Geplaatst: 5 uren geleden5 u Hallo, ik heb sinds eind mei een moestuin gehuurd van 150 vierkante meter.Door persoonlijk letsel uiteindelijk gekozen om een hovenier in te schakelen om het achterste stuk dat 10 jaar niet bijgehouden is klaar te maken voor gebruik.Nou afgelopen week een nieuw schuurtje gezet.Sommige plantjes doen het al goed. Maar sommige kunnen echt niet tegen de hitte.Ik heb een aantal open bakken waar ik regenwater in op kan vangen.Hoe houd ik dit schoon? Ik zag ergens staan dat ze er koper inleggen en dat dat helpt tegen bacterie groei.Groetjes 👋 5 uren geleden5 u aangepast door Micemouse Verkeerd getypt
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Welkom hier!Wat een leuk stukje grond heb je.Slim om daar even hulp bij in te schakelen.Ik kan je niet helpen met je vragen, maar er is hier vast wel iemand, die het wel weet.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Auteur Dank je. Ik ben er ook heel blij mee. Komende week wordt er nog een kas geplaatst.Ik ben benieuwd of iemand het antwoord weet.Groetjes
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Dat ziet er leuk uit dat stukje grond. Er zal best iemand een antwoord op je vraag weten.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Zo, heerlijk plekje heb je daar! En welkom hier. In antwoord oo je vraag; wij hebben vorig jaar drijvers met een dubbelzijdige koperspiraal in de tonnen gehad. Dat scheelde inderdaad een heleboel aanslag, al was ons systeem heel erg geimproviseerd. Maar vies wordt de ton evengoed, al is het maar omdat de gieter die jij er in doet om te vullen zand aan zijn bodem heeft zitten. Maar je hebt vies en vies. Veel minder groen en troep met de koperspiralen. Wat de rest betreft: ik zie ook mensen met een soort net/gaas er over, als een klamboe. Mij lijkt dat dat juist viezigheid veroorzaakt als je het lostrekt, bovendien moet je dan steeds dat net er op en af doen. Dat lijkt me vooral gedoe met weinig effect. Ik heb me er bij neergelegd: het water op de moestuin in de tonnen is vies. So be it. De plantjes doen het er prima op. Ik maak ze - de tonnen bedoel ik, niet de plantjes - wel elk jaar op een warme dag helemaal schoon. Daarna moeten ze het maar weer volhouden voor een jaartje. 3 uren geleden3 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Hallo Tanja65, dank je voor je antwoord. Dus je hebt die drijvers zelf gemaakt? Heb je daar een foto van?Ik zal de ton dan ook maar elk jaar schoonmaken.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb er geen foto van. Maar ik had ze gemaakt door van zo’n zwembuis (noodle?) een schijf af te knippen, koperdraad er doorheen te steken, en dan aan beide zijdes van het koperdraad een taps toelopende spiraal te fabriceren. Het lastigste was nog de schijf van die buis te snijden zonder al te veel potentieel gekrummek (je wilt geen plastic in je regenton).. Ik was nog van plan rond te neuzen of ik een betere constructie kon bedenken. Nog niet aan toegekomen.
Geplaatst: 5 minuten geleden5 min Wow veel plezier in je tuin! Wat heerlijk dat er nog een kas komt. Al heb je die momenteel niet nodig. Poeh hey, wat een hitte. Ehm, open water… Sja. Druppeltje chloor? Kan de planten geen kwaad, maar algen zijn er geen fan van. Succes in elk geval!Groene groet en tuinier ze!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.