Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

@ Bit:

@ Beertjerinke: ook Das wel heel veel...

Geplaatst:

hoor ik daar sliep uit , sliep uit ... HuubG ?

400 tegels. Ik zit nu te denken. Hoeveel m2 zijn dat ongeveer ? Das lekker veel toch ?

Gisteren moest ik een ( zelf aangedragen ) ideetje verwezelijken in een nieuw aan te leggen tuin. Ik had ze op het idee gebracht om de hardhouten schutting op een paar plekken te onderbreken met wanddelen van ijzeren matten , gevuld met ardenner hardstenen keitjes. Heel mooi ( niet origineel van mij natuurlijk, is al een langer bestaand iets, maar je ziet het niet zo vaak ).

Maar goed. Ben ik dus 4 uur ( ! ) bezig geweest om die schermen te vullen met de hand. Kruiwagen erbij met de ardenner keitjes. 1 kuub aan keitjes ging er in die schermen. En allemaal met de hand ! en bukken en een hand keien pakken en boven in het scherm gooien, en weer pakken en weer......

En zo'n kruiwagen moet je dus ook met de hand vullen !!

Hier was ik net anderhalf uur bezig:

2014-02-03-1591331391537287.57

aangepast door Gast

Geplaatst:
Wij leesbrildragenden, zeg 45+ , hebben een extra arm nodig! (vooral als je een bril draagt en die telkens ff af moet doen om beter te zien)

Ik leg hem vaak even op de grond waar ik bezig ben met verspenen ofzo en ga er daarna op staan .

tijd voor een varifocusbril, wel ff sparen...

Geplaatst:

nou bit, je hebt wel eer van je werk! ik heb een hekel aan schuttingen, maar dit breekt wel mooi!

Geplaatst:

Hoeft niet,je kan er ook zo'n kleurig touwtje aan doen, dan kan je m laten bungelen, heel handig voor leesbrilletjes die op en af moeten . Zelfs zijn er deftige kettinkjes van,maar goed dat staat niet in de moestuin.

Voorheen zett ik m op mn hoofd,maar da's ook geen optie.(ik ben ook niet zo goed met brilletjes)

Geplaatst:
hoor ik daar sliep uit , sliep uit ... HuubG ? ... ...

Nee, je moet lezen! Er staat "goed voor je spieren en doorzettingsvermogen".

Ik heb zelf een paar jaar geleden 1000 van die tegels van woonplaats naar volkstuin mogen transporteren met fiets + fietskar... én op hun plek leggen!

Geplaatst:

Vandaag in me eentje gewerkt aan deze tuin. Bijna klaar, alleen de pergola nog en wat stukjes afwerken.

Een voorbeeld van de gemiddelde doorzonwoning-tuin-wens

Hoort dit in de klaagbaak ? Ja.

2014-02-05-1654281391618502.22

Geplaatst:

Ja dat snap ik. Jij zegt tuin, ik zeg betonbak. Arme jij!

Geplaatst:

Tja... mooi gebouwd, dat zeker, maar dit is géén tuin...

Jammer hoor... Natuur is duidelijk niet gewenst in dit tegelland...

Enne... gaan ze straks de hele tijd op hun knieën om de ongewenste grasjes tussen de tegels en keitjes uit te pulleken?... Leuke nieuwe hobby...

Geplaatst:

zo was hier de voortuin en achtertuin ook toen we afgelopen zomer de woning kochten, volledig bestraat met klinkers. met een fikse regenbui kon het water niet eens weg.

voortuin is inmiddels al leeg getrokken op een pad naar de stoep en voor de ramen na. wat we met de achtertuin gaan doen weet ik nog niet precies...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wel leuk tegelterrasje trouwens..verder terechte klacht..dit is geen tuin..dit is een? ( buitenzitplek?)

Mijn klacht geldt mijzelf..ik heb het zoveelste ei in mijn jaszak gebroken..en erger nog: ik heb er over gelogen Lie kwam buiten en zag een natte plek op mijn jaszak..."Heb je weer een ei gebroken" vroeg hij liefjes..ikke: "Nee hoor, dit komt doordat ik potten afspoel in de beek dat spat wat..kijk het ei is hier"..en ik toverde een schoon ongebroken ei uit mijn jaszak..( mazzel)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

foei Appelvrouw Lie beliegen!

manlief had hier laatst hetzelfde: netjes aangekleed om naar de stad te gaan en klets..ohoh nog 3 eieren in zijn jaszak..weer naar binnen om om te kleden.

Geplaatst:

Ehmmm Erny. Wie denk je die hier gaat kruipen ?

Nee, dénk het niet. Deze tuin niet. Mevrouw koopt een leuke voorraad Round-up. De spuit heeft ze al.

Ik mag wel leuke plantjes uitzoeken voor in de bakken ( grassoorten, een bamboe, een Acer en een tijmpje en lavendel. Achterin komen 3 Liquidambar-leibomen boven de schutting uit ( mijn imput, de grote grassen ook )

Tja. Drukke mevrouw. Lounche-set zoekt ze uit. Barbecue op wieltjes. En klaar.

Geplaatst:

super mooi geworden die tuin

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Bah wat naar Bit.

Maar je hebt het wel mooi gemaakt, ik bedoel, voor wat het is ziet het er goed uit..

Geplaatst:

Ik heb ook van die leuke buren, Ze wonen er nu net een jaar en ze doen geen fuck om en aan het huis.

Enkele weken geleden kwam er een grote graafmachine en aan de achterkant werd alle vruchtbare zwarte grond die de vorige bewoner had laten storten afgegraven Ik schat gauw 250 2m en dat is helemaal bestraat !!!!!

En dan is het half af en dan gebeurt er niks meer. Verbijsterend

Geplaatst:

Ik vind het een mooie tuin.....of groot terras...hoe je het dan ook wil noemen.

Ik kies er zelf niet voor, maar als je geen tijd, geen gevoel en geen zin hebt in een groene tuin, lijkt me dit een nette oplossing. Toch?

Geplaatst:

wie weet wel iemand met plant of pollenallergie?????

mijn schoonzoon kan ook nergens tegen.........lastig hoor

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

neeej. Allergie om iets in de 'tuin' te moeten doen wat tijd kost.

Trouwens. Ik heb zélf pollenallergie ( alleen bomen ). En dat maakt echt niks uit met je eigen tuin hoor. Pollen van de berk komen in april helemaal van de veluwe naar hier gewaaid. Echt niet waar dat die boom in de tuin nou zoveel extras geeft. Zelfde voor grassen.

Geplaatst:

Ik weet het, het is wat afgezaagd om over het weer te klagen, maar ik heb geteld:

Vanaf 1 november tot nu hebben wij welgeteld 3 dagen zon gehad. Gisteren had HEEL Hongarije zon, behalve wij.. Ik krijg er echt genoeg van en ook een vitamine-zon gebrek. (nu maar druppeltjes genomen) Zelfs Nederland heeft meer zon dan wij, en dat is echt heel bijzonder. Normaal schijnt hier in de winter gewoon de zon maar dit jaar, nikkes, nakkes, nada! Eerst 6 weken NON-STOP mist en daarna bewolking.. grrrrrrrr... ik wil ook 1 dagje zon! eentje maar...

Geplaatst:
wie weet wel iemand met plant of pollenallergie?????

Dan leg je als prof een hypoallergene tuin aan. Dus roept u maar, tip's en truc kan ik wel geven hoor .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Weet niet of een tegel "tuin" die je vervolgens weer gaat besproeien met gif, om het groen uit te roeien, wel zo'n "nette" oplossing is...

Geplaatst:

Een tuin die volledig betegelt is gaat het gemak boven de 'nette' oplossing.

Geplaatst:

Niet mijn smaak,maar wel netjes gedaan,de standaard tuin ,zeg maar. Hier heb je ook van die "grafzerken" ,steentjes,en dan 2 bomen er in. En gelukkig maar dat die mensen er ook zijn,want een wildernistuin dan krijg je de gemeente aan je deur. Of je je tuin wil onderhouden ,snappen helemaal niets van het systeem bij-vriendelijk. En je valt wel uit de toon als je naast zo'n grafzerktuin ,een planten tuin hebt. (ik moet zelfs de vergeetmenietjes weghalen onder de schutting hier ) Dat heet onkruid weghalen,doe je dat niet,dan doet de gemeente het voor je,en moet jij betalen. GEK zijn ze hier.

Geplaatst:

Wat... de.... f.... Serieus? Dat is toch van de zotte! Belachelijk gewoon!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.