Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

@Mijke, dat is een keus geweest van en voor hij/zij die dat heeft aangepast. En als jij of ik dat had aangepast was dat wellicht anders gedaan maar dat weten we niet daar we er geen rechten toe hebben. Zelf heb ik dennis in p.b. wel de vraag ; pas het a.u.b. even aan gesteld daar ik norm en waarde wel belangrijk acht. Jij wil ook met respect worden behandeld denk ik zo ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
Ik klaag over door religie ingegeven censuur... waar houdt het dan op?

(dit gaat dus over de verwijderde berichten betreffende een g*v*d* in ander bericht...)

Het heeft er bij mij toe geleid dat ik niet al teveel meer ga posten ,Heb gruwelijk de pest aan censuur

Geplaatst:
  • Auteur

Het betreffende woordje is inderdaad verwijderd, de post die dit bericht quote met daaronder alleen drie smiley’s ook. Er is dus geen hele post verwijderd. Het aanpassen (woordje) is gebaseerd op het vriendelijke en redelijke verzoek met de mededeling dat het bericht storend was. Er is daarvoor geen contact geweest met de oorspronkelijke plaatser. Dat had wel moeten gebeuren. Voor het verwijderen van het bericht met alleen de drie smilies is eveneens geen contact geweest. Het is ondoenlijk om iedereen persoonlijk of via het topic op de hoogte te stellen van een verwijderd bericht. Aanpassen van berichten doen we overigens zeer zelden.

Geplaatst:

Ik ben van mening en daar blijf ik bij dat men mij had moeten benaderen of ik mijn quote zou willen aanpassen, Je verschuilt je nu achter het feit dat ik er alleen smiley,s in had gezet met een quote. In andere postings maakt men over het algemeen niet zo,n punt van alleen smilye,s

Ik vind dat de moderator in deze partijdig heeft gehandeld.

Geplaatst:

@eefje 65

vind je niet dat jij in deze nu ook gewoon jorg hoort te benaderen in een pb .......

i.p.v. hier een hele diskussie over te gaan voeren waar iedereen zich weer mee gaat bemoeien?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@ Greetje, Nee hoor , Doet hij ook niet.

Ben er klaar mee

Geplaatst:

Tsja.. Wil geen discussie, maar wil wel nog even m'n mening kwijt, nu ik merk dat het over wat dingen gaat waar ik betrokken bij ben.

Want zoals Erny die zegt 'waar houd het op', inderdaad.. Waar moet je een grens trekken m.b.t. tot bepaalde woorden? Sommigen vinden woorden als 'g*dverd*mme' wellicht niet zo prettig.. Maar anderen vinden berichten m.b.t. bestrijdingsmiddelen weer erg storend; moeten we die berichten dan ook gaan verwijderen? Maar oke, een ramp is het weghalen niet, censuur vindt ik een wat overdreven term voor het weghalen van dat soort woorden. Als het beter is om ze weg te halen, doe het lekker. Uiteindelijk maakt het nou ook weer niet zoveel uit.

En moet wel lachen, waarom is Eefje haar post weggehaald? Het was misschien een wat simpele grap, maar kon er wel om lachen hoor Als we ons druk zouden moeten maken om dat soort quotes.. zou denken dat je toch veel beter dingen kan doen dan je daar om druk maken.

Orgineel;

"Ben dus nu ook definitief klaar met douchen met m'n tablet in de badkamer voor muziek denk "

Hoe Eefje het citeerde

" "Ben dus nu ook definitief klaar met douchen "

"

(Maar een hele discussie vindt ik dit nou ook weer niet waard hoor! Want daarbij kan je je exact het zelfde afvragen; is het het waard om je er zo druk over te maken? Moderators doen iets, ze krijgen een soort van feedback en dat is uiteindelijk niks slechts. Wat en of ze er mee wat mee doen, moeten ze maar bekijken. Maar zolang dit soort dingetjes niet aan de orde van de dag zijn... lijkt het me het niet waard om er een flinke discussie over te starten)

EN:

Mochten er wel mensen zijn die het schandalig vonden dat ik g*dverd*mme typte.. Mijn excuses. Ik typ dat niet om anderen te kwetsen, en het heeft voor mij al helemaal geen religieuze betekenis. Ik scheld er soms mee, en in die context is het voor mij een betekenisloos woord. Op het moment dat ik het typ denk ik niet: nu ga ik god eens beledigen! Het is voor mij min of meer gewoon een synoniem voor 'shit zooi' 'klote' enz. Excuses als het wel erg vervelend was, dat was in ieder geval niet de bedoeling.

Geplaatst:

Dennis en ik hebben e.e.a. via een pb even uitgepraat.

Dank voor je pb-reactie, Dennis, ik waardeer het zeer.

Geplaatst:

top marijke, dat je het hier ook even aan ons laat weten

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Van 8.30 tot 13.00 uur in het ziekenhuis gezeten, wat duurt wachten lang.

Geplaatst:

Wachten duurt altijd lang Angela, sterkte met je ma.

Vandaag is mijn vader voor de tweede keer geopereerd aan zijn blaas, naar het zich nu aan laat zien is alles deze keer wel goed gegaan.

De vorige keer hadden ze per ongeluk een gaatje in zijn blaas veroorzaakt wat niet dicht wilde gaan .

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Eerst en vooral wil ik de moderators bedanken voor al het werk dat ze doen, als mentor van een mailgroep op SeniorenNet.be weet ik goed genoeg wat het soms inhoud.

Maar nu!!! reken ik uit hoeveel potgrond ik nodig heb om de Bato bakken welke ik ven Borsalino gekocht heb te vullen, 32 bakken à 15 liter is 480 liter of een halve kuub.

Als ik dit in zakken van 40 liter koop dan betaal ik véél meer dan wanneer ik een m³ in vrac ga halen.

Dat heb ik gedaan, 65 Euro voor een m³. Alleen, ik kreeg daar een schep van een bull dozer op mijn aanhanger geladen en die man was terug weg.

Bon, ik zie daar een schop staan, daarmee de boel wat effen gestoken en de bâche er over. en naar huis.

Goed, maar... Eerst en vooral al die Bato bakken gevuld, ging vlotjes hoor, maar, die aanhanger was nog bijna vol als ik daarmee gedaan had.

Dan de Big Bag welke ik voorzien had om een halve kuub van die potgrond in te vullen op zijn plaats gezet en begonnen met die te vullen.

Wat denken jullie??? Ik kreeg alle potgrond er niet in!!! al goed dat ik eerst gemeten had hoe hoog ik geladen was, 32cm, of zelfs iets meer, op een oppervlakte van 3 bij 1.4m.

In ieder geval zijn de Bato bakken vol en ook de Big Bag en er staat nog een volle kruiwagen te wachten tot morgenvroeg.

Kreeg ik toch wel onder mijn voeten van de bazin zeker omdat ik zogezegd veel te veel gekocht had.

Dan heb ik nog vergeten te vermelden dat ik eerst met de auto naar de technische keuring moest, twee volle uren heb ik daar staan wachten en aanschuiven maar alles was in orde.

Oef, ik heb gezegd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ha, ha.....Willy....zie het zo voor me, zoals je het vertelt.

Heb je vrouwlief ook verteld hoeveel geld je zo bespaard hebt?

(Wil volgende week best een bescheiden deel van je overkopen, uit eigenbelang en voor de huisvrede-solidariteit als mannen onder elkaar. Maar dan moet je me wel helpen met, zo nodig, achteruit rijden van de aanhanger. Een bescheiden deel, dat wel. Heb hier ook een lief die ik te vriendin wil houden )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ging gisteren lekker tomaatjes zaaien ben ik aan het laatste zakje toe zitten er géén zaadjes in

Gekocht bij Vreeken....ik heb ze gemaild kreeg ik een antwoord terug....Tja dat kan gebeuren als de soort er niet meer is....

Ik vind dat maar een rare stelling als de soort er niet meer is dan stuur je toch geen leeg zakje?

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Serieus Appelsientje? Je koopt een product, en krijgt alleen de verpakking? Wow.

Geplaatst:
Ging gisteren lekker tomaatjes zaaien ben ik aan het laatste zakje toe zitten er géén zaadjes in

Gekocht bij Vreeken....ik heb ze gemaild kreeg ik een antwoord terug....Tja dat kan gebeuren als de soort er niet meer is....

Ik vind dat maar een rare stelling als de soort er niet meer is dan stuur je toch geen leeg zakje?

whhahhahahahhahaha !!!! Jawel hoor. Als er geen zaad meer te versturen is, dan stuur je toch een leeg zakje !! Wat had jij dan gewild ? Een zakje met mestkorrels ? Er is geen zaad meer. Dus : ja : dus: leeg.

Ik klaag over de warmte. Ik loop al 3 dagen zonder jas op de tuin, alleen maar in overall met daaronder een trui. Kan ik die trui wel uit doen, maar als er dan een wolk voor de zon schuift, is het opeens best koud.

Ik wil wél die zon, maar graag een paar graden koeler als dat kan. En mijn kasje wordt ook al te heet trouwens.

Tis toch belachelijk. 6 maart.

Ow ja , en nóg wat. Die vogels in al die bomen. Ergert zich daar nou helemaal niemand aan ? Mag ik ze met een kattepult er uit schieten ? Of zijn ze misschien al zwanger ?

ehmmm. verder niks geloof ik

Geplaatst:

Ha ha die Bit! Oordopjes!

Nu had ik gisteren - en vandaag ook een beetje - de zomer (nou ja, lente dan) in mijn hoofd, maar zodra het af begon te koelen, kreeg ik het koud. En direct verkouden worden. Koppijn, holteontstekingachtige pijn. Neus dicht, buis van Eustachius dicht, knetterende ooren bij het slikken , misselijk.

Dokter denkt dat het migraine is. Heb er al vaker over geklaagd op deze bank. Er zijn 500 soorten hoofdpijn, moeilijk te behandelen, maar ik ben echt geveld als ik het heb, moet dingen afzeggen, thuisblijven en rustig afwachten (een paar dagen tot een week soms wel) tot het weer over gaat.

Kan er wel sumatriptan voor krijgen, dat helpt echt goed in het begin, maar je moet er steeds meer van gebruiken en de hoofdpijn komt vaker terug, dus dat gebruik ik al 1½ jaar niet meer.

Daarom gebruik ik nu alleen nog paracetamol, heb er vandaag al 6 op (dat is geen gewoonte).

Ben aan het proberen om met kruiden de boel te verlichten, maar kamille, salie, ik moet het dagenlang gebruiken, maar na dagen gaat het ook vanzelf weg. Helpt het nou wel of niet?

Mijn klacht: er is niets tegen die vermaledijde koppijn te doen. Balen!

Geplaatst:

vogels, ja daar stoor ik me nu ook een beetje aan.

een koppeltje mussen hebben een nestje gebouwd. opzich heel leuk, maar niet onder de dakpannen boven de slaapkamer.

ik hoorde vanmiddag al allemaal gepiep en pa/ma komen aanvliegen met voer, ze zijn er heel vroeg bij dit jaar.

we wachten nog maar even met het dak vogelproof maken, nu het nest weghalen is ook niet lief.

Geplaatst:
Ha, ha.....Willy....zie het zo voor me, zoals je het vertelt.

Heb je vrouwlief ook verteld hoeveel geld je zo bespaard hebt?

(Wil volgende week best een bescheiden deel van je overkopen, uit eigenbelang en voor de huisvrede-solidariteit als mannen onder elkaar. Maar dan moet je me wel helpen met, zo nodig, achteruit rijden van de aanhanger. Een bescheiden deel, dat wel. Heb hier ook een lief die ik te vriendin wil houden )

Wel, ik kan er best wel enkele honderden liters van missen hoor, en een aanhanger achteruit rijden is toch zo moeilijk niet?

Het grootste probleem zit tussen de oren, de meesten draaien als gek aan het stuur daar waar kleine correcties volstaan.

Enne, vrouwlief en ikke, we komen goed overeen hoor allen vertel ik soms niet altijd alles wat ik uitspook maar dikwijls vraag ik naar haar gedacht ook. (doe dan toch mijn goesting, haha)

Kom gerust met uw aanhangertje zou ik zeggen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@ HuubvG ik heb ooit eens gelezen dat gemberpoeder kan helpen bij het voorkomen van migraine. Ik meen dat het een paar x daags een mespuntje was of zo. Is vast wel ergens terug te vinden op internet. Als ik het me goed herinner had het bij zo'n 70% van de mensen een positief effect.

Geplaatst:

Veel mensen hebben inderdaad baat bij gember als ze migraine hebben.

Gedroogde/verhitte gember werkt trouwens beter dan verse.

Ik ben zelf sinds een paar jaar van m'n migraine af, maar toen ik het nog wel regelmatig had had ik altijd gembersnoepjes van de toko bij me.

Hoe scherper hoe effectiever.

Geplaatst:

Dank je Jenneke, ik was hier nooit opgekomen, zal direct eens gaan kijken.

En vlak voor het plaatsen, ik wilde al iets vragen over poeder of verse gember, kwam Malouis haar reactie, ook bedankt. Ik geloof nu al dat het zal helpen en dat helpt ook hè? Ben gek op de smaak van gember dus dat komt goed uit.

Geplaatst:

En altijd iets op je hoofd dragen,weet er alles van.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@Willy

"never underestimate a pile of dirt

and I did again

and I will do it again"

(Citaat in een oud dictaat bodemkunde.

Van wie? Google levert me niets. Maar iedere keer dat ik zand/tuinaarde krui moet ik er weer aan denken)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.