Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Eveline, laten we er het beste van hopen voor je schoondochter.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Eveline sterkte ermee.

En om even op de kosmosagenda terug te komen.

Deze problemen zijn er al vaker geweest.

BD zaaikalender staan er verschillende van op internet.

Gewoon ff downloaden en printen,

Goedkope agenda erbij voor je notities KLAAR!

Geplaatst:

De kosmosagenda was wel nauwkeuriger dan de BD zaaikalenders die ik op internet kan vinden...

Zo staat er op de gedownloade kalender bv. dat het op een bepaalde dag een bladdag is en de dag erop vruchtdag, en dan blijkt volgens de kosmosagenda dat het op die bladdag al vanaf 16.00 uur vruchtdag is. Dat soort precieze info zou ik toch wel graag willen hebben.

Echt jammer dat ze het zo onprofessioneel aanpakken en dat het dus kennelijk vaker voorkomt!

Geplaatst:

Bah. Bij een van onze katten begint het verdacht veel op voedselallergie/intolerantie te lijken. Hypoallergene brokken gaat goed. Bepaalde diersoorten gaan goed maar bij kip en eend gaat het mis.

Joepie, dat zit in bijna alle soorten kattenvoer...

Geplaatst:

Och jeetje Eveline wat naar zeg! Heel veel sterkte gewenst voor jou en je zoon+schoondochter!

@loes dat is ellendig! Mijn kat heeft het ook. Zomaar van de ene op de andere dag (op exact dezelfde manier als mijn kattenallergie ineens ontstond). Echt naar. De dierenarts zei destijds (het is alweer ruim 7 jaar geleden ontstaan) dat het niet haalbaar was om te testen waar ze EXACT allergisch voor was, maar de meeste voedselallergie bij katten kwam voor vanwege een bepaald eiwit dat in vrijwel al het kattenvoer zit. Heb Kiki dus erg lang op dat superdure speciale voer van Hills gehad, tot ik dat financieel niet meer op kon brengen. Toen ben ik voorzichtig allerlei soorten supermarktvoer gaan testen en wat blijkt? Het eigen merk voer van supermarkten kan ze tegen. Van alle supermarkten! En dan de goedkoopste variant, in de smaak vis. En de vissmaken pathe of brokjes in saus van supermarkt eigen merken kan ze ook tegen. Dus wie weet werkt dat ook voor jouw kat? Overigens is er tegenwoordig ook vrij makkelijk kvv ('vers' vlees uit de diepvries) voor katten te krijgen, en dat is natuurlijk altijd beter dan brokjes, en ik vermoed dat dat specifieke eiwit daar ook niet in zit, aangezien de enige andere optie naast Hills brokjes destijds echt vers voer (barfen) was. Succes in ieder geval!

Geplaatst:

@eveline Sterkte voor jullie allemaal. Bij TTS zijn er een aantal mogelijkheden die niet dramatisch hoeven te zijn eraan liggende hoever een zwangerschap heen is.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Dank allen, we gaan hard duimen en hopen.

Over die katten allergie worden jullie katten ook kaal hier bij.

Geplaatst:

Ja, de mijne krijgt eerst wondjes, dan korsten en dan wordt ze kaal.

Geplaatst:
@loes dat is ellendig! Mijn kat heeft het ook. Zomaar van de ene op de andere dag (op exact dezelfde manier als mijn kattenallergie ineens ontstond). Echt naar. De dierenarts zei destijds (het is alweer ruim 7 jaar geleden ontstaan) dat het niet haalbaar was om te testen waar ze EXACT allergisch voor was, maar de meeste voedselallergie bij katten kwam voor vanwege een bepaald eiwit dat in vrijwel al het kattenvoer zit. Heb Kiki dus erg lang op dat superdure speciale voer van Hills gehad, tot ik dat financieel niet meer op kon brengen. Toen ben ik voorzichtig allerlei soorten supermarktvoer gaan testen en wat blijkt? Het eigen merk voer van supermarkten kan ze tegen. Van alle supermarkten! En dan de goedkoopste variant, in de smaak vis. En de vissmaken pathe of brokjes in saus van supermarkt eigen merken kan ze ook tegen. Dus wie weet werkt dat ook voor jouw kat? Overigens is er tegenwoordig ook vrij makkelijk kvv ('vers' vlees uit de diepvries) voor katten te krijgen, en dat is natuurlijk altijd beter dan brokjes, en ik vermoed dat dat specifieke eiwit daar ook niet in zit, aangezien de enige andere optie naast Hills brokjes destijds echt vers voer (barfen) was. Succes in ieder geval!

ze krijgt idd de dure Hills brokken als basis(gelukkig online een stuk goedkoper dan via de DA), dat gaat gelukkig goed.

ik ben bekend met KVV, dat krijg onze katten altijd al als avondmaaltijd. daarmee ben ik nu ook aan het uittesten tegen welke diersoorten ze wel of niet tegen kan.

echter gooien ze bij KVV vaak meerdere diersoorten samen en ook heel vaak kip als goedkoop vulmiddel. dus ingrediënten uitpluizen en verschillende dierenwinkels af. met de kleine beetjes die ik nu koop is het niet veel goedkoper dan Hills maar wel ideaal om uit te zoeken tegen welke dingen ze niet kan zodat ik hopelijk straks ook weer een normale brok kan vinden.

Over die katten allergie worden jullie katten ook kaal hier bij. .

nee hier gelukkig niet. het is puur het verteringsstelsel, dus braken en diarree. dat heeft als voordeel dat ik sneller kan wisselen met voer, binnen 2 dagen is wel duidelijk of ze ertegen kan of niet.

Geplaatst:

Als het probleem kip is dan heb je Carnibest eend en C. kalkoen en van Haaksbarf rund, konijn en eend.

Beide merken gewoon in de dierenwinkel te koop.

Tammenga heeft ook een aantal kvv's zonder kip (heeft een verkooppunt in Assen).

Via internet: TamRo Kat, een mix van rund, lam, geit en eend.

Ik breng ook nog wel eens een bezoek aan de visboer: soms laat ik de vis fileren (filetje voor mij en de rest voor de kat - heeft ze wat te slopen) en soms gaat er een complete vis door de gehaktmolen.

Trouwens, afwisselend droge brokken en kvv geven wil nog wel eens kotsende katten opleveren. De beide voersoorten stellen nogal verschillende eisen aan de spijsvertering.

Ik heb mijn kat van het dure dieetvoer afgehaald en op kvv gezet. Sinds ik dat gedaan heb, is ze stukken gezonder en levendiger.

Het enige probleem dat ze jammergenoeg nog steeds heeft is constipatie. Het laatste stuk darm functioneert niet goed meer. Dat probleem is trouwens veroorzaakt door het (door de dierenarts voorgeschreven) dieetvoer. In die droge brokken zit veel te veel plantaardige rommel waar een kat niets mee kan.

Geplaatst:

het is tevens die plantaardige rommel die volgens mij die voedselallergieen veroorzaakt. Troep is het inderdaad! En ja, dat geldt helaas ook voor dierenartsvoer.

Laatst waren we met onze hond bij de DA voor gratis gebitscontrole. Uiteraard kwam, toen we vroegen hoe we haar gebit voor de rest van haar leven zo stralend wit kunnen houden als ie nu is, het speciale 'tandenvoer' tevoorschijn. Superduur voer, van Hills, dat 'toevallig' bij de dierenarts te koop is. Ik vertelde hem dat mijn hond nu kvv krijgt en dat ik eigenlijk niet terug wil op brok vanwege de troep die daar in zit. Hij zei toen trots dat dat superdure Hills tandenbrokvoer toch wel MINIMAAL VIJFTIG PROCENT VLEES bevat! Ehhh.... 50%? Sorry hoor, maar is dat niet 50% te weinig (ok 49 dan, in knaagdiermaagjes zit ook plant)? Het is toch eigenlijk van de zotte dat een dierenarts notabene dat al voldoende vindt! Maarja, dat goedkope supermarktvoer waar Kiki dus als enige tegen kan heeft wel 4% vlees... Dan lijkt 50 ineens wel veel ja. Idioterie, dat is het.

Geplaatst:

Ook bij kvv wordt aan een hond vaak wel wat 'groenvoer' gegeven. Of door iedere week een pensdag te houden of door toevoeging van (gekookte) groente.

Een kat krijgt absoluut geen groente. Katten zijn veel striktere carnivoren dan honden; een muis wordt wel in zijn totaliteit verorberd, maar van grotere prooidieren eten ze de volle maag niet op.

Gebit van de hond schoonhouden? Lekker laten knagen! Buffelhuid, bullepees etc.

Geplaatst:
Als het probleem kip is dan heb je Carnibest eend en C. kalkoen en van Haaksbarf rund, konijn en eend.

Beide merken gewoon in de dierenwinkel te koop.

Tammenga heeft ook een aantal kvv's zonder kip (heeft een verkooppunt in Assen).

Via internet: TamRo Kat, een mix van rund, lam, geit en eend.

Ik breng ook nog wel eens een bezoek aan de visboer: soms laat ik de vis fileren (filetje voor mij en de rest voor de kat - heeft ze wat te slopen) en soms gaat er een complete vis door de gehaktmolen.

Trouwens, afwisselend droge brokken en kvv geven wil nog wel eens kotsende katten opleveren. De beide voersoorten stellen nogal verschillende eisen aan de spijsvertering.

Ik heb mijn kat van het dure dieetvoer afgehaald en op kvv gezet. Sinds ik dat gedaan heb, is ze stukken gezonder en levendiger.

Het enige probleem dat ze jammergenoeg nog steeds heeft is constipatie. Het laatste stuk darm functioneert niet goed meer. Dat probleem is trouwens veroorzaakt door het (door de dierenarts voorgeschreven) dieetvoer. In die droge brokken zit veel te veel plantaardige rommel waar een kat niets mee kan.

kip en eend is beide het probleem. waarschijnlijk al het gevogelte dus mogelijk ook kalkoen, kwartel enzovoort .

nu eerst weer terug naar KVV-konijn en daarna verder uitproberen. ik heb nu nog KVV-lam voor haar in de vriezer liggen.

morgen even naar de dierenwinkel iets verderop. die zou ook een groter assortiment KVV moeten hebben, hopelijk ook haaksbarf.

de verhalen van de verschillende zuurgraad lijkt achterhaald, maar voor de zekerheid krijgt ze sochtends brokken en savonds KVV. daar zit meer dan de aanbevolen 8uur tussen

met droge brokken moeten katten meer dan normaal drinken en katten drinken eigenlijk altijd te weinig. daarom is natvoor(of KVV) ook zo belangrijk. dat is ook de rede dat de katten hier vanaf het begin af aan KVV hebben gekregen, daarnaast stonden er altijd onbeperkt brokken maar dat gaat nu niet.

we hebben haar in november als gezonde kat uit het asiel gehaald. niets bleek minder waar, ze had meerdere darmparasieten die voor problemen zorgden. na een reeks medicatie kuren en een hoop poetsen was het ontlastingsonderzoek goed, maar het overgeven/diarree was nog niet over.

toen dus begonnen met hypoallergene brokken als eliminatiedieet, dat ging verrassend goed. daarna weer terug naar het oude voer en het was foute boel. nu dus bezig met een provocatie dieet: een voor een diersoorten introduceren om te kijken waar het mis gaat. ik had nog hoop dat dat kwam door irritatie van de parasieten en medicatie, maar dat zou nu te toevallig zijn. vanmiddag de DA gesproken en daar kwamen we helaas tot dezelfde conclusie.

Ik ben er dus al even mee bezig en gelukkig denkt de DA goed mee. Het houd me van de straat zullen we maar zeggen

Geplaatst:

Niet alle DA voer is rommel hoor.

voor een normale gezonde kat is het idd grote onzin maar altijd nog beter dan het supermarktvoer. wat ik met vers kan oplossen zou ik ook niet met brokken doen, maar niet iedereen wil vers voeren.

bij zieke katten kan het wel een uitkomst zijn. zoals nu hier met het hypoallergene voer, dan moet je ook echt hypoallergeen voer hebben en niet per ongeluk een fout stofje. als ik weer meerdere KVV soorten op de goedgekeurd lijst heb staan dan kunnen de brokken weer weg.

ik haal het trouwens niet bij de DA dus de DA verdient daarvoor niets aan mij

Geplaatst:

Ik klaag over de rookmelder van de overburen van mijn huisje op de P-hof...

Waarschijnlijk zijn de batterijen op want ik hoor een voortdurend gepiep.... Piep piep piep... piep piep piep... piep piep piep... piep piep piep... piep piep piep...piep piep piep... piep piep piep...piep piep piep... piep piep piep...piep piep piep... piep piep piep...piep piep piep... piep piep piep...piep piep piep... piep piep piep...piep piep piep... piep piep piep.......

Alsof er continu een vrachtwagen achteruit staat in te parkeren...

Dacht eerst dat het zo'n mollending was maar het geluid komt vanuit het huisje...

Hoelang piept zo'n ding door voordat ie écht stilvalt? Want het is enorm irritant (hoort het 5 huisjes verderop ook nog, er is geen ontsnappen aan) en die mensen komen vast niet binnenkort even langs...

Geplaatst:

arghhh Erny, dat is echt mateloos irritant, ik vrees dat het doorgaat tot de batterij leeg is.

Ik klaag over mijn camera, waar ik gisteren mijn telelens op schroefde en de hele dag foto;s mee ben gaan maken, er zaten echt geniaal mooie fotoos tussen, dat weet ik zeker, de mooiste die ooit gemaakt heb, werkelijk!

Dus vanmorgen mijn card eruit halen en in de cardreader stoppen, verhip de card ZIT AL IN DE READER! Dussuh, mijn camera heeft niet eens even de moeite willen nemen mij te vertellen dat er geen card in zat, zodat ik de hele dag fotoos maakte voor de kat zijn K!

Geplaatst:

oei, dat heb ik ook wel eens.

gelukkig heeft mijn compact camera nog een intern geheugen en komt daarna de melding dat het geheugen vol is.

Geplaatst:

@Piroska

Maar dat is wel écht vréselijk... Wat zonde van al die mooie wannabee"foto's"...

Geplaatst:

Piroska dat ken ik ja! Dat zijn van die momenten dat ik hardop roep "...KAK!!!!!!!!!!". Dat helpt soms (maar meestal niet)

Ik heb het inmiddels echt helemaal gehad met die werkzaamheden hier aan de flat. Er werd van tevoren verteld dat ze het beton en de vloer van de balkons zouden verven en de houten kozijnen. Inmiddels word ik al de hele week elke dag nog vroeger wakker van het oorverdovende snerpende kluskabaal dat ze in en om ons huis maken.

Vandaag was de derde dag op rij dat we (nog voor 8 uur smorgens) wakker werden gebeld en ons bed uit werden gejaagd omdat ze onduidelijke dingen moesten doen op onze beide balkons (waarvan 1 grenst aan de slaapkamer, en de ander aan keuken en douche). Daar zijn ze uren mee bezig geweest. Alle deuren moesten er voor open staan dus het stonk, het maakte kabaal en het was koud waardoor wij genoodzaakt waren om onszelf met dieren en al op te sluiten in de woonkamer, en dus ook niet weg kunnen van huis of in de tuin werken ofzo.

Daarna hebben ze een uurtje of 2 met een hogedrukspuit random ons raam en balkon staan besproeien, met als resultaat dat het nu nat is hierbinnen, en dat het buiten op magische wijze NIET schoner is geworden dan hiervoor.

Het enige andere resultaat dat tot nu toe zichtbaar is is dat ze een slordige gleuf in de balkonrand hebben gefreesd, en dat ze een (1!) rand van een deurkozijn hebben geverfd. Alleen de binnenste rand maar, niet eens de rest van datzelfde kozijn. Dat hadden ze eerder deze week overigens ook al 3x gedaan.

In de tussentijd staan al onze plantjes die nog niet naar de tuin kunnen en die op het balkon stonden groot te worden dus verbannen naar de slaapkamer, waar weinig licht komt en ja, na 2 dagen zaten er natuurlijk alweer luizen op de basilicum. En het ziet er niet naar uit alsof ze binnenkort klaar zijn met dit gedoe... AAAARGHHH!!!!!

Geplaatst:

Lang leven de werklui

Ik denk dat ik zachtjes aan gek was geworden Mijke.

Ik stond een gaatje in een fles te maken (hangende fles met kruiden) en ik dacht nog niet te hard drukken anders schiet je uit...

En vervolgens schiet ik uit zo mijn wijsvinger in

Soms....pffffffff

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.