daar even hulp bij in te schakelen.

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar er is hier vast wel iemand, die het wel weet.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je.

Ik ben er ook heel blij mee. Komende week wordt er nog een kas geplaatst.

Ik ben benieuwd of iemand het antwoord weet.

Groetjes

Geplaatst:

Dat ziet er leuk uit dat stukje grond. Er zal best iemand een antwoord op je vraag weten.

Geplaatst:

Welkom! 😊

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je 😃

Geplaatst:

Welkom @Micemouse , veel moestuinplezier op je nieuwe landje!

Geplaatst:

Zo, heerlijk plekje heb je daar! En welkom hier. In antwoord oo je vraag; wij hebben vorig jaar drijvers met een dubbelzijdige koperspiraal in de tonnen gehad. Dat scheelde inderdaad een heleboel aanslag, al was ons systeem heel erg geimproviseerd. Maar vies wordt de ton evengoed, al is het maar omdat de gieter die jij er in doet om te vullen zand aan zijn bodem heeft zitten. Maar je hebt vies en vies. Veel minder groen en troep met de koperspiralen. Wat de rest betreft: ik zie ook mensen met een soort net/gaas er over, als een klamboe. Mij lijkt dat dat juist viezigheid veroorzaakt als je het lostrekt, bovendien moet je dan steeds dat net er op en af doen. Dat lijkt me vooral gedoe met weinig effect. Ik heb me er bij neergelegd: het water op de moestuin in de tonnen is vies. So be it. De plantjes doen het er prima op. Ik maak ze - de tonnen bedoel ik, niet de plantjes - wel elk jaar op een warme dag helemaal schoon. Daarna moeten ze het maar weer volhouden voor een jaartje.

aangepast door Tanja65

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.