Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Nog steeds geen cv aan gehad. Goede isolatie, vest/trui, sloffen, dekentje op de bank. Extra dekbed over het bed. Bakkie warme thee erbij. Zo blijven we voorlopig nog wel warm

Good things come in small packages

Geplaatst:

Mijn kacheltje is aan hoor

Er staat een waspan op vol met zakdoeken die de hele zomer niet zijn uitgekookt..verder een grote ketel met water om de witte was mee te doen, en een kleine ketel om koffie/thee te zetten..heb er ook het vleesje al op warm gehouden

Het is dan ook goed koud. heb de tomaten moeten opruimen vandaag..balen van de een op de andere tel was de stengel van de buitentomaat grote oekrainer zwart..de andere waren nog goed, maar omdat de nachten echt fris zijn heb ik alles afgeknipt

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

doe jij je was met de hand?

Geplaatst:

Nee zeg, ik zal der gek zijn ( mijn moeder deed dat nog toen ik jong was..ik zie haar rode opgezwollen handen nog voor me )

Nee hoor, maar ik ben wel een energie-bespaar-nerd..kieper dus de hele winter heet water ( opgewarmd op de houtkachel) in mijn moderne wasmachine

Geplaatst:

Hier nog geen verwarming aan gehad...volgende week wordt het weer zomers

Geplaatst:

Wij hebben hier de kachel ook nog niet aan.

We proberen het altijd zo lang mogelijk te rekken zonder kachel.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ja Conny hier ook nog geen kachel aan we proberen ook zo lang mogelijk zonder te doen .

Geplaatst:

Bij ons gaat de kachel al een paar avonden aan, is begonnen toen ik eens kletsnat geregend was en koud had.

Maar,,,,, we stoken nog steeds met gratis hout en dat scheelt ook wel wat.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vind het echt minder, dat Maxima een oude jurk van Juliana heeft laten aanpassen voor zichzelf voor zo'n moment. Jammer.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Je bent de g vergeten.

Ik snap niet dat die mensen nog steeds het Wilhelmus kunnen horen...wat een afgrijselijk lied...en dat minstens twee op zo`n dag moeten horen...hoe vaak zal hij het moeten horen in zijn leven? Duizenden keren die saaie dreun van Duitse bloed? Gillend gek zou ik worden

Als ik hem was zou ik Armin van Buren vragen er een lekkere beat onder te zetten..en dat verplicht laten spelen..

Of een wedstrijd uitschrijven onder de Nederlandse popmuziekanten..Henny Vrienten bv een nieuw volkslied laten maken

Geplaatst:

hier moest de verwarming even aan om de nieuwe ketel te testen.

temperatuur ging in de woonkamer van 18 naar 18.5 graden. maar gevoelsmatig is het opeens aangenaam warm

Geplaatst:

Huh ... jurk.... wilhelmus... henny vrienten... Waar hébben jullie het in hemelsnaam over???

Geplaatst:

Dat vroeg ik mij in eerste instantie ook af, maar is het vandaag geen Prinsjesdag...???

Ik zit hier lekker radio- en TV-loos in Duitsland, dus ik merk er verder gelukkig niks van.

Geplaatst:
Dat vroeg ik mij in eerste instantie ook af, maar is het vandaag geen Prinsjesdag...???

Juist het is vandaag Prinsjesdag.... dus ...jurk.... Wilhelmus

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Prinsjesdag? Volgens mij is het vandaag gewoon dinsdag!

Geplaatst:

Uit welk ei kom jij Mijke

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Prinsjesdag? Er is een koning, een koningin en er zijn drie prinsessen toch?

Geplaatst:

Maakt niet uit, prinsjes, koningen of politiek tuig die die spreekbuis gebruiken...ik ga er volgend jaar weer op achteruit...stelletje dieven.....

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ach Geedee, ik vind het geen probleem mijn steentje bij te dragen maar dat ik als pensionist en chronisch zieke alweer meer moet inleveren dan ieder ander schiet toch wel in mijn verkeerde keelgat...

MVG

Danuta

Geplaatst:

@Geedee . Jammer enkel dat het maar, een spel is en denk ik dat de boodschap niet bij iedereen aankomt. zo te lezen aan de reactie's op youtube.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

180 liter pruimen geraapt vandaag ( en ook nog de buurman geholpen te rapen) We hebben 500 liter pruimen staan die beginnen te bubbelen en te borrelen en Lie wil nog meer plukken..bij iemand die nog 14 mirabellenbomen heeft staan..zat ben ik het echt... kan geen pruim meer zien..( en we hebben niet eens genoeg bonbons ( van die grote glazen flessen van 5 of meer liter) om straks bij de stoker al dat gestookte vuurwater in te doen.)

Gelukkig hebben we ook nog andere dingen te doen...

Geplaatst:

Dan moet je maar flink veel Eau de Vie meenemen zaterdag, dan kunnen we je meehelpen om dat heerlijke goedje op te drinken voordat je er straks veeeeeel te veel van hebt...

Geplaatst:

Een van mijn ganzen heeft precies een poot gebroken, kan er niet op steunen zie ik, hoe doen die beesten dat nu als ze in een wei lopen?

Als die vandaag nog zoveel pijn heeft dan zou ze wel eens in de braadpan kunnen belanden.

Heeft iemand soms een goed recept voor gebraden gans?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Zo Willy,

Dat is ook snel zeg.

Ik zal eens zoeken voor je.

Edit: Ik heb er een stel gevonden.

http://allrecipes.nl/recept/1472/gebraden-gans-met-portsaus.aspx

http://www.smulweb.nl/recepten/1134116/Gebraden-gans

http://www.kookjij.nl/recept-gebraden-borst-van-wilde-gans-zie-opm

http://www.slowfood.nl/index.php?page=447

Ik hoop dat er iets tussen zit voor je.

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.