Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Piros doen! Ik heb mijn rijbewijs ook sinds kort(5j.) en ben een ergere schijterd dan jij..dus rij ik steeds minder..maar ja daar heb ik dat ding niet voor gehaald, dus wegbrengen die buurman, daar leer je het rijden van ( ik heb het er al bijna bij laten zitten..rij alleen naar de supermarkt en terug, dat is ook niet al te best...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En als je er hééél erg tegenop ziet, kan het alleen maar meevallen....

Succes

Geplaatst:

Ben zelf geen schijterd met autorijden, maar heb wel pas op mijn 41e m'n rijbewijs gehaald. Belangrijk is dat je dan ook vaker oefent, dat niet blijft ontwijken.

Ik was het in het begin overigens wél denk ik. Gelijk het 1e weekend na het ophalen van mijn rijbewijs op weg naar mijn huisje in N-Frankrijk. Bijna bij elk tankstation eraf. Nou, dat is wat overdreven, maar zit in de buurt. Vooral rondweg Antwerpen en Brussel vond ik best heftig. Vaker doen, veel doen. De 1e jaren nam ik die hobbels rond half 7 in de ochtend; dan zijn ze lekker rustig. Nu boeien ze me niet meer.

Laatst in de spits rond Parijs. Ik vond het prachtig !

In een vorig team waar ik werkte kwam het gesprek es op het autorijden. Ik bleek een vrouwelijke collega te hebben die nooit onze polder uit kwam met de auto, gewoon omdat ze die brug niet over durfde vanwege de breedte van de brug en al dat verkeer. Ze bleek zelfs niet de enige te zijn. Er waren er nog meer, toen ze dat zat te vertellen, die dat beaamden.

Oké. Niets om je voor te schamen, maar hoe vast zet je jezelf dan ? En hoe afhankelijk maak je je dan van je partner ( en maar hopen dat die dat wél durft ? )

Ik ben mijn rijlessen gaan nemen nadat ik dat mijn vader op zijn sterfbed had beloofd, dat ik dat zou doen vanwege mijn overblijvende moeder die toch ook ziek zou kunnen worden.

110 lessen gehad Ja ja. dat kost wat hoor. Maar ik rij helemaal goed hoor, inmiddels.

Van het weekend moet ik diep in de nacht een groepje carnavalsvierders oppikken in het centrum van Breda. Nog nooit in Breda geweest. Nou dan zit ik gerust een half uurtje te turen op google maps streetview hoor

Je kan principieel iets tegen auto-bezit hebben, natuurlijk ( alle respect ), maar verder is een auto voorál een vorm van onafhankelijkheid en vrijheid. Ook van je partner.

Geplaatst:

ik ben nu ook met mn autorijbeweis bezig (17 jaar) eerst was ik een beetje benauwd dat t zo hard ging maar gister reedt ik ineens zomaar over de 100 waar je maar 80 mag t gaat wel goed nu opzich. denk dat de theorie het moeilijkst gaat worden.

Geplaatst:

owja rijlessen.... ik moet ook nog steeds beginnen

Geplaatst:

hahha Loes, wanneer ga je beginnen? Ik haalde mijn rijbewijs dezelfde maand dat mijn kleinzoon geboren werd, ik maar brullen: Oma hep der rijbewijs, oma hep der rijbewijs.

Nouja, nu al met al, om 6 uur vanochtend bracht ik manlief naar de trein 35 km verderop, ging aardig al reed ik niet harder dan 80 op de weg en de Hongaren 120..... ( je mag 90 daar) nevermind, ik ben thuisgeraakt, tot groot ongenoegen van alle auto;s achter mij...

Om half 10 stond Joszef voor de deur, de bus keren op ons landweggetje ging net aan goed ik lag bijna in de greppel, maar net NIET dus..

Dus hup met 60 kg hond naar de dokter weer 35 km de andere kant op. Wij hebben hier wegen die dus alleen maar bochten hebben en heuvel op en heuvel af, je ziet nooit verder dan 40 meter vooruit, dan heb je dus vervolgens elke 40 meter een ENORM gat in de weg en dan rijd je dus met de wetenschap dat ALLE Hongaren zodra ze wakker worden een Palinka nemen en dan in de auto stappen...

Hond ligt op de operatietafel, de bus staat weer op het land, al moest ik voor dat laatste mijn overbuurman van 80 ff vragen want ik kon niet achteruit ons bruggetje op.. ..... echtwaar ik ben blij dat ik nog leef, dank voor het medeleven iedereen!

(hond is hopelijk gered, daar ging het om)

Geplaatst:

Zie je nou wel !!

Geplaatst:
hahha Loes, wanneer ga je beginnen? Ik haalde mijn rijbewijs dezelfde maand dat mijn kleinzoon geboren werd, ik maar brullen: Oma hep der rijbewijs, oma hep der rijbewijs.

goede vraag. ik zeg al 1,5 jaar dat ik ga beginnen.

als 18jarige zag ik het nut er nog niet van in. ik woonde in de stad, had een OVkaart en geen auto tot mijn beschikking.

nu woon ik in een dorp en staat er wel een auto voor de deur. zonde dat ik daar geen gebruik van kan maken en afhankelijk ben van mn vriend.

maar voordat er kleinkinderen zijn moet lukken

Nouja, nu al met al, om 6 uur vanochtend bracht ik manlief naar de trein 35 km verderop, ging aardig al reed ik niet harder dan 80 op de weg en de Hongaren 120..... ( je mag 90 daar) nevermind, ik ben thuisgeraakt, tot groot ongenoegen van alle auto;s achter mij...

Om half 10 stond Joszef voor de deur, de bus keren op ons landweggetje ging net aan goed ik lag bijna in de greppel, maar net NIET dus..

Dus hup met 60 kg hond naar de dokter weer 35 km de andere kant op. Wij hebben hier wegen die dus alleen maar bochten hebben en heuvel op en heuvel af, je ziet nooit verder dan 40 meter vooruit, dan heb je dus vervolgens elke 40 meter een ENORM gat in de weg en dan rijd je dus met de wetenschap dat ALLE Hongaren zodra ze wakker worden een Palinka nemen en dan in de auto stappen...

Hond ligt op de operatietafel, de bus staat weer op het land, al moest ik voor dat laatste mijn overbuurman van 80 ff vragen want ik kon niet achteruit ons bruggetje op.. ..... echtwaar ik ben blij dat ik nog leef, dank voor het medeleven iedereen!

(hond is hopelijk gered, daar ging het om)

klinkt goed toch? dat achteruit het bruggetje op kan je nog vaak genoeg oefenen als manlief weer thuis is

Geplaatst:

Het achteruit het bruggetje over kun je ook juist nu oefenen, nu je man weg is. Die komt straks terug en jij haalt hem op, en je parkeert de auto achteruit het bruggetje over zélf in. Hij kijkt zijn ogen uit !!

Piroska je kan het !! je kan het !

Geplaatst:

De eerste heuvel heb je genomen,dan kan je de tweede ook @Piroka.

Oefenen dat is auto rijden,als je het niet doe verleer je het.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

nou ik wil toch even zeggen dat ik het dapper van je vind hoor Piroska! Ik heb zelf geen rijbewijs, maar soms als ik bij iemand in de auto zit sta ik even stil bij het feit dat een mens gewoon in zijn eentje zo'n gigantisch geval bestuurt, en dat vind ik dan elke keer toch weer wonderbaarlijk. Knap gedaan hoor!

Geplaatst:

Wat ook helpt is telkens als je weg moet je rijbewijs een half uur van te voren op tafel leggen en er vervolgens tegen zeggen ik heb je niet voor niks gehaald.

Geplaatst:

HAHA jongens, echt waar... ik ben ff klaar met die auto... manlief is 2 weken weg (schoonpapa is vandaag overleden) en ik ga dus echt nevernooit niet oefenen met dat kreng... ik ben er klaar mee!...geef mij maar een fiets!

Geplaatst:

Die fiets lijkt me op dít moment ook zeker beter in je huidige toestand!

En allebei sterkte gewenst de komende tijd! Maar dat wist je al.

Geplaatst:

whoeah!! Erny... wat bedoel je precies met "huidige toestand"

zooooo ontzettend veel palinka heb ik niet op hoor !

Geplaatst:

Pffff al die bezuinigingen al 5 dagen gewerkt ben al over mijn uren heen en nu nog weekend dienst draaien en ben nu al afgedraaid

Geplaatst:
Als 18jarige zag ik het nut er nog niet van in. ik woonde in de stad, had een OVkaart en geen auto tot mijn beschikking.

nu woon ik in een dorp en staat er wel een auto voor de deur. zonde dat ik daar geen gebruik van kan maken en afhankelijk ben van mn vriend.

Dit is echt zo herkenbaar Ik heb als 18/19 jarige een dappere poging gedaan, maar daar juist rij-/faalangstige neigingen aan overgehouden Sindsdien steeds maar weer uitgesteld, want nooit tijd-geld-zin tegelijk (oké, vooral dat laatste niet ). Mijn opa haalde zijn rijbewijs pas na 17 pogingen , ik ga altijd de slechte genen de schuld . Leeftijdsgenoten deden er vaak wat lacherig over, "wie kan er nou niet autorijden?!"

Nu ben ik weer begonnen en ik moet zeggen: ik geloof eindelijk dat ik het ook kan, dat autorijden Uiteindelijk, na opnieuw héél véél lessen waarschijnlijk. Maar toch

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Even iets totaal anders hoor. Ik wil klagen over m'n ribben.

Heb ze 4 (vier!) jaar geleden gebroken en soms doet 't nog steeds zo'n ontieglijke pijn Gisteren kennelijk iets verkeerds gedaan in de tuin. Moest om half 10 met een pijnstiller in m'n mik naar bed.

En vandaag verplicht rustig aan en geen rare fratsen uitvoeren. Ik voel me net een ouwe oma

Geplaatst:

Waarschijnlijk heb je een verkleving rond de oude breuk, je zou het met fysio los kunnen laten maken.

(Los masseren)

Geplaatst:

Ja, zo voelt 't inderdaad ook! Dank voor de tip (zal je altijd zien; heb ik net fysio uit mn verzekering geknikkerd)

Geplaatst:

Bah! Wij zoeken een grotere eettafel (6-8 personen), maar hebben niet veel geld. Gelukkig stonden er 5 nieuwe advertenties op marktplaats met leuke houten tafels. Naar allevijf gemaild dat ik interesse heb... zijn alle 5 de tafels allang verkocht

Geplaatst:

Oei....heb ik ook altijd zo'n hekel aan. Haal %#}%>$£^ die advertentie weg als iets verkocht is!

Zelf maken een optie? Of zou je dan nog duurder uit zijn? En de kringloop?

Geplaatst:

Ja ik ben bang dat ons budget eigenlijk te laag is voor wat wij willen. Maarja, meer geld dan er is, is er niet! Bij de kringloop kijk ik regelmatig, maar mijn god wat staan daar lelijke, aftanse dingen Opknappertjes kunnen wel, mijn vriend is wel handig en ik kan wel goed schilderen. Maar zelf maken daarvoor missen we de ruimte en het gereedschap. Maar dat is denk ik ook duurder hoor, gewoon alleen al aan hout. Achja, we geven de moed niet op, ik blijf gewoon bij mamamini en op marktplaats kijken, en wie weet, op een dag... Want ja, nu we groter wonen is een eettafel van 1m bij 1,5m in een woonkamer van 24m^2 wel een beetje een aanfluiting

Geplaatst:

Bij Ikea staat altijd een uitschuifbare tafel ik vind die best mooi ik weet alleen niet of dat is wat je zoekt?

Ik heb iemand op marktplaats gemaild maar nog geen reactie gehad ik wacht nog maar even tot na carnaval misschien is hij de hort op en reageerd hij daarom niet

Geplaatst:

gewoon nog ff rondkijken en ondertussen doorsparen.

uitschuiftafels zijn idd wel ideaal.

zonde om nu iets te kopen wat het "net niet" is.

wij hebben daarom ook nog een kleine eettafel met 2 stoelen in een ruime eetkamer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.